افراد با مطالعه انسان‌های بهتری‌اند

افراد با مطالعه انسان‌های بهتری‌اند

میلاد

شکیب

1396/02/16

4415

بار بازدید شده
people-who-read-books-are-nicer آیا دوست دارید انسان بهتری شوید؟ همين الان يک کتاب برداريد و مشغول خواندن آن شويد چراکه طبق نتايج يک مطالعه جديد، مطالعه منظم شما را تبديل به انسانی مهربان‌تر با رفتارهای هم‌دلانه‌ می‌کند.
4415
افراد با مطالعه انسان‌های بهتری‌اند
Vidoal
4.49
افراد با مطالعه انسان‌های بهتری‌اند
آیا دوست دارید انسان بهتری شوید؟ همين الان يک کتاب برداريد و مشغول خواندن آن شويد چراکه طبق نتايج يک مطالعه جديد، مطالعه منظم شما را تبديل به انسانی مهربان‌تر با رفتارهای هم‌دلانه‌ می‌کند.

در این مطالعه ۱۲۳ شرکت‌کننده حضور داشتند که ابتدا تست‌هایی از آن‌ها درباره ترجیح‌های آن‌ها درباره کتاب، تلویزیون و نمایش گرفته شد و سپس مهارت‌های فردی آن‌ها شامل این‌که آن‌ها چقدر به احساسات دیگران توجه می‌کنند و به دیگران کمک می‌کنند اندازه‌گیری شد. نتایج این مطالعه که در دانشگاه کینگستون در شهر لندن انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم مطالعه می‌کنند در مقایسه با افرادی که تماشای تلویزیون را ترجیح می‌دهند از نظر اجتماعی رفتار قابل قبول‌تری دارند.

در عوض، عاشقان تماشای تلویزیون رفتار دوستانه کم‌تری دارند و دیگران را کم‌تر درک می‌کنند. با این حال، صرف مطالعه کتاب کافی نیست چراکه این‌که چه نوع کتابی مطالعه می‌کنید هم تاثیر زیادی روی هوش هیجانی شما می‌گذارد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که عاشقان ادبیات داستانی رفتارهای اجتماعی مثبت‌تری از خود نشان می‌دهند در حالی که عاشقان نمایش‌نامه و رمان‌های عاشقانه رفتار هم‌دلانه بیش‌تری را نسبت به دیگران از خود نشان دادند. همین‌طور نتایج این مطالعه نشان داد عاشقان کتاب‌های تجربی‌تر در دیدن مسائل از وجوه مختلف توانمندتر هستند اما این عاشقان کتاب‌های کمدی بودند که بالاترین رتبه را در ویژگی ارتباط با دیگران به خود اختصاص دادند.

محققان این پژوهش بیان می‌کنند که: «خواندن ادبیات داستانی با گستره‌ای از توانایی‌های افراد در هم‌دلی با دیگران ارتباط دارد. مطالعه ادبیات داستانی و به‌ویژه کمدی کلید افزایش توانایی افراد در رفتارهای هم‌دلانه است».
سوالات و نظرات کاربران
2
Maryam  Bahrani
Maryam Bahrani چهارشنبه، 08 آذر 1396
من زیاد مطالعه می کنم اما در انتخاب کتاب خوندن هم سخت گیر هستم و همیشه کتابای درجه یکی می خونم . متاسفانه میزان مطالعه تو کشور ما زیاد نیست و ما باید دلایلش رو به خوبی پیدا کنیم و بعد مشکلاتی که وجود داره رو رفع کنیم .
0
Mehdi Sarvestani
Mehdi Sarvestani چهارشنبه، 24 خرداد 1402
(پاسخ) 👌👌
2
Go photo
Go یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396
متاسفانه در ایران اصلا مطالعه وجود نداره و این مردم اصلا مطالعه نمیکنن و واسه همین هم اینقدر عقب افتاده هست . در صورتی که تنها راه رشد یک کشور و جامعه مطالعه و آگاهی است ..
1
دانیال کهندل
دانیال کهندل دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396
(پاسخ) سلام این مطلب درسته ولی کتاب ها باید برای افراد جذاب باشه که نیستش
1
SinA Next
SinA Next سه شنبه، 19 اردیبهشت 1396
(پاسخ) شما حرف منو متوجه نشدید دوست عزیز نیاز نیست که حتما برن کتاب فروشی و کتاب بخرن و مطالعه کنند ... در اینترنت مطالب و مقالات علمی جذاب و متنوع فراوانی هست در سایت های معتبر که اطلاعات عمومی و دانش و اگاهی افراد رو بسیار بالا میبره و اتفاقا مطالبش هم بروز تر و تازه تررهست نسبت به کتاب های موجود اون هم در ایران . وکافی است با یک سرچ ساده در خونه ی خودتون به بیشتر مطالب علمی و تاریخی و سیاسی و ... دست پیدا کنید . الان دیگه مثل زمان های قدیم نیست که مردم به اون شکل سنتی کتاب بخونن ... الان همه چیز مدرن شده و روز به روز هم مدرن تر میشه . زنده باشید دوست عزیز ...
1
شهریار ناصح
شهریار ناصح دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396
واقعاً این مقاله را همه انسان ها باید بخوانند تا بدانند سالهایی که در مدرسه گذراندند به چه جایی میتواند ختم شود
2
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396
انتخاب یک کتاب خوب خیلی مهمه. کتابی که اطلاعاتی به دانش ما اضافه کند. بنده به شخصه ترجیح میدم که کتابهایی با موضوعات متفاوت بخوانم مانند ادبی یا عرفانی یا روانشناسی و ...