ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا

میلاد

شکیب

1396/01/14

4897

بار بازدید شده
The-World-Biggest-Solar-Energy-Storage-Farm-in-Australia به‌زودی ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در ایالت جنوب استرالیا آغاز خواهد شد. در این مزرعه خورشیدی ۳/۴ میلیون پنل خورشیدی و ۱/۱ میلیون باتری به کار خواهد رفت.
4897
ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا
Vidoal
4.01
ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا
به‌زودی ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در ایالت جنوب استرالیا آغاز خواهد شد. در این مزرعه خورشیدی ۳/۴ میلیون پنل خورشیدی و ۱/۱ میلیون باتری به کار خواهد رفت.

انتظار می‌رود کار ساخت و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسد و از لحاظ میزان ظرفیت انرژی ذخیره‌شده از مزرعه‌های خورشیدی دیگر پیشی بگیرد. طبق اعلام گروه لیون (Lyon Group)، سازنده این پروژه، ظرفیت کلی تولید این مرزعه ۳۳۰ مگاوات انرژی خواهد بود که این میزان نیروی برق برای روشن نگه داشتن ده‌ها هزار خانه کافی خواهد بود و حداقل ۱۰۰ مگاوات امکان ذخیره انرژی خواهد داشت.

جی ویتریل، نخست وزیر ایالت جنوب استرالیا، پس از اعلام عمومی این خبر در هفته گذشته گفت: «پروژه‌هایی از این دست که از جنس پروژه‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، نمادی از آینده‌اند». طبق گزارش Australian Associated Press زمینی که این مزرعه در آن ساخته می‌شود ۴ هزار متر مربع است و برای ساخت آن حدود یک میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

این مزرعه خورشیدی به مدت ۱۸ دقیقه توان تولید ۳۳۰ مگاوات و به مدت یک ساعت توان تولید ۱۰۰ مگاوات انرژی را خواهد داشت که این میزان کمک بزرگی به این ایالت برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات آینده خواهد کرد. به دلیل خاموشی‌های اخیر، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حاضر بحث داغی در ایالت جنوب استرالیاست و بحث‌های داغی درباره چگونگی تامین برق این ایالت در سال‌های آتی شکل گرفته است. ایالت جنوب استرالیا منطقه بادخیزی است و در آن نور خورشید فراوان وجود دارد و از این انرژی‌ها می‌توان استفاده زیادی کرد. این ایالت بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی‌های تجدیدپذیر است اما در حال حاضر میزان انرژی‌های تولیدی برای تامین انرژی در یک سال کافی نیست و به همین دلیل مسئولان این ایالت به فکر ساخت چنین مزرعه‌ای افتاده‌اند.
  • ورود به آزمون
سوالات و نظرات کاربران
0
esan photo
esan یکشنبه، 05 شهریور 1396
چ باحال
0
فاطمه پیری
فاطمه پیری جمعه، 01 اردیبهشت 1396
کاش تو کشور ماهم یه کمی ازین فناوریا استفاده میشد
0
hamid hashemzadeh
hamid hashemzadeh یکشنبه، 20 فروردین 1396
این کار باید در کشور ما هم انجام شود و با تکنولوژی به جلو برویم
0
امیرحسین  فلاح
امیرحسین فلاح چهارشنبه، 16 فروردین 1396
با سلام من شنیدم پنل های خورشیدی زمانی مقرون به صرفه هستند که هر خانه برای خودش یک پنل مجزا داشته باشه تا بتونه مصرف خودشو تامین کنه و اگر دولت بخواد در این زمینه سرمایه گذاری کنه نیاز ب وسعت زیاد و بودجه زیاد داره و در عوضش انرژِ کمتری نسبت ب روشهای قبلی نصیبش میشه و همین راه رو برای گسترش این پنلها سخت کرده.
0
باسط محمدی
باسط محمدی سه شنبه، 15 فروردین 1396
در حال حاضر در زمینه پنل های خورشیدی به خصوص با زیر لایه سیلیکونی به دلیل طول عمر بیشتر نسبت به سایر سلول های خورشیدی کارهای جالبی انجام شده. کشور خودمون هم خوشبختانه روی این مورد در سالیان اخیر تمرکز خاصی داشته.
0
یاسمن نوری
یاسمن نوری دوشنبه، 14 فروردین 1396
به تازگی در کشور ما هم استفاده از پنل های خورشیدی رایج شده اما فراگیر نیست! متاسفانه عموم مردم تمایل به استفاده از روش های سنتی و نیمه مدرن دارند ولی اگر از قدرت و مزیت پنل های خورشیدی آگاه شوند، بلاشک از آن استقبال میکنند... به امید بیداری افکار سپاس از شما