تربیت رانندگان بهتر با بازی‌های کامپیوتری

تربیت رانندگان بهتر با بازی‌های کامپیوتری

میلاد

شکیب

1395/04/27

4756

بار بازدید شده
playing-games-can-improve-your-motor-skills یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که بازی‌های کامپیوتری اکشن مهارت‌های دیداری-حرکتی افراد را پرورش می‌دهد؛ مهارت‌هایی که به‌ویژه برای رانندگی‌ و فعالیت‌های مشابه مفید است.
4756
تربیت رانندگان بهتر با بازی‌های کامپیوتری
Vidoal
4.28
تربیت رانندگان بهتر با بازی‌های کامپیوتری
یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که بازی‌های کامپیوتری اکشن مهارت‌های دیداری-حرکتی افراد را پرورش می‌دهد؛ مهارت‌هایی که به‌ویژه برای رانندگی‌ و فعالیت‌های مشابه مفید است.

تاکنون تحلیل‌های کمی در مورد ارتباط میان کنترل روی مهارت‌های دیداری-حرکتی و بازی‌های کامپیوتری انجام شده، اما پژوهش‌گران می‌گویند که وقت گذراندن پای کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و اکس‌باکس راهی ارزان و ساده برای آموزش و آمادگی افراد برای حضور در جاده است.

برای بخش اول این پژوهش، از یک شبیه‌ساز رانندگی برای اندازه‌گیری و سنجش تعداد واکنش‌های بازیکنان فصلی بازی‌های کامپیوتری (افرادی که حداقل در شش ماه پیش از شروع پژوهش روزی 5 ساعت بازی می‌کردند) و افرادی که بازی کامپیوتری انجام نمی‌دهند، استفاده شد. نتایج این آزمایش نشان داد افرادی که بازی کامپیوتری انجام می‌دهند، در شناسایی جاده و دست و پنجه نرم کردن با شرایط سخت توانایی بیشتری دارند.

سپس پژوهش‌گران تلاش کردند تا با تمرین دادن افرادی که تا به حال بازی کامپیوتری انجام نداده‌اند علت این موضوع را ثابت کنند. یک گروه وقت خود را صرف انجام بازی ماریو کارت (سری بازی‌های مسابقه ماشین) کردند، در حالی که گروه دیگر زمان خود را صرف بازی ملایم‌تری به نام RollerCoaster Tycoon III (یک نوع بازی مدیریتی) کردند. نتایج این آزمایش نشان داد توانایی دیداری- حرکتی افرادی که ماریو کارت را بازی کردند نسبت به گروه دوم بهبود بیشتری پیدا کرد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که بازی‌های اول‌شخص (first-person shooter) انجام می‌دهند نیز توانایی و مهارت‌ دیداری-حرکتی خوبی پیدا می‌کنند. این پژوهش نشان داد که روی رانندگان باتجربه بازی‌های اول‌شخص بیش از بازی‌های با محوریت رانندگی در جاده، تاثیر مثبت دارد. در حالی که برای رانندگان تازه‌کار، بازی‌های با محوریت رانندگی در جاده بیش از بازی‌های اول‌شخص کمک‌کننده است. گفتنی است نتایج این پژوهش در مجله Psychological Science به چاپ رسیده است.

منبع: sciencealert

 
سوالات و نظرات کاربران
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني شنبه، 25 دی 1395
بدون شک موثر هستند.ولی در یکی دیگر از مقاله های ویدوآل خواندم که حتی مهارت داشتن در رانندگی هم به ارث و ژنتیک بازمی کردد
0
Ashkan Shakiba
Ashkan Shakiba شنبه، 07 مرداد 1396
(پاسخ) شاید اونایی که به طور ژنتیکی راننده های خوبی هستن، به بازی های ویدئویی بیشتر علاقه دارن و بیشتر میرن سمت این بازی ها
0
مهسا یزدانی
مهسا یزدانی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
بله باازیها در رانندگی ما هم تاثیر میذاره
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
واقعا بازی ها در رانندگی ها تاثیر داره. بعضیا جوری تو خیابون رانندگی میکنن انگار دارن need for speed بازی میکنن اگه بخورن به جایی رفرش میکنن !
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
قبول دارم در کمک کردن به مهارت های دیداری حرکتی و عکس العمل کمکم میکنه و بهبود میبخشه
0
Mostafa Taghavy
Mostafa Taghavy دوشنبه، 08 آذر 1395
چنین بازی های آموزشی تحت آموزش و بازی باید بیش تر بشه خیلی جذاب هست
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده چهارشنبه، 12 آبان 1395
زیاد هم بازی کنن یهو موقع رانندگی جوگیر میشند حرکات اکشن انجام میدن. حالا بیا و درستش کن 😁