مصرف قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد

مصرف قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد

میلاد

شکیب

1396/04/24

5261

بار بازدید شده
drinking-more-coffee-is-associated-with-a-longer نتایج مطالعاتی که روی بیش از ۷۰۰ هزار نفر انجام شده، نشان می‌دهد هر چه فرد قهوه بیش‌تری مصرف کند کم‌تر احتمال دارد دچار مرگ زودرس ناشی از بیماری‌هایی نظیر سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی شود.
5261
مصرف قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد
Vidoal
4.93
مصرف قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد
واقعا یک فنجان قهوه اثری جادویی و سحرانگیز دارد. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ هنگام صبح، به شما کمک می‌کند روز خود را سرحال و پرانرژی سپری کنید، یک لیوان قهوه پریخ گرمای بعد از ظهرهای تابستان را از تن شما خارج می‌کند و یک لیوان قهوه گرم پس از شام باعث می‌شود غذای خود را به‌راحتی هضم کنید.

با این حال، بسیاری از مردم به دلیل ترس از اثرات منفی قهوه و مشکلاتی که فکر می‌کنند مصرف آن برای سلامتی آن‌ها ایجاد می‌کند، سعی می‌کنند مصرف قهوه خود را محدود کنند. به‌تازگی دو مطالعه بسیار مهم در این زمینه انجام شده و نتایج آن باعث می‌شود ترس بسیاری از مردم از مصرف قهوه کم‌تر شود.

نتایج این مطالعه‌ها که روی بیش از ۷۰۰ هزار نفر انجام شده، نشان می‌دهد هر چه فرد قهوه بیش‌تری مصرف کند کم‌تر احتمال دارد دچار مرگ زودرس ناشی از بیماری‌هایی نظیر سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی شود. و البته برای کسانی که نمی‌خواهند کافئین زیادی مصرف کنند، قهوه بدون کافئین هم همین اثرات مثبت را دارد.

در مطالعه اول  که در آن حدود ۵۲۰ هزار نفر از ۱۰ کشور اروپایی با میانگین سنی ۱۶/۴ سال شرکت داشتند، پژوهش‌گران اطلاعات مربوط به آن‌ها را بررسی و آنالیز کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند هر چه شرکت‌کنندگان قهوه بیش‌تری مصرف می‌کردند، کم‌تر در معرض خطر مرگ بودند.
 

۲۵ درصد ابتدایی فهرست بیش‌ترین مصرف‌کنندگان قهوه در این پژوهش، ۳ فنجان قهوه و بیش‌تر در طول روز مصرف می‌کردند. در میان این گروه، مردان نسبت به افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کردند، ۱۲ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ بودند. این عدد در میان زنان ۷ درصد بود. علاوه بر کاهش کلی مرگ زودرس، پژوهش‌گران دریافتند که مصرف قهوه خطر مرگ بر اثر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش و سیستم گردش خون را کاهش می‌دهد. همچنین در مردان مصرف قهوه خطر خودکشی را کاهش می‌دهد.

پژوهش‌گران مطالعه دوم، عادات غذایی و سلامتی ۱۸۵۸۵۵ نفر آمریکایی را در طول ۱۶ سال بررسی کردند و در مورد خطر مرگ به نتایج مشابه‌ای با مطالعه اول رسیدند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های تنفسی، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های کلیوی را کاهش می‌دهد.

افرادی که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کردند، ۱۸ درصد کم‌تر در معرض مرگ زودرس بودند. این عدد در مورد افرادی که روزی یک فنجان قهوه مصرف می‌کردند ۱۲ درصد بود. مطالعه دوم دارای ارزش‌های فراتری بود از این جهت که روی افراد آمریکایی با قومیت‌های مختلف شامل سیاه‌‌پوستان، سفیدپوستان، لاتین‌تبارها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها-هاوایین‌ها انجام شده بود. اکثر مطالعات پیشین روی تاثیرات مصرف قهوه بر طول عمر روی اقوام اروپایی انجام شده بود.
سوالات و نظرات کاربران
1
صادق ص
صادق ص پنج شنبه، 12 مرداد 1396
در صورت ذكر منبع و ماخذ هم بايد دونست كه اين فقط نتيجه يك تحقيق بوده كه كه خلل پذير و قابل بحثه !!!
1
حسین photo
حسین شنبه، 31 تیر 1396
سلام از ویدوآل سپاس گزارم من که خودم روزانه به طور میانگین دو فنجان قهوه مصرف میکنم و شخصا آن را به چای سیاه ترجیح میدهم.
1
شهرزاد حسامی ارانی
شهرزاد حسامی ارانی شنبه، 31 تیر 1396
بسیار مفید بود ممنونم.
1
حمیدرضا photo
حمیدرضا شنبه، 31 تیر 1396
سلام هر مطلبی اثبات پذیری خودش رو به واسطه معرفی منابع و لینک های تحقیقی خودش نشون می ده اما متاسفانه در مطلب فوق همه چیز بدون منبع و بدون این که اشاره ای به مرجع مطلب بشه ارائه شد که صحت و باورپذیری اون رو دچار مشکل می کنه. پیشنهاد من اینه که تمامی نویسندگان و مترجمان محترم رو به ارائه منابع و مراجع ملزم کنید که کیفیت و مرجعیت سایت قابل دفاع باشه. ممنون از شما
2
Mohammad  Jp
Mohammad Jp شنبه، 31 تیر 1396
خواهشا منبع تحقیقات رو مشخص کنید