چگونه شادی را در زندگی ماندگار کنیم؟

چگونه شادی را در زندگی ماندگار کنیم؟

میلاد

شکیب

1395/10/04

6507

بار بازدید شده
happiness-for-ever ما در ویدوآل تصمیم گرفته‌ایم تا راهی را به شما نشان دهیم که دیگر شادی در دل شما گذرا و کوتاه‌مدت نباشد و بتوانید این احساس خوب را همیشه در خود حفظ کنید.
6507
چگونه شادی را در زندگی ماندگار کنیم؟
Vidoal
4.03
چگونه شادی را در زندگی ماندگار کنیم؟
چرا به محض این‌که پولی به دست‌مان می‌رسد با عزمی راسخ سراغ خرید کردن می‌رویم؟ شاید پاسخ این پرسش ساده باشد؛ با هر خرید ما کمی بیش‌تر از قبل احساس شادی می‌کنیم اما با گذشت چند روز شرایط عادی شده و دیگر اثری از این شادی در ما باقی نمی‌ماند. ما در ویدوآل تصمیم گرفته‌ایم تا این مسئله را یک‌بار برای همیشه حل کنیم و راهی را به شما نشان دهیم که دیگر شادی در دل شما گذرا و کوتاه‌مدت نباشد و بتوانید این احساس خوب را همیشه در خود حفظ کنید.

نکته مشخص این است که مانع مهم سر راه شاد بودن عادی شدن شرایط است. به محض این‌که محصول خریداری‌شده معمولی و غیرجذاب می‌شود، سطح شادی و رضایت درونی ما کم شده و سعی می‌کنیم با یک خرید دیگر این مسئله را جبران کنیم. این فرایند بارها و بارها دوباره تکرار می‌شود.

با این حال، پژوهشی که در دانشگاه کورنل انجام شده نشان از یک راه‌حل نهایی برای جلوگیری از بروز این چرخه معیوب دارد. توماس گیلوویچ، استاد روان‌شناسی، معتقد است شادی‌ای که هنگام خرید یک محصول در ما ایجاد می‌شود به‌اندازه شادی هنگام سفر است. اما نکته مهم در این جا این موضوع است که میزان شادی‌ای که از خرید نصیب ما می‌شود به‌مرور زمان کاهش پیدا می‌کند در حالی که خاطرات سفر هورمون‌های مربوط به شادی را در درون ما در زمان طولانی‌تری غنی و سرشار می‌کند.

رفتن به رویدادها و مهمانی‌های جذاب، سفر کردن، یاد گرفتن مهارت‌های جدید، همه و همه منابع خوب و ایده‌آلی از شادی‌اند. یک وسیله جدید یا حتی یک خودروی جدید به‌زودی تبدیل به یکی از اشیای عادی ما شده یا خیلی زود تبدیل به چیزی پیش‌پاافتاده و قدیمی می‌شود. اما از سوی دیگر، هر خاطره جدید تبدیل به منبعی واقعی و سرشار از شادی شده و تا ابد در زندگی ما باقی می‌ماند.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
ربابه ابراهیمی
ربابه ابراهیمی سه شنبه، 23 خرداد 1396
سلام. من تنوع طلب هستم به محض رسیدن پول دستم می رم سراغ خرید. اینطوری شادترم
0
عدنان امیری
رامین محمدی دوشنبه، 23 اسفند 1395
هیچی با ارزشتر از زندگی واقعی نیست
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی یکشنبه، 08 اسفند 1395
ماندگار کردن شادی در زندگی به این بستگی داره که فرد چه تعریفی از شادی داره؟! شادی به معنای واقعی اون اینه که حال درونی فرد رو بهبود ببخشه.
0
مریم عبدالهی
مریم عبدالهی چهارشنبه، 22 دی 1395
ضمن تشکر از مطالب خوبتون لطفا مطالبی در مورد مردم ژاپن بزارید با تشکر
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی سه شنبه، 21 دی 1395
سلام. منم همچین شخصیتی دارم وخیلی زود از لباس یا وسیله ای که خریدم خسته میشم. و دوست دارم تنوع داشته باشه لباسام. اما احساس بدیه. راه حلی هم به ذهنم نمیرسه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 20 دی 1395
اینها عوامل و محرک های موقتی در کسب شادی برای افراد هستند به قول این مقاله اثرات بعضی بیشتر و برخی کمتر است.مثلا اثار یک سفر جذاب بیشتر از آثار شادی و رضایت از خرید یک محصول جدید است.ولی چه سود؟ هر دو زودگذر و موقتی است و شادی اولیه از بین می رود.بهتر است عامل ایجاد شادی از درون انسان ریشه بگیرد نه عوامل محیطی.یعنی از درون احساس آرامش بکنیم و این آرامش رو از طریق شادی عمیق به بیرون بروز دهیم.
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
در واقع شما ایجاد تنوع رو بیان کردین!کاملا موافقم و خودم هم بارها و بارها تجربش کردم!با کمی تحقیق میشه راه حل های بسیار خوبی برای ایجاد شادی و تولید تنوع پیدا کرد!
0
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
توی این دنیا آدم خیلی اوقات زندگی مادی رو به زندگی معنوی ترجیح میده. مرسی
0
Eli Mehr
Eli Mehr جمعه، 10 دی 1395
این مقاله را قبلا خوانده بودم البته کامل تر. شادی واقعی و کاذب. شادی ای که از به دست آوردن کالاهای مادی ایجاد میشود شادی کاذب است که به سرعت از بین می رود
0
رویا photo
رویا چهارشنبه، 08 دی 1395
با تشکر از مطالب مفیدتون، سایت lifehack.org هم مطالب خوبی داره که میتونید ترجمه ش رو توی سایتتون قرا بدید.
0
احسان محمدی
احسان محمدی سه شنبه، 07 دی 1395
سفر کردن از خرید کردن واقعا خیلی بهتره ، چون خاطراتی که از سفر میمونه با خاطره ای که از یه کفش نو که به زودی کهنه میشه و مدل های جدید تری از اون چشممون رو میگیرن موندگار تره ، بهترین نوع سفر کردن طبیعت گردیه مثل کوه نوردی و یا جنگل نوردی و حتی پیاده روی در یک پارک جدید البته اگر قبلش یاد بگیریم در حین انرژی گرفتن از طبیعت بهش آسیب نرسونیم
0
Sina Rajaei
Sina Rajaei دوشنبه، 06 دی 1395
خیلی عالی و منطقی به نظر میرسه.
0
مهدی محمدزاده گیوه چی
مهدی محمدزاده گیوه چی یکشنبه، 05 دی 1395
خیلی خوب بود لطفاً از این مطالب بیشتر بزار ید .
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی شنبه، 04 دی 1395
به هر حال سفر از خرید کردن خیلی بهتره...البته سفری که به خرید کردن ختم نشه
0
امیر قربانی
امیر قربانی شنبه، 04 دی 1395
دقیقا کاملا با عقل هم جور در میاد خود من هم همین طور هستم الان می خوام گوشیمو عوض کنم چون از اون زده شدم در صورتی که وقتی یاد سفر های می افتم و یا حتی وقتی عکس های اون ها رو می ببنیم انرژی می گیرم
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
می بینیم خانمها به خرید خیلی علاقه دارند