چگونه به یک عشق حقیقی و ماندگار در زندگی دست یابیم؟

چگونه به یک عشق حقیقی و ماندگار در زندگی دست یابیم؟

میلاد

شکیب

1396/01/20

18821

بار بازدید شده
How-Find-Love-That-Really-Lasts مجرد بودن و مشکل در پیدا کردن عشق واقعی همچنان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند و این موضوع هیچ ارتباطی با میزان موفقیت آن‌ها در دیگر جنبه‌های زندگی ندارد.
18821
چگونه به یک عشق حقیقی و ماندگار در زندگی دست یابیم؟
Vidoal
4.91
چگونه به یک عشق حقیقی و ماندگار در زندگی دست یابیم؟
مجرد بودن و مشکل در پیدا کردن عشق واقعی همچنان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند و این موضوع هیچ ارتباطی با میزان موفقیت آن‌ها در دیگر جنبه‌های زندگی ندارد. گرچه ممکن است برخی از شما فکر کنید که تنها شمایید که چنین مشکلی دارید اما باید بگوییم که ۴۴ درصد افراد بزرگ‌سال آمریکایی مجرد هستند که تعداد آن‌ها حدود ۴۰ میلیون نفر است. با کمی دقت در اطرف خود در کشورمان هم متوجه این موضوع در سطحی گسترده خواهیم شد. دلایل مجرد بودن از فردی به فرد دیگر متفاوت است:

ممکن است برای مدتی در رابطه‌ای نبوده باشید.
این مسئله از دو حالت ناشی می‌شود: اول این‌که زمان کافی برای این موضوع و پیدا کردن یک فرد مناسب نداشته‌اید یا این‌که نتوانسته‌اید فردی را که منطبق بر خواسته‌ها و سلایق شماست پیدا کنید. در هر صورت، مقداری زمان از دسته داده‌اید و این مسئله باعث می‌شود شما نتوانید به حالت عادی بازگردید و از صفر شروع کنید.

ممکن است در گذشته تجربه‌های ناخوشایندی را از سر گذرانده‌ باشید.
اصلا چیز عجیبی نیست که افرادی که در گذشته تجربه‌های منفی‌ای را از سر گذرانده‌اند در تجربه‌ها و شرایط جدید خود احساس تردید و ترس داشته باشند. مهم نیست چقدر این موضوع سخت به نظر می‌رسد یا تجربه‌های شما در گذشته چه بوده است. برای بسیاری از افراد عشق آن‌قدر مهم است که برای رسیدن به آن جست‌وجو و از چالش‌هایی گذر می‌کنند. احتمالا شما هم جزو این دسته از افراد هستید. شما انسانی هستید که یک هدف مشخص در ذهن خود دارد؛ شما به دنبال عشقی هستید که با خود شادی به همراه دارد؛ عشقی که حقیقی، صادقانه و ماندگار است.

با این حال، این‌که بدانیم چه چیزی می‌خواهیم به این معنی نیست که به آن چیز دست پیدا می‌کنیم. افرادی که مجردند می‌دانند که پیدا کردن عشق واقعی در زندگی می‌تواند کاملا چالش‌برانگیز و دشوار باشد. اولین پرسشی که در این زمینه به ذهن‌تان می‌آید شاید این پرسش باشد: چگونه باید پیدا کردن عشق واقعی را شروع کنیم؟ سپس ممکن است از خود بپرسید چگونه باید به دنبال عشق واقعی رفت یا این‌که آیا عشق چیزی است که خودش باید اتفاق بیافتد یا خیر. سپس از خود می‌پرسید که اگر فردی را ملاقات کردم چگونه او را به‌درستی بشناسم؟ یا ممکن است در تشخیص فرد مناسب مشکل داشته باشید. و در نهایت، چگونه باید از انتخاب غلط دوباره و اشتباه‌های تکراری دوری کنم؟
 

چگونه عشق واقعی را پیدا کنیم؟
تجربیات انسان‌ها نشان می‌دهد که عشق آن زمانی که دنبالش هستیم یا زمانی که با زور می‌خواهیم به آن برسیم خود را به ما نمایان نمی‌کند. برعکس، عشق واقعی و ماندگار زمانی به سمت ما می‌آید که جست‌وجو برای آن در خارج از درون خود را متوقف کنید. به جای این‌که عشق را در آدم‌هایی که ملاقات می‌کنیم جست‌وجو کنیم و آن‌ها را به خاطر نداشتن آن سرزنش کنیم، بهتر است روی درون خود متمرکز شویم.

۱- روی خود کار کنید.
همان‌طور که قانون جذب بیان می‌کند، ما آن‌چه را که هستیم جذب می‌کنیم. بنابراین، اگر شما به‌دنبال فردی هستید که عشقی را که در زندگی او کم است فراهم کنید، احتمالا شما کسی را خواهید یافت که او هم به دنبال کسی مانند شماست که عشق ناموجود در زندگی شما را فراهم کند. باقی داستان هم که احتمالا مشخص است.

از سویی دیگر، به افراد آشنا فکر کنید. احتمالا همه شما حداقل یک یا دو دوست یا خویشاوندی را می‌شناسید که هر گاه بخواهند عشق را در زندگی خود پیدا می‌کنند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که همه آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند؛ همه آن‌ها به خود عشق می‌ورزند. به خود عشق ورزیدن به این معنی است که آن‌چه را هستیم بپذیریم، به این‌که دیگران چه فکری درباره ما می‌کنند توجهی نکنیم، کارهایی را انجام دهیم که آن‌ها را عاشقانه دوست داریم و از خود و عمل‌کردمان خشنود و راضی باشیم. در این حالت شما پیامی را به بیرون منتقل می‌کنید که فردی هستید که به‌سادگی قابل عشق ورزیدن است و اصلا نیازی به توجه دیگران ندارد. و به همین دلیل است که چنین افرادی بیش‌ترین عشق و توجه را دریافت می‌کنند.

۲- عجله نکنید.
در عشق اصلا عجله نکنید. اگر شما از صبر کردن برای آمدن فرد مورد نظر خسته شده‌اید، ممکن است خیلی راحت با اولین کسی که به نظرتان خوب و مناسب است در رابطه عاشقانه قرار بگیرد، بدون این‌که زمان کافی برای شناخت درست او در دست داشته باشید. با عجله کردن در چنین اموری احتمال این‌که خود را قربانی کنید خیلی زیاد می‌شود. بعد از ماجرا، هر وقت به آن فکر کنید طعم تلخ آن زیر زبان‌تان زنده می‌شود.
 

۳- سعی کنید با آدم‌های جدید ارتباط برقرار کنید.
برای از بین بردن اثرات مخرب و منفی تجربیات گذشته، باید با جهان به شیوه‌ای دیگر تعامل کنیم. جهان پر است از انسان‌هایی که با ما علائق مشترکی دارند و فضاهایی که می‌توانیم این انسان‌ها را در آن‌ها ببینیم. حضور در جامعه و شرکت در فعالیت‌های مختلف به ما این امکان را می‌دهد که با انسان‌های تازه برخورد کنیم و همین مسئله فرصتی است برای شناختن آدم‌ها و شاید شروع یک رابطه عاشقانه حقیقی.

۴- همیشه به عشق در نگاه اول اعتماد نکنید.
یکی از تصورات غلط درباره عشق این است که عشق‌هایی که در نگاه اول بین دو نفر روی می‌دهند ماندگار هستند. در زندگی واقعی، جذابیت جسمانی عامل اثرگذاری است اما نمی‌تواند به‌تنهایی به یک رابطه عاشقانه و ازدواج دوام و ماندگاری بدهد. به همین دلیل هم هست که ازدواج و رابطه عاشقانه بین افرادی که پیش از ازدواج یکدیگر را می‌شناختند معمولا قوی‌تر، سالم‌تر و پردوام‌تر است.

۵- به یک رابطه معمولی و متوسط قانع نشوید.
همه ما می‌توانیم این موضوع را دریابیم که چه چیزی به یک رابطه درست و مناسب ما شکل می‌دهد و در این زمینه اصلا مهم نیست که ما چه مراحل دشواری را برای رسیدن به چنین رابطه درستی طی کرده‌ایم. بنابراین، ما نباید به کم‌تر از چنین رابطه‌ای در زندگی قانع شویم. پذیرفتن یک رابطه متوسط بدون ترس از تنها ماندن زمان ما را هدر می‌دهد؛ زمان ارزشمندی که می‌توانستیم آن را صرف تمرکز روی خود و آشنایی با آدمی بکنیم که با او عشق واقعی را تجربه کنیم.

البته این موضوع به این معنی نیست که رابطه‌ای که در آن عشق واقعی و ماندگار تجربه می‌شود رابطه بی‌نقصی است. هیچ انسانی در دنیا وجود ندارد که کاملا و دقیقا منطبق بر خواسته‌های شما باشد اما یک رابطه درست زمانی شکل می‌گیرد که وقتی دو نفر که دارای اهداف مشترکی در زندگی‌اند به هم می‌رسند و سعی می‌کنند رابطه‌ای ماندگار را شکل دهند، ساختن آن رابطه تلاش کم‌تری بخواهد.
  • ورود به آزمون
سوالات و نظرات کاربران
0
Meysam photo
Meysam یکشنبه، 15 آبان 1401
salam
0
محمد حسین photo
محمد حسین چهارشنبه، 27 مرداد 1400
سلام من 25سالمه و خیلی احساس تنهایی میکنم و چند وقته می‌خوام خود کشی کنم خسته شدم از این دنیا نمیتونم چطور ولی دلم عشق میخواد یکی رو می‌خوام که باهاش خوشحال باشم ولی اینقدر دروغ و محدودیت تو این مملکت زیاد شده که دیگه مغزم نمی‌کشه
1
ناصر photo
ناصر چهارشنبه، 15 خرداد 1398
عالی بود مرسی
1
Aida photo
Aida چهارشنبه، 21 فروردین 1398
من تا حالا عاشق نشدم...به خاطر همینم تاحالا با هیچکس وارد رابطه نشدم...البته موقیت برام زیاد پیش اومده ولی هیچوقت قبول نکردم...چون دوست دارم با کسی که واقعا دوسش دارم و دوسم داره رابطه داشته باشم ... دوست دارم عشق ناب و تجربه کنم بدون توجه به دنیای اطراف...نمیدونم این تنهایی و انزوایی که برای خودم درست کردم..کار درستیه یانه؟
1
محمد photo
محمد شنبه، 10 آذر 1397
درود بر شما. دنیای عشق بس پیچیده است .نسبت به هر کسی متفاوت است. ولی من هنوز نمی دانم عشق آمدنی است که باید بماند یا نه ما بریم دنبال عشق و او را یافته و ماندگار کنیم؟؟؟؟؟ حقیقتا خیلی از افراد عاشق می شوند و این نوع فکر می کنم عشق آمدنی هست . کمک کنید.
1
آرام photo
آرام پنج شنبه، 01 آذر 1397
از هر صدهزار نفر شاید یه زوج عشقشون دو طرفه باشه اونم شاید همش هوسه
1
مهرشاد  photo
مهرشاد سه شنبه، 20 شهریور 1397
مرسی خیلی بهم کمک کرد 😘
1
امیرحسین عباسیان
امیرحسین عباسیان چهارشنبه، 23 فروردین 1396
کاربردی وعالی بود☺
2
hamid hashemzadeh
hamid hashemzadeh چهارشنبه، 23 فروردین 1396
در آن سطح و طبقه اجتماعی که هستیم دنبال عشق بگردیم
3
مهدی photo
مهدی سه شنبه، 22 فروردین 1396
متاسفانه خود من عشقو تجربه نکردم ولی در رابطه بودم و افراد زیادی دور برم میشناسم که تجربه نکردن و نمیخوان در رابطه ای باشن. و از هر کی میپرسیم میگه ولش کن بابا ارزش هزینه وقت و دردشو نداره متاسفانه دختر ها وپسرا در ایران یه مشکل اساسی دارن و اون دنبال جسم و جذابیتای جنسی و زیبایی بودن هست به شخصه کسایی رو دیدم که کنار هم شاد بودن ولی این جمله رو از اطرافیانشون شنیدم اینا به هم نمیخورن یا تو ازش سر تری و... عشق انسانیت میاره. امید میاره شادی عمیق میاره به امید یک جرعه عشق