۲ اشتباه رایج که رابطه شما را از بین می‌برد

۲ اشتباه رایج که رابطه شما را از بین می‌برد

میلاد

شکیب

1395/12/10

8224

بار بازدید شده
Two-Common-Fatal-Mistakes-People-Make-Their-Relationships- ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با دو اشتباه رایج و البته کشنده آشنا کنیم که تاثیر بسیار مخربی روی رابطه شما می‌گذارد.
8224
۲ اشتباه رایج که رابطه شما را از بین می‌برد
Vidoal
4.43
۲ اشتباه رایج که رابطه شما را از بین می‌برد
شما داخل یک رابطه زناشویی هستید، در دوران نامزدی قرار دارید و یا در یک رابطه هستید و دوست دارید این رابطه همیشگی و ماندگار باشد. اما پس از مدتی همه چیز دچار مشکلاتی می‌شود یا رابطه شما به پایان می‌رسد و شما دچار ناراحتی‌های زیادی می‌شوید. احتمالا خیلی از شما تجربه‌هایی مشابه داشته‌اید. در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زوج‌های آمریکایی طلاق می‌گیرند. آمار طلاق در کشور ما هم نگران‌کننده است. اما چگونه می‌توان جدایی‌ها را کم‌تر کرد و روابط را بهبود بخشید؟ برای رسیدن به این موضوع کارهای فراوانی باید انجام داد اما ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با دو اشتباه رایج و البته کشنده آشنا کنیم که تاثیر بسیار مخربی روی رابطه شما می‌گذارد.

اشتباه شماره یک: شکل دادن به یک رابطه چون به آن نیاز دارید نه این‌که آن را بخواهید.
بسیاری از افراد نیاز داشتن را با خواستن اشتباه می‌گیرند. وقتی شما به کسی نیاز دارید، شما با او می‌مانید چون ممکن است از تنها شدن هراس داشته باشید، تحت حمایت مالی طرف مقابل باشید یا مطمئن نیستید که بتوانید فرد بهتری پیدا کنید. اما وقتی کسی را می‌خواهید، برای‌تان مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد یا مهم نیست داشتن رابطه چه سختی‌هایی دارد؛ آن‌چه مهم است خواستن شماست که خیلی‌ها روی آن عشق نام می‌دهند. یک کج‌فهمی رایج این است که افراد دنبال کسی می‌گردند که از نظر آن‌ها کامل باشد. با این حال، هیچ‌کس جز خودتان نمی‌تواند این کار را برای‌تان انجام دهد. یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای داشتن و حفظ یک رابطه مناسب توانایی شما در تنها بودن و تنها ماندن است.  
 

اشتباه شماره ۲: بازگشت به گذشته
نتایج مطالعات نشان می‌دهد که بازگشت به وضعیت سابق زمانی روی می‌دهد که مغز شما دائما درگیر نفر قبلی در رابطه پیشین باشد. در این حالت شما در رابطه جدید احساس خالی بودن می‌کنید. احساس می‌کنید به فردی نیاز دارید که بتواند شکافی را که در رابطه قبلی شما با نفر پیشین وجود داشته پر کند. بازگشت به گذشته و رابطه قبلی قطعا باعث ناراحتی شما و نفر قبلی‌ای می‌شود که با او در رابطه بودید. دفعه بعدی که گذشتن از رابطه قبلی به نظرتان دشوار آمد و شک داشتید که آیا باید به آن بازگردید یا خیر، این نکته را به یاد داشته باشید. یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. اگر این الگوهای تکرارشونده و متداول را از زندگی خود دور کنید زندگی شادتر و رابطه بهتری خواهید داشت.
سوالات و نظرات کاربران
0
ahmad alizadeh  photo
ahmad alizadeh پنج شنبه، 24 آبان 1397
کاملاً موافقم
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین جمعه، 18 فروردین 1396
مقاله ی بسیار خوبی بود. خصوصا مطلب اشتباه شماره ی 1 که واقعا من رو به فکر فرو برد. نیاز یه زمانی برطرف میشه. اونموقع متوجه میشیم ادامه ی رابطه ممکن نیست چون دلیلی برای ادامه ی رابطه وجود نداره
0
یاسمن نوری
یاسمن نوری شنبه، 12 فروردین 1396
خلاصه،مختصر و مفید. " یکی از مهمترین پیشنیازهای داشتن و حفظ یک رابطه مناسب توانایی شما در تنها بودن و تنها ماندن است." اگر روزی تونستی تنهایی خودتو تحمل کنی و با من درونت رو به رو بشی و دوسش داشته باشی؛ مطمین باش بسیاری از اختلافات روابط انسانی هم حل میشه.
0
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
0
نرگس ابارشی
نرگس ابارشی دوشنبه، 23 اسفند 1395
هر چند که مطالب کمی داشت اما خیلی مفید بود ممنون
0
shervin photo
shervin شنبه، 14 اسفند 1395
خيلي عالي بود.مهمترين نكتش توانايي در تنها ماندن و تنها بودن هست كه هركسي اين قدرتو نداره!
0
ابراهیم  رضایی
ابراهیم رضایی جمعه، 13 اسفند 1395
مقالات خوب هستن ولی بنظرم یکمی بیشتر توضیح داده بشه و مسائل بیشتر باز بشن و بهتر بررسی بشن عالی میشن چون الان فقط سطحی هست واشاره ایی میشه بهش ،از نظر بنده .
0
معین نادری
معین نادری چهارشنبه، 11 اسفند 1395
نگاه به گذشته و خاطرات آن در بعضی موارد خوب است و مفید واقه میشه . اما اگه حدودش رو رعایت نکنیم موجب ازار و اذیت میشه ؟
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته چهارشنبه، 11 اسفند 1395
خیلی این مورد نیاز داشتن و خواستن به هم نزدیکه و معمولا هر خواستی از نیاز سرچشمه میگیره و تفاوتهای اونها رو باید بیشتر باز کنید که قابل فهم بشه
0
مریم صالحی
مریم صالحی چهارشنبه، 11 اسفند 1395
خیلی کوتاه بود و میتونست دارای جزییات و نکات بیشتر باشه.
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی چهارشنبه، 11 اسفند 1395
مفید بود ممنون. من خودم احساس میکنم که بعضی اوقات این اشتباه رو انجام میدم و تاثیر بدش رو میبینم؛