گوشی‌های هوشمند مانع اصلی تعامل میان والدین و فرزندان

گوشی‌های هوشمند مانع اصلی تعامل میان والدین و فرزندان

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/22

4534

بار بازدید شده
smartphones-harming-childrens-ability-to-hold-conversation پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که غرق شدن والدین در گوشی‌های هوشمند خود، کودکانی لوس بار می‌آورد که هنگام ورود به کلاس اول ابتدایی قادر به برقراری گفت‌وگو و دیالوگ با دیگران نیستند. طبق آمارها، ...
4534
گوشی‌های هوشمند مانع اصلی تعامل میان والدین و فرزندان
Vidoal
4.55
گوشی‌های هوشمند مانع اصلی تعامل میان والدین و فرزندان
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که غرق شدن والدین در گوشی‌های هوشمند خود، کودکانی لوس بار می‌آورد که هنگام ورود به کلاس اول ابتدایی قادر به برقراری گفت‌وگو و دیالوگ با دیگران نیستند. طبق آمارها، تقریبا یک‌سوم کودکانی که وارد کلاس اول ابتدایی می‌شوند آمادگی حضور در این مقطع را ندارند. آن‌ها از کمبودهای زیادی در مهارت‌های اجتماعی رنج می‌برند، در مکالمه و حرف زدن دچار مشکل‌اند و قادر نیستند به تنهایی از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

طبق پژوهشی که توسط تعدادی معلم مقطع ابتدایی انجام شده، به دلیل استفاده بیش از حد والدین از گوشی‌های هوشمند و در نتیجه تعامل کم‌تر با فرزندان خود، فرزندان با عدم تمرکز و توجه روبه‌رو هستند. یکی از معلمان حاضر در این پژوهش می‌گوید: «تعامل میان فرزندان و والدین هر روز محدودتر می‌شود. یک کودک چهارساله به خوبی می‌داند که چگونه قفل گوشی هوشمند را باز کند اما هیچ ایده‌ای در مورد گفت‌وگو و برقراری دیالوگ با دیگران ندارد». معلم دیگری می‌گوید: «هر سال که می‌گذرد با کودکان بیشتری روبه‌رو هستیم که هنگام ورود به مقطع ابتدایی، توانایی اندکی در حرف زدن دارند و آماده شروع دوران تحصیلی نیستند. به نظر من این مسئله از فضا و سبک زندگی خانواده‌های امروزی نشئت می‌گیرد. در این خانواده‌ها حضور گوشی‌های هوشمند و دیگر انواع تکنولوژی‌ها چشم‌گیر است که این موضوع به این معنی است که والدین بیشتر از این‌که برای تعامل با فرزند‌شان وقت بگذارند، حواس‌شان به تلفن‌های هوشمند خود است».

طبق این پژوهش که در آمریکا و توسط 1100 معلم ارشد انجام شده، 194 هزار کودک مهارت‌های لازم برای شروع تحصیل خود در مهرماه را ندارند. طبق آمار این پژوهش، چهار‌پنجم معلمان نگران مهارت‌های اجتماعی و توانایی‌های کلامی کودکان‌اند و بیش از دوسوم آن‌ها فکر می‌کنند این کودکان فاقد مهارت کمک به خود هستند.
 
منبع: Telegraph
سوالات و نظرات کاربران
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 19 دی 1395
این نشون میده عدم فرهنگ درست استفاده از فناوری های روز به کشور خودمون محدود نمیشه و کشورهای غربی هم از آسیبهای این فناوری ها در امان نیستند. برای نجات خودمون هم که شده باید با این روند مقابله بشه.
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
دختر وسطی چقدر قشنگ گوشی دستش گرفته مطلب خوبی بود ممنون
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
راه حلش اینه قبل ورود به پایه اول چند سال بفرستن مهد و پیش دبستانی کودکان رو تا مهارت های لازم رو بیاموزن و تاثیر بهتری در درساشون داشته باشه
0
میرمحمد حسینی
میرمحمد حسینی پنج شنبه، 25 آذر 1395
حالا هی سیم کارت کودک و تبلت کودک تولید کنین بدین بازار :||
0
تیزهوش باهوش آبادی
تیزهوش باهوش آبادی شنبه، 13 آذر 1395
واقعا" تاسّف باره و همچنین داره کلِّ جامعه ی ما روهم فرا می گیره
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده پنج شنبه، 04 آذر 1395
دقیقا من همین موضوع رو در اطراف خودم شاهدم. امروزه اکثر پدر مادر ها برا اینکه خودشون سرشون تو گوشی باشه و تو فضای مجازی بچرخن برا بچشون هم یه گوشی یا تبلت میگیرن. واقعا وضع اسف باریه.