۳ راه ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس

۳ راه ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس

میلاد

شکیب

1395/06/18

8147

بار بازدید شده
Three-ways-to-gain-confidence ما در این مطلب سه شیوه مهم و کارگشا را که از نظر علمی هم روی آن‌ها کار شده به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها به‌سرعت بر خود مسلط شده و اعتماد به نفس لازم را پیدا کنید.
8147
۳ راه ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس
Vidoal
4.11
۳ راه ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس
اتفاقات زیادی در زندگی ما وجود دارند که برای گذر موفقیت‌آمیز از آن‌ها نیاز به آرامش و اعتماد به نفس داریم: مصاحبه‌های شغلی، سخنرانی‌های عمومی، قرارهای مهم و غیره. خوش‌بختانه، راه‌ها و شیوه‌های بسیار زیادی وجود دارد که ما بتوانیم به‌سرعت بر ترس‌های‌مان غلبه کرده و بر خود مسلط شویم. ما در این مطلب سه شیوه مهم و کارگشا را که از نظر علمی هم روی آن‌ها کار شده به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها به‌سرعت بر خود مسلط شده و اعتماد به نفس لازم را پیدا کنید.

حالت یک فرد پیروز را به خود بگیرید و دو دقیقه در این حالت بمانید.
 

اِمی کادی (Amy Cuddy)، روان‌شناس اجتماعی و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا، در سخنرانی معروفش در وب‌سایت TED که بیش از ۳۰ میلیون بار دیده شده، در مورد زبان بدن و حالاتی صحبت می‌کند که به انسان اعتماد به نفس می‌دهد. توصیه این روان‌شناس این است که قبل از شروع هر کار دشوار یک «حالت بدنی قهرمانانه» به خود بگیرید و خود را در وضعیت یک فرد فاتح در نظر بگیرید. این کار را پس از بیدار شدن از خواب، داخل آسانسور، جلوی آینه در دست‌شویی یا هر جای دیگر می‌توانید انجام دهید.
 
«حالت بدنی یک ابرقهرمان» چیزی شبیه این است: کمر خود را صاف کنید، شانه‌های‌تان را کمی به عقب برگردانید، کمی چانه خود را بالا بگیرید و پاهای خود را به اندازه عرض باسن خود باز کنید. در این حالت احساس کنید که جریان قدرت وارد بدن شما شده و به مدت دو دقیقه در این وضعیت بمانید. سعی کنید به صورت ریتمیک و عمیق نفس بکشید. شما همچنین می‌توانید حالتی شبیه ستاره دریایی به خود بگیرید. در این وضعیت دست‌ها را به حالت V بالا ببرید. فکر کنید شما یک قهرمان المپیک هستید که روی سکو قهرمانی ایستاده است.
 
تجربه نشان می‌دهد افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند، نسبت به دیگران دستاوردهای بهتری دارند. زبان بدن نه تنها روی نگرش دیگران نسبت به ما تاثیر می‌گذارد، بلکه روی نگاه ما به خودمان هم اثرگذار است.

آینده خود را تصور کنید.
 

داشتن یک تصور و نگرش روشن و دقیق از زندگی‌تان در آینده، به شما کمک می‌کند تا بر ترس از شکست غلبه کنید. هال هرشفیلد (Hal Hershfield)، مدرس تکنولوژی بازاریابی در دانشگاه نیویورک، از شرکت‌کنندگان حاضر در پژوهشش خواست تا اتفاقاتی را که قرار است در ۱۰ سال آینده برای آن‌ها بیافتد تصور کنند.
 
سپس، به برخی از شرکت‌کنندگان تصویر ۱۰ سال آینده‌شان را نشان داد و بعد از آن‌ها خواست نظر خود را در مورد سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار نوپا اعلام کنند. نتایج نشان داد افرادی که تصویر ۱۰ سال آینده خود را دیده بودند، بیش‌تر به سرمایه‌گذاری در چنین کسب‌وکارهایی تمایل نشان دادند. در واقع، این پژوهش نشان می‌دهد که وقتی ما تصویر دقیق و درستی از آینده خود داریم، سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر آن تصویر را به واقعیت تبدیل کنیم و به همین دلیل در زندگی قاطعانه‌تر و باانگیزه‌تر عمل می‌کنیم.

قدردان زندگی باشید.
 

به‌رغم استرس‌های موجود، این شیوه نیز راه دیگری برای قرار دادن افق‌های تازه در مسیر زندگی است. جن اسکالیا (Jenn Scalia)، یک مادر مجرد و صاحب کسب‌وکار، پس از اخراج از کار، طلاق گرفتن و قرض بالا آوردن خود را در شرایط بسیار سختی می‌دید. او برای حل مشکلاتش، تصمیم گرفت روی خود سرمایه‌گذاری کند. او در چند دوره آنلاین توسعه مهارت‌های فردی شرکت کرد و هر روز تمرینات مختلفی را انجام می‌داد. تمام این کارها به او کمک کرد تا کسب‌وکار خود را از صفر شروع کرده، آن را رونق دهد و درآمد نیم‌ میلیون دلاری پیدا کند.
 
او در این مورد می‌گوید:
قدردان روزهای اول تمریناتم هستم. هر شب، به خود تمام چیزهای خوبی را که برایم اتفاق افتاده بود و در زندگی تجربه کرده بودم، یادآوری می‌کردم. همچنین قدردان مرحله بعدی زندگی یعنی تمرینات شخصی‌ام هستم که در آن به چیزهایی که به دست آورده بودم فکر می‌کردم. برای مثال به جای این‌که بگویم «این ماه می‌خواهم دو مشتری جدید داشته باشم»، با خود می‌گفتم «خیلی خوش‌حال و قدردان خواهم بود اگر الان دو مشتری جدید بسیار خوب پیدا کنم.».
 
این ایده چگونه اتفاق می‌افتد؟ خیلی ساده؛ بخش خودآگاه ما به‌سادگی گمراه می‌شود. این ایده‌ها واقعا به ما کمک می‌کند تا به موفقیت خود ایمان پیدا کنیم و تا دست‌یابی به آن با علاقه آن را تا پایان دنبال کنیم. علاوه بر این، وقتی قدردان چیزی هستیم، مثبت فکر می‌کنیم و یک انرژی درونی در ما به وجود می‌آید.
 
توصیه می‌کنیم ویدیو سه ترفند برای افزایش اعتماد به نفس را نیز مشاهده کنید.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
Mohammad Sarlak
Mohammad Sarlak پنج شنبه، 19 اسفند 1395
کاملا با این موارد موافقم وهمیشه به دوستان و اطرافیان هم میگم که انرژی در هر کار انهم از نوع مثبت هم برای خود ادم سودمنده که یاس ونامیدی را از ادم دور میکنه وهم باعث برتری نسبی به اطرافیان خواهیم داشت وهمینکه باعث اعتماد به نفس بیشتر در انسان میشود دوستان اعتماد به نفس خوب ولی زیادی ان ویا بهتر بگم اعتماد بهنفس بیش از حد باعث نابودی اشخاص میشود پس همیشه با دید باز به قضایا نگاه کنیم
0
سعیده واسعی
سعیده واسعی سه شنبه، 12 بهمن 1395
ممنون خیلی موثر بود مخصوصا اینکه ژست ادم های موفق رو‌بگیریم خیلی کمک کرد و ممنون از اینکه در پایان هر مطلب مطالب مرتبط با اون موضو رو هم میذارید که مراجعه بهشون باعث میشه اطلاعاتمون کامل شه...
0
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی جمعه، 24 دی 1395
به نظر من هم موثرترین راه اعتماد به نفس مثبت اندیشی در مورد آینده و تجدید خاطره در مورد اتفاقهایی مثبت و موفق خودمان انرژی و اعتماد به نفس بالا میدهد
0
محبوبه توکلی
محبوبه توکلی چهارشنبه، 08 دی 1395
سپایگذاری روش خیلی خوبی برای افزایش اعتماد به نفس و رسیدن به حال مثبت و خوبه. من تجربه اش کردم. سپاس
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 30 آذر 1395
به نظرم بهتره به جاي واژه "آينده" در راه حل دوم از واژه "هدف" استفاده كنيم.يعني بگيم ديدن اهداف اينده به موفقيت و اعتماد به نفس ما كمك مي كنه
1
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
واقعن موثره مخصوصن حرف زدن با خود و ژست موفق گرفتن.ممنون
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
من هر وقت هدف خودم را پیش خودم مرور میکنم و اینده را تصور میکنم بسیار انرژی میگیرم و حتی موقع خستگی هم حاضر هستم تلاش کنم که به هدفم برسم
0
نخودی photo
نخودی جمعه، 19 شهریور 1395
سپاس بابت مقالات و ویدیوهای فوق العاده تون