اولین شهر جنگلی دنیا در چین ساخته خواهد شد

اولین شهر جنگلی دنیا در چین ساخته خواهد شد

میلاد

شکیب

1396/04/11

3650

بار بازدید شده
China-The-Worlds-First-Forest-City اولین شهر جنگلی که به جهت مبارزه با آلودگی هوا طراحی شده، در شهر لیوژو در استان گوانگژی کشور چین در حال ساخت است.
3650
اولین شهر جنگلی دنیا در چین ساخته خواهد شد
Vidoal
4.35
اولین شهر جنگلی دنیا در چین ساخته خواهد شد
اولین شهر جنگلی که به جهت مبارزه با آلودگی هوا طراحی شده، در شهر لیوژو در استان گوانگژی کشور چین در حال ساخت است.

شرکت معماری استفانو بوئری که سابقه زیادی در طراحی و ساخت پروژه‌های سبز در سراسر دنیا دارد مسئول طراحی این پروژه است. این شهر جنگلی با رویکردی آینده‌نگرانه ساخته شده و حدود ۳۰ هزار نفر می‌توانند در آن زندگی کنند. این شهر مملو از فضای سبز خواهد بود که شامل حدود یک میلیون گیاه از ۱۰۰ گونه مختلف و ۴۰ هزار درخت است که در کنار هم حدود ۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن و ۵۷ تن مواد آلوده‌کننده را به خود جذب کرده و سالانه تقریبا ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کنند.

در نتیجه این نوع طراحی، شهر جنگلی به کاهش متوسط دمای هوا کمک شایانی می‌کند، کیفیت هوای منطقه را بهبود می‌بخشد، موانع صوتی ایجاد می‌کند، زیست‌گاه‌های جدید به وجود می‌آورد و تنوع زیستی منطقه را افزایش می‌دهد. شهر جنگلی خودکفاست و با استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی‌های زمین‌گرمایی و انرژی خورشید انرژی‌های مورد نیاز خود را تامین می‌کند.
 

همه بخش های این شهر جنگلی دارای برق است و از امکاناتی نظیر بخش‌های تجاری، مناطق مسکونی، فضاهای تفریحی، یک بیمارستان و دو مدرسه بهره می‌برد و با یک خط راه‌آهن سریع‌السیر که در آن خودروهای الکتریکی رفت‌وآمد می‌کنند به شهر لیوژو وصل می‌شود.

واحد برنامه‌ریزی شهری شهرداری لیوژو مسئول تامین هزینه‌های ساخت این شهر جنگلی ۱۷۵ هکتاری است که در امتداد رود لیوژیانگ و در شمالی‌ترین بخش شهر لیوژو واقع شده است. این پروژه از اهمیت زیادی برای مسئولان چین برخوردار است و اگر ساخت آن با موفقیت به پایان برسد می‌تواند نمونه‌ای باشد برای شهرهای سبز تا کشورهای دیگر نیز چنین شهرهایی را بسازند. طبق گزارش‌ها قرار است ساخت این پروژه در سال ۲۰۲۰ به پایان برسد.