اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید

اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید

میلاد

شکیب

1395/08/20

9246

بار بازدید شده
Foretelling-Youre-Destined-Be-Successful اگر می‌خواهید بدانید در مسیر موفقیت قرار دارید این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب ۸ نشانه افرادی را که در مسیر موفقیت قرار دارند به شما معرفی می‌کنیم.
9246
اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید
Vidoal
4.37
اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید
اثر گذاشتن بر جهان هستی کار آسانی نیست. در هر موقعیتی اشخاص، شرایط، گفته‌ها و شنیده‌ها بر ما اثر می‌گذارند و گاهی برای ما منبع الهام‌‌اند. ما با استفاده از این تاثیرات و الهامات مسیر پیچیده زندگی را طی می‌کنیم. ما انتخاب می‌کنیم که در سطح متوسط زندگی‌ کنیم یا برای داشتن زندگی بهتر در سطوح عالی‌تر هدف‌گذاری کنیم و همه تلاش خود را به‌کار بگیریم. تعریف افراد از موفقیت و کامیابی با یکدیگر متفاوت است. برخی موفقیت را برخورداری از وضعیت مالی مناسب و داشتن حرفه و کسب‌و‌کار سودده تلقی می‌کنند و برخی برای آن تفسیرهای دیگری دارند اما به هر جهت تعریف و تعبیر شما از این کلمه هر چه باشد برخورداری از صفات زیر نشان می‌دهد که شما در مسیر درست قرار دارید.

۱- عمل‌گرا بودن
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که وظایف‌شان را بر عهده می‌گیرند و برای انجام کارها تلاش می‌کنند پس می‌توان شما را فرد عمل‌گرا دانست. افراد عمل‌گرا واهمه‌ای از انجام اشتباه ندارند، کارشان را به طریقی که گمان می‌کنند درست است انجام می‌دهند و از نتایج حاصل از آن درس می‌گیرند و این تجربیات را در مراحل بعدی زندگی خود به کار می‌بندند. این افراد رهبر و مدیر هستند و همیشه آماده انجام فعالیت‌اند. اشخاص عمل‌گرا دوست دارند شرایط را تحت کنترل خود درآورند و همه چیز را مدیریت کنند. شاید این امر به نظر خوشایند نباشد اما منطق این افراد این است که «این راه انتخابی من است و اگر تو آن را قبول نداری از سر راه من عبور کن و در مسیر خودت قرار بگیر». این امر بدان معنا نیست که افراد عمل‌گرا دوست دارند به دیگران زور بگویند بلکه این نوعی حس قدرت‌طلبی است که عمیقا با احساس پذیرش مسئولیت و تعهد به آن آمیخته است. این گونه افراد وظایف این نوع رهبری و مدیریت را نیز به خوبی انجام می‌دهند. غالبا این افراد، اشخاص صبوری نیستند و افرادی که خصوصیات اشخاص عمل‌گرا را ندارند تحمل نمی‌کنند.

۲- داشتن ذهن باز
یکی از خصوصیات افراد موفق این است که ذهن آن‌ها در همه حال و برای یادگیری همه چیز باز و آماده است. این افراد دریافته‌اند که هر چه بیش‌تر می‌آموزند، کم‌تر می‌دانند؛ در واقع این افراد مصداق جمله «تا بدان‌جا رسید دانش من  که بدانم همی که نادانم» هستند. داشتن چنین روحیه‌ای سبب می‌شود فرصت‌های زیادی سر راه این افراد قرار گیرد. آن‌ها با آموختن و یادگرفتن مهارت‌های جدید هر روز افق تازه‌ای را مقابل دیدگان‌شان دارند. افراد موفق آماده پذیرش ایده‌های جدید هستند و خوب می‌دانند ایده‌های نو، راه‌ها و مسیرهای جدید را به سوی آن‌ها باز می‌کند. این افراد متعصبانه روی عقاید خود تاکید نمی‌کنند و هر از چندگاهی عقاید خود را به چالشی درونی می‌کشند.
 

۳- داشتن عادت تعیین هدف و پیگیری آن
مشخص کردن اهداف یعنی این که شما بدانید ظرف ۵ سال آینده قرار است چه کارهایی انجام دهید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این امر بدان معنا نیست که شما هدف‌گذاری کوتاه‌مدت را از یاد ببرید بلکه شما باید برای هر روز از زندگی خود برنامه و هدفی داشته‌ باشید تا با تحقق اهداف کوتاه‌مدت به اهداف بزرگ‌تر و بلندمدت خود دست یابید. افراد موفق با نگرشی مثبت و واقع‌گرایانه برای زندگی خود هدف‌گذاری می‌کنند.

۴- رها کردن گذشته و شکست‌های پیشین
افراد موفق به این سطح از درک و آگاهی رسیده‌اند که گذشته، گذشته است و نمی‌توان چیزی را که در گذشته رخ داده تغییر داد. این اشخاص می‌دانند که برگشتن به گذشته فقط در داستان‌های تخیلی امکان‌پذیر است پس واقع‌گرایانه گذشته را به حال خود رها می‌کنند و به حال و آینده توجه دارند. گذشته تنها یک ابزار حیاتی برای رسیدن به آینده است. عباراتی مانند «ای کاش این کار را می‌کردم»، «ای کاش آن شغل را از دست نمی‌دادم»، «ای کاش می‌توانستم یک بار دیگر انتخاب رشته کنم» و هزاران ای کاش دیگر تنها هدر دادن زمان حال برای رویاهایی است که امکان تحقق آن‌ها وجود ندارد. گرفتار شدن در گذشته باعث اتلاف انرژی و وقتی می‌شود که می‌توان صرف لذت بردن از زمان حال و ساختن آینده کرد.

۵- توانایی صبر کردن برای رسیدن به نتیجه بهتر
افراد موفق توانایی تشخیص اولویت‌ها را دارند. این اشخاص هرگز لذت زودگذر را با رفاه بلند‌مدت عوض نمی‌کنند. گاهی لازم است برای پیشرفت نقد حال را به نسیه آینده ترجیح داد. به عنوان مثال اگر به این افراد گفته شود که الان می‌توانیم یک کلوچه به شما بدهیم اما اگر ۲۰ دقیقه صبر کنید ۲ کلوچه به شما خواهیم داد، قطعا این افراد ۲۰ دقیقه صبر می‌کنند تا پاداش بیش‌تری بگیرند. این نگرش در تمام جوانب زندگی این افراد مانند مسائل شغلی، سلامت، امور مالی و روابط انسانی آن‌ها قابل تشخیص است. این اشخاص با چشم‌پوشی از وسوسه‌های زودگذر و آنی درصدد دست‌یابی به پاداش‌های عمیق‌تر و جاودانه‌تر هستند.
 

۶- با حداکثر قدرت و توان کار کردن
الن استین (Alan Stein) مربی معروف بسکتبال می‌گوید: «افراد موفق نقاط قوت خود را افزایش می‌دهند و نقاط ضعف خود را کاهش. این افراد می‌دانند در چه زمینه‌ای مهارت دارند و در چه زمینه‌ای می‌توانند مفید باشند». اشخاص موفق از نقاط قوت خود به‌عنوان پایه و اساس رسیدن به موفقیت بهره می‌برند. این افراد به مهارت‌های‌شان تکیه می‌کنند و با استفاده از این توانایی‌ها آنچه را که دوست دارند به انجام می‌رسانند. به خوبی به نقاط ضعف خود واقف‌اند و سعی می‌کنند نقاط ضعف خود را بهبود ببخشند. اشخاص موفق می‌دانند که همه چیز را همگان دانند بنابراین انجام همه کارها به تنهایی از عهده آن‌ها خارج است پس به وقت نیاز به سراغ دیگران می‌روند تا از مهارت‌ها و تجربیات آن‌ها استفاده کنند. اولین منبع رسیدن به اهداف در افراد موفق تکیه بر نقاط قوت‌شان است. 

۷- بلندپروازی
برای موفق شدن باید خودتان را به وضوح در بهترین و کامل‌ترین شرایطی که ممکن است تصور کنید. افراد موفق صبح از خواب بیدار می‌شوند و در هر زمان مترصد فرصت‌اند تا به اهداف‌شان نزدیک و نزدیک‌تر شوند و این افراد هر چیزی در خلال روز پیش بیاید آن را به سمت مسیر موفقیت تغییر می‌دهند. همه چیز آن‌ها را به سمت مسیر موفقیت پرتاب می‌کند. اشخاص موفق می‌دانند مسیر رسیدن به هدف نهایی، کوتاه نیست بنابراین باید پله‌به‌پله و مرحله‌به‌مرحله پیش رفت. اما برای این‌که در طول مسیر انگیزه خود را از دست ندهند نوعی جاه‌طلبی مثبت و افکار بلندپروازانه را چاشنی مسیر رسیدن به موفقیت می‌کنند. آن‌ها عادت دارند خود را در مقام یک فرد موفق و کامیاب تصور کنند و البته به این آگاهی هم رسیده‌اند که با رویاپردازی به جایی نمی‌رسند اما برای هموار کردن مسیر، لذت رسیدن به موفقیت را با تصور کردن آن به خود یادآوری می‌کنند تا موانع را به راحتی از پیش پای خود بردارند.

۸- داشتن اشتیاق برای بهبود بخشیدن به اوضاع
اشخاص موفق ذاتا خوداصلاح‌اند، یعنی مرتبا در خود کندوکاو می‌کنند تا ضعف‌های‌شان را بهبود ببخشند و خود را قوی‌تر سازند. تغییر و ارتقا دو اصل اساسی زندگی افراد موفق است. این افراد همواره در پی پیشرفت‌‌اند و هیچ‌وقت از آنچه که هستند راضی نیستند. این عدم رضایت به معنی انتقاد مداوم و سرکوب‌کننده از خود نیست بلکه آن‌ها با ارزیابی خود و کشف نقص‌های‌شان در جهت رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
شش روش برای بالا بردن هوش هیجانی و شانس موفقیت (لینک)
اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید (لینک)
چگونه زندگی را از صفر آغاز کنیم؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
masoud photo
masoud یکشنبه، 07 خرداد 1396
با سلام مطلب جالبی بود . ولی هیچ کدام از این گزینه ها رو در وجودم ندیدم 😭😭😖 دوست دارم پیشترفت کنم اما نمیدونم باید چیکار کنم
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
هدف و انگیزه، دو رکن اساسی هستند در یک موفقیت چشمگیر
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور دوشنبه، 16 اسفند 1395
بعضی از موارد میشه گفت ذاتیه وبعضی از موارد ذکرشده اکتسابیه.مثلا رها کردن گذشته بخصوص اگه تلخ وبا افسوس باشه آسون نیست ولی با تمرین وتمرکز میشه.
0
محمد صفائی مغول کش
محمد صفائی مغول کش پنج شنبه، 12 اسفند 1395
داشتن یک خانواده خوب بهترین پشتیبان در زندگی است
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
به نظر من داشتن هدف در زندگی مهم ترین نکته هست .
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
مطلب خوب و مفید بود حتی گزینه ها درست و به جا توضیح داده شده اند بنظر م گزینه دوم و سوم خیلی مفید و خوبه .. لطفا درمورد مطالب قانون جذب و تفکر هم مطلب بیشتری بگذارید
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی دوشنبه، 27 دی 1395
سلام.بهترین راه موفیقت فکر مثبت. وهمچنین موفقیت=خواستن*باور*مداومت
0
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی پنج شنبه، 23 دی 1395
صبر و حوصله و پشتکار و اراده قوی مهمترین عوامل تو موفقیت
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
در زندگی هر فردی قطعا به صورت موقت این شرایط پیش میاد اما کسی واقعا موفق هست که با برنامه اول این شرایط رو حفط کنه و بعد از اون شروع به تقویت و اضافه کردن صفات کاربردی دیگه بکنه.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 06 دی 1395
صبر داشتن خیلی مهمه.خوبه که دراین مقاله هم به این موضوع اشاره شده.با صبر خیلی چیزها رو میشه به دست آورد.از جمله موفقیت
0
امیرحسین photo
امیرحسین جمعه، 26 آذر 1395
بازم خوبه...حداقل تلاش میکنم داشته باشم چند تاشو
0
Saeedeghalehniei photo
Saeedeghalehniei دوشنبه، 22 آذر 1395
یکی از بهترین نوشته هایی بود که تا به حال خواندم .
0
مصطفی .
مصطفی کهن یکشنبه، 21 آذر 1395
به رازی برای موفقیت هست. هیچوقت ارزوها و اهدافتون برای کسی بیان نکنید. جون گفتنش به خودی خود رو ذهن اثر میذاره و باعث تلاش کمتر و حتی انصراف در رسیدن به اونا میشه.راهی تا موفقیت نمانده. کوتاه نیایید
0
مهدی photo
مهدی جمعه، 19 آذر 1395
واقعا عالی بود خدایش خوبه دمتون گرم بهترین سایت پیشرفت در کار ها سپاسگزار.
0
پری ت
پریناز خلج جمعه، 19 آذر 1395
عالیییییییییییییییییییی بود ممنون .بازم از این مطالب بزارید با تشکر
0
فاطمه حسینی
فاطمه حسینی چهارشنبه، 17 آذر 1395
من واقعا عبرتم نمیشه که یکم صبر کنم.
0
pouya poudin
pouya poudin یکشنبه، 30 آبان 1395
واقعا ویدوآل بهترینه. مرسی از همتون. پرانرژی باشین ؛)
0
محمد photo
محمد شنبه، 22 آبان 1395
من 8 تا خصوصیت رو دارم خیلی خوشحالم که محکوم به موفقیت هستم
0
Analyst chemist
سید محمد حسین بنی طباء بیدگلی شنبه، 22 آبان 1395
به نظر من در کنار اهمیت موفق بودن یا گام برداشتن در مسیر موفقیت، احساس موفق بودن هم مهمه چون خیلی ها با اینکه از نگاه دیگران و حتی در واقعیت افراد موفقی هستند، اما احساس رضایت درونی از خودشون، جایگاهشون و مسیرشون ندارند.
0
سهیل  کریمی
سهیل کریمی شنبه، 22 آبان 1395
بازم خوبه که یکی از هشت مورد را دارم:-)
0
ابوالفضل photo
ابوالفضل جمعه، 21 آبان 1395
ممنون مفید بود من باید تو مسیر موفقیت جا بیوفتم (y)
0
ساسان پناهی
ساسان پناهی جمعه، 21 آبان 1395
این متن رو خلاصه نویسی کردم، به نظرم یکی از بدرد بخور ترین مقاله های ممکن هست برای من😊 مرسی از ويدوآل
0
فرشته ک
فرشته ک جمعه، 21 آبان 1395
مثال کلوچه و بیست دقیقه انتظار، برای یه بچه مناسبتر نیست تا یه مدیر موفق؟ اما در کل مطلب خیلی خوب و قابل تاملیه