ساخت پلی که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد

ساخت پلی که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد

میلاد

شکیب

1395/07/07

7826

بار بازدید شده
water-bridge-that-breaks-the-laws-of-physics در حوزه تکنولوژی، معماری، طراحی، نجوم و ... انسان مدرن به دست‌آوردهای فوق‌العاده‌ای رسیده است. یکی از این دست‌ساخته‌های جذاب بشر پلی است که توسط مهندسان هلندی ساخته شده است.
7826
ساخت پلی که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد
Vidoal
4.03
ساخت پلی که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد
دنیای امروز مملو از شگفتی‌های ساخت بشر است؛ شگفتی‌هایی که عمق زیبایی بسیاری از آن‌ها در نگاه اول به چشم نمی‌آید. در حوزه تکنولوژی، معماری، طراحی، نجوم و ... انسان مدرن به دست‌آوردهای فوق‌العاده‌ای رسیده است. یکی از این دست‌ساخته‌های جذاب بشر پلی است که توسط مهندسان هلندی ساخته شده است.

در سال ۲۰۰۲، جهان پل آبی Veluwemeer Aqueduct را تحسین کرد. پلی که شاهکاری است ساخته بهترین مهندسان که بخش‌های اصلی هلند را به جزیره مصنوعی فلولند (Flevoland) وصل می‌کند.

برای وصل کردن دو منطقه ذکرشده، ایده‌های متعددی به بحث گذاشته شد؛ ایده‌هایی نظیر ساخت یک تونل زیرآبی یا طراحی و احداث یک پل معمولی. اما اجرای تمامی این ایده‌ها، هزینه‌های هنگفتی دربرداشت و هم‌چنین اجرای آن‌ها بسیار زمان‌بر بود. ایده اصلی بر این اساس باید شکل می‌گرفت که عبور و مرور هم در بخش آبی و هم در بخش خاکی بدون ایجاد مانع، ترافیک یا مشکل انجام شود.

در نهایت یک تصمیم خارق‌العاده برای اتصال این دو منطقه گرفته شد: طراحی و احداث یک پل آبی. در ضمن عابران پیاده در این طراحی نادیده گرفته نشده بودند و برای رفت‌وآمد آن‌ها در دو طرف بزرگ‌راه مسیرهایی در نظر گرفته شده بود.

اکنون بیش از ۲۸ هزار خودرو از این پل که ۳/۰۴۸ متر عمق دارد گذر می‌کنند و قایق‌ها و کشتی‌ها نیز به‌سادگی از روی آن تردد می‌کنند. قسمت آبی این پل در حدود ۲۵ متر طول و ۱۹ متر عرض دارد. مهندسان طراحی و ساخت این پل آبی، این طرح شگفت‌انگیز را انتخاب کردند که هزینه اجرای آن نسبت به تکنیک‌های دیگر پل‌سازی مقرون‌به‌صرفه‌تر بود.
 
 
 


منابع: Brightside/ howafrica
سوالات و نظرات کاربران
0
من photo
من دوشنبه، 16 اسفند 1395
اصلا فیزیک داغون شد. کمرم شکست. من دیگه فیزیک نمیخونم!
0
مهدی جوادنیا
مهدی جوادنیا پنج شنبه، 12 اسفند 1395
مطالب خوبی بود گر چه عنوان بی معنی داره
0
sepehr manafi
sepehr manafi پنج شنبه، 12 اسفند 1395
خیلی جالب بود ممنون.واقعا این شاهکار ها تو دنیا کم نظیرهستند.
1
مهناز شریفی عمادی
مهنار شریفی عمادی یکشنبه، 01 اسفند 1395
ببخشید کجای این طرح قوانین فیزیک رو به چالش میکشه؟ بنظرم شوخی هایی مثل این با علم اصلا جالب نیست. و باعث ترویج خرافه گرایی بین انسان های بی اطلاع میشه
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
به هیچ وجه قوانین فیزیک به چالش کشیده نشده.اما به نظرم این نوع پل ساختن خیلی علمی و کارشناسی نباشد.چرا که در صورت وقوع سیل و طوفانهای مهیب دیگه نمیشه از این پل استفاده کرد چرا که پر از آب میشه
0
Mohammadamin Mina
Mohammadamin Mina جمعه، 16 مهر 1395
ببین چی ساختن اونوقت ما سی سال پیش پراید میساختیم الانم پراید میسازیم کشور ما خیلی پیشرفت کمی تو این زمینه ها داره واقعا جای تاسفه
0
Analyst chemist
Analyst chemist شنبه، 04 دی 1395
(پاسخ) درسته که در خیلی از زمینه ها کشور ما عقب است، اما به هر حال، سی سال پیش ما همین پراید را هم نداشتیم...
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
قایق ها وشکتی هایی که رد میشن به علت عمق کم گیر نمیکنن.شایدم عمقش نرمال باشه
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 29 آذر 1395
واقعا ایده جالبی بود مثل ایده پل طبیعت در تهران ای ماش درباره پل طبیعت هم مطلب برای درباره مکان های گردشگری ایران ممنون
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري یکشنبه، 09 آبان 1395
واقعا عالیه ، مهندسی واقعی به این میگن نه که الان هرکی با یه مدرک میشه مهندس
0
محمد photo
محمد شنبه، 10 مهر 1395
آقا میلاد خوب با یه مقاله نصف و نیمه و درهم (دانشجویی) قسمت نظرات رو پررونق کردین. اگه به هدفتون رسیدین مثل گذشته عالی باشین.. سپاس
0
میلاد شکیب
میلاد شکیب یکشنبه، 11 مهر 1395
(پاسخ) سلام دوست عزیز از اینکه این مطلب رو مطالعه کردین و کامنت گذاشتین ممنون و سپاسگزارم. هدف سایت ویدوآل انتشار مطالب و ویدئوهای علمی و در عین حال جذاب است. قطعا در این میانه ما دچار نقص‌هایی هستیم که به مرور و با کمک شما دوستان سعی در برطرف کردنشان داریم. قطعا اگر به دنبال جذب مخاطب به هر شیوه ای بودیم اصولا وارد حوزه علم نمی‌شدیم. در مورد این مطلب هم خدمتتان عرض کنم که ترجمه یک مطلب انگلیسی است و قاعدتا عنوان آن هم ترجمه شده است. به هر حال از نگاه شما و دوستان ممنونم و قطعا سعی می‌کنیم همیشه باکیفیت‌ترین محتوای ممکن را تولید کنیم.
0
محیا photo
محیا پنج شنبه، 08 مهر 1395
من درک نکردم که این پل چجوری قوانین فیزیک رو به چالش کشیده؟
0
AtHeiST  13
AtHeiST 13 جمعه، 09 مهر 1395
(پاسخ) قوانین فیزیک هم خودش درک نکرد چجوری به چالش کشیده .
0
حسن photo
حسن پنج شنبه، 08 مهر 1395
با توجه به مفاله انگلیسی، ظاهرا در ترجمه لغت "Dutch" اشتباهی رخ داده و شباهت زیاد لغتهای "Dutch" و "Deutsch" باعثش بوده. در مقاله بالا منظور از "Dutch" هلندیها هستند که به اشتباه "آلمانی" ترجمه شده. لینکهای زیر میتونند مفید باشند: https://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_people https://en.wikipedia.org/wiki/Deutsch متشکرم
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل پنج شنبه، 08 مهر 1395
(پاسخ) با تشکر از توجه شما، تصحیح شد.
0
حسن photo
حسن پنج شنبه، 08 مهر 1395
منظور از به چالش کشیدن قوانین فیزیک که عنوان این مقاله است، چیست؟ متشکرم
0
احسان photo
احسان پنج شنبه، 08 مهر 1395
خب این الان کجای قوانین فیزیکو دقیقا ب چالش کشید ک ما نمیبینیم؟😕
0
عباس photo
عباس پنج شنبه، 08 مهر 1395
خیلی جالبه. فقط این که به نظرم باید ذکر بشه که ٢٨ هزار خودرو در چه بازه زمانی از پل رد می شن؟ هر روز؟ هر ماه؟ هر سال؟ ممنون از مطالب و وبسایت خوبتون :)