اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید

اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید

میلاد

شکیب

1395/08/05

8622

بار بازدید شده
answer-these-five-questions-then-your-life-is-complete در این مطلب ۵ پرسش مطرح می‌شود که به شما در ارزیابی کیفیت زندگی‌تان کمک می‌کند.
8622
اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید
Vidoal
4.4
اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید
آیا تا به حال شده از خودتان بپرسید که چیزی به شما این حس را می‌دهد که زندگی کاملی دارید؟ شاید وجود همسری که عاشقش هستید، سفر به دور دنیا یا موفقیت در کسب‌وکار؟

اما سارا جونز، متخصص و کارشناس سبک زندگی، معتقد است برای رسیدن به چنین احساسی در زندگی نیاز به روی دادن اتفاقات پیچیده‌ای نیست. او در این مطلب ۵ پرسش را مطرح می‌کند تا کسانی که دوست دارند زندگی کامل و بی‌نقصی داشته باشند به نتایج مشخصی از زندگی فعلی خود برسند. اگر شما بتوانید به این ۵ پرسش طلایی، پاسخ دقیقی بدهید، زندگی شما به طرز هدفمندی کامل است.

۱- به چه چیزهایی در زندگی بیش از همه علاقه دارید؟
درک این موضوع که چه چیزی در زندگی برای شما اهمیت دارد، نکته کلیدی در داشتن یک زندگی هدفمند است. برای درک این موضوع باید خود را به‌خوبی بشناسید، بدانید دقیقا چه چیزهای برای شما مهم‌اند و به چه چیزهای در زندگی علاقه دارید. زمانی که دقیقا بدانید به چه چیزهای در زندگی عشق می‌ورزید، می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد یک زندگی هدفمند و کامل استفاده کنید.
 

۲- شما انسان شادی هستید؟
برای رسیدن به شادی واقعی در زندگی باید این احساس در شما جاری باشد که همه چیز همان که باید باشد است. شاد بودن نه تنها به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود در زندگی برسید بلکه باعث می‌شود آدم‌های پیرامون شما هم به علائق و پتاسیل‌های خود دست یابند. پیشنهاد می‌کنیم مطلب «از این ۹ قانون پیروی کنید تا زندگی شادتری داشته باشید» (لینک) را نیز مطالعه کنید.

۳- چند وقت یک‌بار می‌خندید؟
دانستن اهمیت این موضوع که لبخند بر لب داشتن چه تاثیر مهمی می‌تواند روی کیفیت زندگی شما بگذارد، نکته کلیدی برای داشتن یک زندگی کامل است. هر روز به چیزهایی که عاشق‌شان هستید و موضوعاتی که شما را شاد می‌کند فکر کنید و لبخند را در زندگی خود جاری کنید. همچنین لبخند زدن به فردی دیگر، فرقی نمی‌کند یک دوست یا یک غریبه، یک تغییر اساسی در زندگی شما و دیگران ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم گالری عکس «درخشان‌ترین لبخند‌هایی که تاکنون دیده‌اید» (لینک) و مطلب «خنده، رفتاری برای شادی یا بقاء» (لینک) را نیز ببینید.
 

۴- آیا شما انسان بدبینی هستید؟
برای داشتن یک زندگی کامل و شاد بهتر است سعی کنید در موضوعات مختلف نیمه پر لیوان را ببینید. سعی کنید با شناخت کافی از امکانات و تونایی‌های خود، هر روز بیش‌ترین تلاش را بکنید تا بهترین نتیجه را از کارهای‌تان کسب کنید. مثبت بودن باعث می‌شود در زندگی حس بهتری داشته باشید، آدم‌های پیرامون‌تان در کنار شما احساس بهتری داشته باشند و سلامت روانی بیش‌تری داشته باشید. روشن است که در این صورت عزت نفس بیش‌تری دارید و در نتیجه در مقایسه با آدم‌های منفی‌نگر، کم‌تر در معرض بیماری‌های روانی و ذهنی قرار می‌گیرید.

۵- آیا به طور منظم گریه می‌کنید؟
برای بسیاری از مردم، گریه کردن نشانه‌ای از ضعف است اما در حقیقت این موضوع کاملا برعکس است. گریه کردن بهترین راه برای تخلیه احساسات منفی است و به شما کمک می‌کند تا با احساسات و عواطف خود کنار بیایید. خیلی مهم است که بتوانید بارهای عاطفی را از دوش خود بردارید تا بتوانید احساس بهتری داشته باشید و روند زندگی‌تان عادی و شاد باشد. این هدف با گریه کردن حاصل می‌شود.
 
منبع: independent

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
۳ باور غلط که شما را از یک زندگی اصیل دور می‌کند (لینک)
سوالاتی که باید پاسخ دهید تا مسیر درست زندگی را پیدا کنید (لینک)
اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید (لینک)
ارزش شما چه‌قدر است؟ حکایتی کوتاه درباره اعتمادبه‌نفس (لینک)
چگونه زندگی را از صفر آغاز کنیم؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
Mahdi Hosseini
Mahdi Hosseini چهارشنبه، 03 خرداد 1396
تا مورد چهارم باهاتون موافقم
1
محمد حسین لایزال
محمد حسین لایزال چهارشنبه، 02 فروردین 1396
واقعا عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
1
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته دوشنبه، 16 اسفند 1395
نکات ساده ولی جالبی هستند که در کنار هم میتونه به بهتر شدن زندگی کمک کنه من بجز مورد 5 همه رو انجام می دم و از زندگیم کاملا راضی هستم فکر کنم برای کاملتر شدن زندگیم باید برم بشینم و گریه کنم :))
1
reza photo
reza جمعه، 29 بهمن 1395
بدبین بودن الزاما عامل شکست نیست.دو علت برای تلاش برای موفقیت وجود داره یکی میل به پیروزی یکی ترس از شکست.ادمای خوش بین بخاطر میل به پیروزی تلاش میکنن و ادمای بدبین بخاطر ترس از شکست تلاش میکنن و هردو دسته هم میتونن به موفقیت برسن
1
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور جمعه، 01 بهمن 1395
بدبینی اصلی ترین عامل در موفق نبودن و عقب موندن از اجتماع هستش و باید برای درمانش به مشاور مراجعه کنیم
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 07 دی 1395
اگه مثلا همین مورد 4 یعنی بدبینی رو کنار بزاریم، خیلی توی زندگیمون میتونه موثر باشه.
-1
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
پس زندگی من کامل نیس
1
منیرسادات موسوی
منیرسادات موسوی سه شنبه، 11 آبان 1395
بنظر من عوامل مهمتری نقش داره در این مسئله بعضی احساسات ما بخاطر ایثار وفداکاری در ما شکل میگیره ودر ما ایجاد لذت از زندگی که در اینجا اشاره نشده
1
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
خیلی کلی و به نظر بنده از دیدگاه شخصی بود
1
فرزین اکبری
فرزین اکبری چهارشنبه، 05 آبان 1395
فکر نکنم با وجود علم و اندیشه علم ، کامل بودن معنی داشته باشد. مقاله انگار از دید شخصی بود.👎👎
1
Ali Akbar Shams
Ali Akbar Shams پنج شنبه، 06 آبان 1395
(پاسخ) یه نگاهی به عنوان مقاله بندازید. "...چیزی به یما این حس رو میدهد که زندگی کاملی دارید؟" منظور این مقاله از کامل بودن، کامل بودن علمی نیست. چون همونطور که شما گفتید معنی نداره. منظور زندگی کامل از نظر خود شخصه.