چگونه نگرش منفی خود را به زندگی تغییر دهیم؟

چگونه نگرش منفی خود را به زندگی تغییر دهیم؟

میلاد

شکیب

1395/12/15

9272

بار بازدید شده
Embracing-a-Positive-Mindset در ادامه می‌خواهیم سه شیوه بسیار موثر را به شما معرفی کنیم که باعث می‌شود به زندگی ذهنیت مثبتی داشته باشید.
9272
چگونه نگرش منفی خود را به زندگی تغییر دهیم؟
Vidoal
4.78
چگونه نگرش منفی خود را به زندگی تغییر دهیم؟
احتمالا برای شما هم پیش آمده که روزی از خواب بیدار شده‌اید و از همان لحظه که بیدار شده‌اید اتفاقات پیرامون بسیار منفی و ناراحت‌کننده بوده‌اند. احتمالا بعد از بیدار شدن از خواب با خود گفته‌اید: «از اون روزاس که پشت سر هم بد میارم». چون توقع اتفاقات منفی دیگری را دارید، احتمالا پشت سر هم اتفاقات دیگری روی می‌دهد و اتفاق اول در صبح مانند دانه برفی است که به‌مرور در روز تبدیل به بهمن می‌شود.
 
گاهی وقتی ناامیدی جلوی راه ما سبز می‌شود، به این دلیل است که ما انتظار آن را می‌کشیم. گویی باور شما به ماجراهایی که برای‌تان اتفاق می‌افتد تغییر کرده است. شما انتظار آشفتگی و اتفاقات نه چندان خوب را می‌کشید و این دقیقا همان چیزی که برای‌تان رخ می‌دهد. ما کم‌کم به داشتن یک طرز تفکر و نگرش منفی به زندگی عادت می‌کنیم و در نتیجه دور باطل دلسردی و ناامیدی پس از مدتی تبدیل به روند عادی زندگی‌مان می‌شود.

اتفاقات منفی و ناخوشایند زیادی در دنیا وجود دارند. کافی است صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید تلویزیون را روشن کنید یا دقایقی را در صفحات مجازی بگذرانید. در قبال این اتفاقات منفی چه باید کرد؟ آن‌ها از کنترل ما بیرون‌اند و مشکلات دنیا نباید روی دوش‌های ما سنگینی کنند. اما ما اجازه می‌دهیم این اتفاقات منفی روی ما تاثیر بد بگذارد و گاهی خود و دیگران را به خاطر احساسی که بابت آن‌ها داریم سرزنش می‌کنیم.

وقتی یک شکست یا مشکل ذهن شما را درگیر خود می‌کند شما دو راه دارید؛ یا اجازه دهید این مشکل انرژی منفی‌اش را در درون شما باقی بگذارد یا جلوی آن را بگیرید و از ایجاد اثرات منفی در خود خودداری کنید. مانند کلید خاموش و روشن چراغ‌های خانه، شما هم باید فکر کردن به مسائل مثبت را در ذهن خود روشن و مسائل منفی را خاموش کنید.

وقتی بتوانید روی احساسات و عواطف خود کنترل داشته باشید، می‌توانید خود را تبدیل به انسانی با طرز تفکر و نگرش مثبت به زندگی کنید. شما باید به طور مداوم فقدان خوش‌بینی در زندگی را کنار بگذارید که باعث می‌شود شما زندگی شاد و سرشاری نداشته باشید. خوش‌بینی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از پس مشکلات زندگی برآیید. با تلاش مداوم می‌توانید یک چارچوب ذهنی مثبت، باثبات و صلح‌دوست برای خود بسازید. این کار با شناخت این موضوع آغاز می‌شود که شما لایق شاد بودن هستید و خودتان مسئول شاد بودن و داشتن ذهنیت مثبت به زندگی هستید. به عبارت دیگر، شما باید بذر احساسات مثبت و گرم را در درون خود بکارید و از آن به طور مداوم نگهداری کنید.
 

با این همه در ادامه می‌خواهیم سه شیوه بسیار موثر را به شما معرفی کنیم که باعث می‌شود به زندگی ذهنیت مثبتی داشته باشید.

۱- ذهنیت تغییر را در خود ایجاد کنید.
این ذهنیت را در خود ایجاد کنید که آماده یک تغییر مثبت هستید. سپاس‌گزار تمام تغیرات مثبتی باشید که قرار است در شما روی دهد. یک فهرست از اتفاقات ویژه‌ و خوبی که هر روز برای‌تان روی داده تهیه کنید. کتاب‌هایی بخوانید که به شما در دسته‌بندی اهداف و دستاوردها کمک می‌کنند. برای هر قدم کوچک مثبتی که رو به جلو برمی‌دارید و همچنین انرژی‌های خوش‌بینانه درون‌تان به خود جایزه بدهید.

۲- نکات مثبت را به خود آموزش دهید.
جملات و داستان‌های الهام‌بخش و مثبت بخوانید. کتاب‌های و سی‌دی‌های آموزشی بسیاری در بازار وجود دارند که در راهی که می‌خواهید در آن گام بردارید به شما کمک می‌کنند. پیرامون خود را از آدم‌هایی پر کنید که از شما حمایت می‌کنند و یک لبخند جذاب روی صورت خود قرار دهید تا انرژی مثبت در درون‌تان نهادینه شود. به نوع تنفس و حالت بدنی خود توجه کنید. بیش‌تر بخندید چراکه لبخند انرژی‌های مثبت بسیاری را از درون‌تان منتشر می‌کند. با افرادی ارتباط برقرار کنید که نگاه رو به جلویی به زندگی دارند تا این نگاه آن‌ها در زندگی شما هم جاری شود.

۳- به جنبه‌های مثبت زندگی باور داشته باشید.
خود را در بهترین حالتی که در نتیجه ذهنیت مثبت در شما پدیدار می‌شود تصور کنید. انتظار خود را از اهدافی که می‌خواهید به آن برسید بیش‌تر کنید. تمام افکار منفی را از خود دور کنید و آن‌ها را با باورهای عمیق‌تر و مثبت‌تر تعویض کنید. به خود و جنبه‌های بهتر و زیباتر زندگی باور داشته باشید.

و با یاد داشته باشید: این کار نیاز به کمی تمرین دارد اما همه ما توانایی تغییر افکار و رفتارهای خود را داریم. شما باید یک تصمیم آگاهانه برای تغییر بگیرید تا در زندگی رومزه‌تان نگرش و تصمیم «من می‌توانم» جاری شود. با کمی نظم روزهای خوش‌تر و زیباتر جای روزهای بد و ناخوشایند را می‌گیرند. منتظر آن‌ها باشید.
سوالات و نظرات کاربران
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی دوشنبه، 26 تیر 1396
راه حل های دیگر کنتل افکار منفی: 1- ایست دادن به افکار منفی 2- جایگزین کردن فکر یا خاطره مثبت 3- تمرین های کنترل ذهن 4- تلقین مثبت تلقین مثبت را شاید زیاد شنیده باشیم ولی خیلی جدی نمیگیریم من خودم با استفاده از این تکنیک به اهدافم رسیدم
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین جمعه، 18 فروردین 1396
واقعا مقاله ی مفیدی بود. تصمیم گرفتن کلا نگرشم به زندگیم رو تغییر بدم. به امید زندگی شاد تر
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
لایف ایز وری گود 😉
0
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
0
زیبا بیات
مهسا یزدانی شنبه، 21 اسفند 1395
مطلب خیلی تاثیر گذار بود امیدوارم همه اینو بخونن. برای من که عالی بود
0
هادی photo
هادی جمعه، 20 اسفند 1395
به نظرم افکار منفی قدرت و تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن دارند تا افکار مثبت. به نظرم برای اینکه تعادل بهتری در ذهنمان ایجاد شود باید یه مقدار خوشبینانه تر به زندگی نگاه کرد.
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی سه شنبه، 17 اسفند 1395
یکی از دلایل گرایش به سمت منفی گرایی شرایط محیط پیرامون و افراد دوروبرمان هست که بایستی سریع تشخیص دهیم وتاجایی که امکان دارد از این موارد خومان را خارج کرده و دور نگه داریم و اقدامات پیشگیرانه و خلاقانه نیز دراین خصوص داشته باشیم
0
امید گورانی
امید گورانی سه شنبه، 17 اسفند 1395
تو زندگیت پول نداشته باشی روانت بهم میریزه
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته دوشنبه، 16 اسفند 1395
من هر موقع نگرش مثبتم به زندگی کم میشه کلیپ افتتاحیه پارالمپیک به نام yes i can رو نگاه می کنم واقعا فوق العاده بهم روحیه میده
0
حمید photo
حمید دوشنبه، 16 اسفند 1395
وقتی پول نیست هیچوقت شرایط ذهنت مثبت نمیشه
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی دوشنبه، 16 اسفند 1395
مثه مقالات قبلی در این مورد، مفید بود. ولی من هنوز نتونستم اون تغییری که لازمه رو ایجاد کنم؛ چون شرایطی دارم که یه محدودیت جدی برای موفقیتم به وجود اورده.
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور دوشنبه، 16 اسفند 1395
باوروتلقین ذهنی مثبت نقش مهمی در کسب موفقیت های زندگی دارن.این سه شیوه ذکرشده درمقاله خیلی مهم هستن ومداوم باید تکرار بشن تا در ذهن ملکه ونگرش انسان رو به سوی اتفاقات مثبت گرایش بدن.
0
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی دوشنبه، 16 اسفند 1395
باسلام دنیای ما پر است از حوادث .. مامیتوانیم از حادثه و اتفاقی که برایمان افتاده ب راحتی عبور کنیم و ب آن فکر نکنیم ، بهتر است نیمه پر لیوان را ببینیم... سپاس از مطالب زیباتون
0
احسان صادقی
احسان صادقی یکشنبه، 15 اسفند 1395
به نظر من این مراحل را باید با کمک یک مشاور خوب تجربه کنیم . اثرش خیلی بیشتر میشه
0
ali atb95
ali atb95 یکشنبه، 15 اسفند 1395
خیلی اطلاعات مفیدی بود