انسان‌های موفق چه غذاهایی می‌خورند؟

انسان‌های موفق چه غذاهایی می‌خورند؟

میلاد

شکیب

1395/10/12

8570

بار بازدید شده
What-successful-people-eat غذایی که می‌خوریم لزوما نمی‌تواند ما را آن‌چنان قدرتمند کند که تبدیل به قهرمان المپیک یا میلیونر صاحب یک استارت‌آپ شویم، اما بی‌شک عادات غذایی ما چیزی بیش از یک منبع انرژی‌اند و می‌توانند تاثیر مثبتی روی موفقیت ما بگذارند.
8570
انسان‌های موفق چه غذاهایی می‌خورند؟
Vidoal
4.62
انسان‌های موفق چه غذاهایی می‌خورند؟
همه دوست دارند از راز و رمز موفقیت سر در بیاورند و بفهمند انسان‌های موفق چگونه به چنین جایگاهی در زندگی خود رسیده‌اند؟ آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند که ما انجام نمی‌دهیم؟ البته غذایی که می‌خوریم لزوما نمی‌تواند ما را آن‌چنان قدرتمند کند که تبدیل به قهرمان المپیک یا میلیونر صاحب یک استارت‌آپ شویم، اما بی‌شک عادات غذایی ما چیزی بیش از یک منبع انرژی‌اند و می‌توانند تاثیر مثبتی روی موفقیت ما بگذارند.

اگر شما درست غذا بخورید و عادات غذایی سالمی را در خود پرورش دهید، می‌توانید انسانی پرانرژی، متمرکز و باانگیزه‌ شوید. تیم فریس، کارآفرین و نویسنده، به‌تازگی در حین نوشتن کتاب جدیدش به نام Tools of Titans به تاثیر حیاتی و مهم مواد غذایی در زندگی رسیده است. او در پژوهش خود با افراد موفق زیادی در دنیا گفت‌وگو کرده که اکثر آن‌ها کارآفرینان و افراد سرشناسی بوده‌اند. او در این گفت‌وگو با این افراد درباره تاکتیک‌ها، روتین‌ها، عادات و البته رژیم غذایی آن‌ها صحبت کرده است.

فریس به این نتیجه رسیده که بسیاری از افراد موفق در جهان عادات غذایی خود را در موفقیت‌شان موثر بیان کرده‌اند. اما این افراد چه عادات غذایی‌ای دارند؟ خوردن روزانه یک غذای مشخص و یکسان برای صبحانه می‌تواند برای شروع گام مهمی باشد. شاید این کار کسل‌کننده به نظر بیاید، اما وقتی شما مشغله زیادی دارید، تصمیم‌گیری برای این‌که وقتی از خواب بیدار می‌شوید چه چیزی بخورید، کار وقت‌گیری است و ذهن را درگیر خود می‌کند.

برای مثال، سث گودین، بلاگر و نویسنده موفق، بیان کرده که او هر روز برای صبحانه یک اسموتی شامل موز یخ‌زده، پودر شاهدانه، شیر بادام، آلو بخارا و گردو می‌خورد. اگر می‌خواهید واقعا انسان پرانرژی‌ای شوید، علاوه بر اسموتی، چای تیتانیوم را نیز امتحان کنید. این چای مخصوص فریس است و از ترکیب چای سیاه کهنه، چای سبز، روغن نارگیل، روغن MCT، زردچوبه و زنجبیل ساخته می‌شود.
 

گرچه این نوع چای بوی خیلی خوبی ندارد اما فریس به این چای «سوخت موشکی برای مغز» نام داده و آن را هر روز به‌عنوان صبحانه می‌نوشد و معتقد است نوشیدن این چای باعث می‌شود در طول روز انرژی داشته باشید و در ضمن چربی هم بسوزانید. شاید تعجب کنید اما قهوه به‌عنوان منبع انرژی شناخته نمی‌شود. فریس در تحقیقش به این نتیجه رسیده که وقتی کافئین را ترک کرده، سطح بازدهی او بیش‌تر شده است.

فریس معتقد است نوشیدن به‌اندازه و متعادل قهوه خوب است، اما نوشیدن بیش از حد آن می‌تواند در درازمدت باعث خستگی مزمن شود که این مسئله میزان بازدهی فرد را به‌شدت کاهش می‌دهد. فریس همچنین پیشنهاد می‌کند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود، پروتئین آب پنیر بز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. گرچه آب چنین پنیری به نظر اشتهاآور نمی‌آید اما آن را چارلز پولیکین به فریس پیشنهاد داده است. پولیکین مربی بدن‌سازی مشهوری است که تاکنون مسئولیت بدن‌سازی مدال‌آوران زیادی را در ۲۰ رشته ورزشی در المپیک بر عهده داشته است.

یکی از دلایلی که ورزشکاران آب پنیر بز را به دیگر پروتئین‌های لبنی ترجیح می‌دهند مشکل در هضم لاکتوز است. این پنیر هیچ مشکلی برای معده ایجاد نمی‌کند. شاید یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش احتمال شانس موفقیت در زندگی این است که دورانی را روزه‌داری کنید و به جای اضافه کردن ماده‌ای به رژیم غذایی خود، هر چند ما یک‌بار، سه روز روزه بگیرید. دکتر دومنیک دی‌آگوستینو، استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه فلوریدای جنوبی پیشنهاد می‌کند که یک «روزه پاک‌سازی» یک تا سه بار در سال باعث می‌شود «تمامی سلول‌های پیش‌سرطانی که در بدن شما وجود دارند پاک‌سازی شوند». وقتی بدن سالمی داشته باشید، توانمندی‌هایتان بیش‌تر شده و در نتیجه احتمال این‌که به اهداف‌تان در زندگی برسید، افزایش می‌یابد.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب و ویدئوهای زیر را نیز مشاهده کنید:
آیا نگه‌دارنده‌های خوراکی برای ما ضرر دارند؟ (ویدئو)
تغییراتی که با ترک مصرف الکل روی می‌دهد (مطلب)
چای سبز یا قهوه: کدام برای بدن شما مفیدتر است؟ (مطلب)
تاثیر مصرف مواد غذایی تخمیری بر سلامت روانی افراد (مطلب)
آیا میوه‌ها و سبزیجات لکه‌دار سالمند؟ (ویدئو)
سوالات و نظرات کاربران
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
تغذیه ی سالم و خواب منظم از ویژگی های تمام انسان های موفق است
-1
سعید آرمیده
سعید آرمیده جمعه، 27 اسفند 1395
سلام. سه روز روزه گرفتن در ماه از سفارش های امامان و پیامبران است. این مطالب در گفته های آنان به وفور یافت می شود. وقتی مطالب را کنار هم قرار دهیم . به خوبی باید بدانیم که روزه داری واقعا برای بدن مفید است. که از چند قرن پیش بزرگان ما این مطالب و سایر مطالب را گوشزد کرده اند....
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
موفقیت در گرو داشتن عقلی سالم است و عقل سالم در بدنی سالم بدنی سالم با مصرف مواد خوب، مقوی و مغذی
0
ابوالفضل مهاجرپور
ابوالفضل مهاجرپور جمعه، 13 اسفند 1395
همانطور که طبق مزه دارو ها یعنی هر دارویی که میخوریم مزه خوبی نداشته باشه موثر تره غذاهم اگر روی بیاوریم به طرف غذاهای گیاهی که اصولا مزه های تلخ تری هم دارند برای انسان مفیدترن
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی شنبه، 07 اسفند 1395
به نظر من ادمهای موفق حداقل در مسیر رسیدن به موفقیتشون، زمان کمتری رو برای انتخاب و سرو غذا صرف میکنن؛ و غذاهاشون از تنوع کمتری برخوردار است.
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور جمعه، 29 بهمن 1395
قطعا اگه کسی بتونه عادات خوب غذایی برای خودش با توجه به طبع ومزاجش ایجادکنه آدم سالمتر وموفق تری میشه
0
Sina Rajaei
Sina Rajaei یکشنبه، 12 دی 1395
یعنی هرکی غذای درستو حسابی نخوره موفق نمیشه؟چه بسا خیلی از ادم های موفق نون برای خوردن نداشتن در ابتدا!!.
0
مریم عبدالهی
مریم عبدالهی چهارشنبه، 22 دی 1395
(پاسخ) منظورش سالم خوردن هست
0
مهرداد میردامادی
مهرداد میردامادی چهارشنبه، 22 دی 1395
به نظرم این مطلب غیرعلمی است
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
در موضوع موفقیت بهتر است رتبه ی اول را به اراده و عوامل و شرایط موثر بر آن بدهیم نه به موارد حاشیه ای مثل تغذیه!اگر واقع بینانه بخوایم به موضوع نگاه کنیم فردی مثل اپرا که ثروتمندترین زن جهان است علاوه بر اینکه حساس ترین دوران رشد خود را گرسنگی کشیده آسیب های جسمی زیادی نیز دیده است!اما خب تاثیر تغذیه رو هم کتمان نمی کنم چون در کتاب قدرت اراده دامیز لیست غذاهایی که گلوکز آن ها دیر و به آرامی جذب می شود و برای قدرت اراده مفید بود آورده شده بود!
0
آرش photo
آرش جمعه، 17 دی 1395
مطلب غیرعلمی ... !
0
حمیدرضا عمادی
حمیدرضا عمادی چهارشنبه، 15 دی 1395
ما افراد بسیاری را داریم که در زندگی مشکلات بسیاری را داشتند و حتی خیلی مواقع از گرسنگی رنج می بردند ولی الان از افراد بسیار موفق هستن. ولی نمیدونم چرا یک سری از افراد هستن که اگر تغذیه خوبی نداشتن به هیچ موفقیتی دست پیدا نمیکردند بهعبارتی میشه گفت به خاطر فکر آزاد و رفاهی که داشتن تونستن برای رسیدن به موفقیت وقت بگذارن
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 14 دی 1395
به نظرم تغذیه در موفقیت افراد تاثیر گذاره ولی بیشتر نحوه و مقدار تغذیه مهمه تا خود غذا ها.بهتره قبل از سیر شدن دست از خوردن برداریم بهتر باشه.در ضمن نیاز چندانی هم به این غذاها و چایی های عجیب و غریب نیست
0
میرمحمد حسینی
میرمحمد حسینی سه شنبه، 14 دی 1395
کلا با این مطلب مخالفم، غذا ربطی به موفقیت افراد نداره
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی دوشنبه، 13 دی 1395
اگه صبح ها فرصت داشتیم حتما این کارارو می کنیم مگه موکول بشه به روزهای تعطیل که اونم تهیش سخته و واقعاً انرژی می خواد...به هر حال مطلب خوبی بود اگه بهش عمل بشه الکی نیست تحقیق روش انجام شده
0
تیزهوش باهوش آبادی
تیزهوش باهوش آبادی دوشنبه، 13 دی 1395
به نظر من خیلی ربط هم به عادات غذایی شخص نداره
0
Mohsen Mm
Mohsen Nemati دوشنبه، 13 دی 1395
بنظر من تاثیر تغذیه 10% اونم این که مریض نشه موفقیت بستر خاص خودشو میخاد تلاش
0
Kian photo
Kian دوشنبه، 13 دی 1395
I thinks the people are what they eat.personally I am strict about what I eat
0
محمد photo
محمد دوشنبه، 13 دی 1395
بی محتوا بود😑
0
مصطفی .
م کهن یکشنبه، 12 دی 1395
آدم های موفق از مغزشون استفاده میکنن باطبع چیزایی که برای هوش و حافظه خوبه مثل پسته و گردو یا غذاهایی حاوی اینا مفید خواهد بود