با اختراع گوگل به خودروها می‌چسبید

با اختراع گوگل به خودروها می‌چسبید

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/10

5222

بار بازدید شده
Will-Google-s-idea-stick وب‌سایت خبری آنیِن در آخرین روز اردیبهشت‌ماه خبر داد که شرکت گوگل قرار است لایه‌ای چسبنده را تولید کند که روی سطح کاپوت خودروها قرار می‌گیرد. این لایه چسبنده باعث می‌شود تا عابران پیاده هنگام تصادف...
5222
با اختراع گوگل به خودروها می‌چسبید
Vidoal
4.93
با اختراع گوگل به خودروها می‌چسبید
وب‌سایت خبری آنیِن در آخرین روز اردیبهشت‌ماه خبر داد که شرکت گوگل قرار است لایه‌ای چسبنده را تولید کند که روی سطح کاپوت خودروها قرار می‌گیرد. این لایه چسبنده باعث می‌شود تا عابران پیاده هنگام تصادف با این نوع خودروها، به این سطح چسبناک چسبیده و در نتیجه از آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌شود (منبع: TheOnion)
به‌تازگی روزنامه سن‌خوزه مرکوری (San Jose Mercury News) این خبر را تایید کرده و جزئیات تازه‌ای از آن را منتشر کرده است. طبق گزارش‌ها، کمپانی گوگل اختراعی را به ثبت رسانده که در آن لایه‌ای چسبنده روی کاپوت خودروها قرار می‌گیرد تا هر عابر پیاده‌ای که با آن برخورد پیدا می‌کند به سطح آن چسبیده و در نتیجه تا توقف خودرو به جایی دیگر پرتاب نمی‌شود.
طبق اعلام این روزنامه، در اکثر موارد عابران پیاده در اثر برخورد با خودروها، به زمین پرتاب می‌شوند و یا با خودرویی دیگر برخورد می‌کنند که این مسئله احتمال آسیب‌دیدگی و خطرات احتمالی را افزایش می‌دهد.
در این طراحی، در حالت عادی یک سطح شبیه پوست تخم‌مرغ این لایه چسبنده را می‌پوشاند اما در هنگام تصادف این سطح شکسته شده و لایه چسبنده عمل می‌کند. طبق اعلام گوگل و به نقل از روزنامه سن‌خوزه مرکوری، «این لایه چسبنده یک متریال بسیار چسبنده است و شبیه یک کاغذ سمی مگس‌کش یا چسب دوطرفه عمل می‌کند. چسبیدن عابر به سطح خودرو از پرت شدن او جلوگیری می‌کند».

منبع: AutoNews
سوالات و نظرات کاربران
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی چهارشنبه، 25 اسفند 1395
تکنولوژی خارق العاده ای هست؛ اما همونطور که یکی از دوستان هم بهش اشاره کرد، بعد از حادثه، باید امکان جدا شدگی راحت و سریع وجود داشته باشه.
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور جمعه، 20 اسفند 1395
جالب بود.بیشتربدرد تاکسیها که در سطح شهروجاهای شلوغ تردد زیادی دارن میخوره.
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور جمعه، 20 اسفند 1395
جالب بود.بیشتربدرد تاکسیها که در سطح شهروجاهای شلوغ تردد زیادی دارن میخوره.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
به نظر مفید بیاد.ولی بعد فرد تصادف کرده که احتمالا نیاز فوری به خدمات پزشکی داره رو جچوری میشه به سرعت جدا کرد؟
0
مهدیه میری
مهدیه میری سه شنبه، 21 دی 1395
ایده خیلی خوبیه ولی فکر میکنم باعث افزایش قیمت چشمگیری بشه و تنها افراد خاصی بتونن ازش استفاده کنن و خب بهتر میشه اگه همه بتونن از این امکان استفاده کنن
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan شنبه، 11 دی 1395
خب .این لایه چسبناک که با مواد بسیار چسبنده ساخته شده ٰٰٰ قطعا باید رو شکل ظاهری کاپوت جلویه ماشین تاثیر بذاره ،دیگه؟! (باید خیلی گرون دربیاد از کار این یعنی هر کسی نمی تونه از همچین ویژگی برخوردار باشه !!!)
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
خیلی عالی اینجوری شدت تصادف کم میشه. ولی باعث نشه که سواره گیر کنه لای چرخ
0
امیر قربانی
امیر قربانی سه شنبه، 16 آذر 1395
این اقدام باعث کاهش شدید اسیب دیدگی می شود. خیلی جالب بود من طرح های دیگه برای اسیب کم تر رو دیده بودم ولی این طرح خیلی جالب بود.دستتون درد نکنه.