بهترین رژیم غذایی از زبان یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک

بهترین رژیم غذایی از زبان یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک

میلاد

شکیب

1396/05/28

3777

بار بازدید شده
fasting-facebook-dan-zigmond-15-hours-daily-routine در سال ۲۰۱۴ میلادی، دان زیگموند، مدیر بخش تحلیل داده‌های کمپانی فیس‌بوک، بیش از ۹ کیلوگرم در کم‌تر از یک سال از وزن خود کم کرد. او در این مدت اصلا کالری‌های مصرفی خود را نمی‌شمرد. در عوض، زیگموند روزانه به مدت ۱۵ ساعت دست از خوردن می‌کشید.
3777
بهترین رژیم غذایی از زبان یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک
Vidoal
4.2
بهترین رژیم غذایی از زبان یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک
در سال ۲۰۱۴ میلادی، دان زیگموند، مدیر بخش تحلیل داده‌های کمپانی فیس‌بوک، بیش از ۹ کیلوگرم در کم‌تر از یک سال از وزن خود کم کرد. او در این مدت اصلا کالری‌های مصرفی خود را نمی‌شمرد. در عوض، زیگموند روزانه به مدت ۱۵ ساعت دست از خوردن می‌کشید.

او می‌گوید: «البته من به این ماجرا به چشم روزه نگاه نمی‌کنم. زمان‌هایی وجود دارند که غذا می‌خورم و زمان‌هایی که دست از خوردن می‌کشیم. زندگی سراسر به معنی حفظ تعادل است». زیگموند، پدر خانواده و یک بودایی، در واقع از روشی استفاده می‌کند که به آن روزه منقطع می‌گویند. در این روش فرد به مدت چندین روز، روزی ۱۴ ساعت روزه می‌گیرد و هیچ چیز نمی‌خورد.

البته توجیه‌های علمی در مورد روزه منقطع هنوز قطعی نیست. طبق گزارش‌های Scientific American، در اکثر پژوهش‌ها از جوندگان برای آزمایش این موضوع استفاده شده تا انسان‌ها. با این حال، بسیاری از افرادی که در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند برای لاغر ماندن و تناسب اندام از این روش استفاده می‌کنند.

مقاله‌ای که از سوی موسسه مطالعات زیست‌شناختی سالک (Salk Institute for Biological Studies) منتشر شد، زیگموند را به انجام روزه منقطع ترغیب کرد. در این مقاله مطرح می‌شود که وقتی شما قصد خوردن چیزی را دارید بهتر است در مورد میزان آن فکر نکنید. همچنین در این مقاله بیان می‌شود موش‌هایی که ساعات مشخصی از روز غذا می‌خورند نسبت به موش‌هایی که هرگاه بخواهند غذا می‌خورند، لاغرتر هستند. زیگموند با خواندن این مقاله، زمانی را به یاد آورد که در یک معبد بودایی در تایلند، راهبه‌ها از چنین روشی استفاده می‌کردند و تصمیم گرفت او هم این‌گونه رفتار کند.

زیگموند، که پیش از این در کمپانی‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل و یوتیوب کار کرده، فقط ۹ ساعت در روز غذا می‌خورد. برای او اکثر روزها شبیه به هم شروع می‌شود. او حدود ساعت ۶ صبح بیدار می‌شود و در حین این‌که موسیقی گوش می‌دهد، کمی در کوچه‌های بیرون خانه، می‌دود. پس از این‌که فرزندانش را برای رفتن به مدرسه راهی می‌کند و یک لیوان بزرگ چای سبز می‌نوشد، به محل کارش در کمپانی فیس‌بوک می‌رود. اولین وعده غذایی او ساعت ۹ صبح است. او از کافه فیس‌بوک یک بشقاب بلغور جو با ماست یونایی سفارش می‌دهد و گاهی به آن گرانولا، زغال اخته یا موز اضافه می‌کند.
 

زیگموند می‌گوید: «سعی می‌کنم نیم ساعت را بدون انجام هیچ کاری به خوردن صبحانه اختصاص دهم». او در طول صبح در میان جلسات و کارهای پشت میز خود سعی می‌کند با نوشیدن یخ‌چای غیرشیرین آب مورد نیاز بدن خود را تامین کند. هنگام ناهار او میزش را ترک می‌کند و یک‌ساعت کامل را به آن اختصاص می‌دهد. او هنگام خوردن غذا با همکارانش در مورد موضوعات غیرکاری صحبت می‌کند. او می‌گوید: «من در مورد نوع غذای ناهار خیلی انعطاف‌پذیرم. در این مورد قانونی برایم وجود ندارد. مثلا دیروز پیتزا خوردم. غذای مورد علاقه‌ام غذای هندی است اما برای سفارش غذای هندی باید تا ساختمان دیگر شرکت دوچرخه‌سواری کنم و به همین دلیل فقط هفته‌ای یک‌بار غذای هندی می‌خورم».

بعد از ظهرها او با اعضای تیم‌اش، ترجیحا در فضای بیرون از شرکت، جلسه تک‌نفره می‌گذارد. زیگموند به طور معمول روزانه ۱۵ هزار قدم برمی‌دارد و حدود ۱۱ کیلومتر پیاده‌روی می‌کند. حدود ساعت ۳ بعد از ظهر یک نوشیدنی می‌نوشد. ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر، باز هم از کافه بزرگ شرکت شام‌اش را سفارش می‌دهد. وعده شام کوچک‌ترین وعده او در طول روز و بسیار سالم‌تر از ناهار است. او می‌گوید: «معمولا یک ساندویچ برای شام می‌خورم؛ دقیقا کاری که دیروز کردم. روزهای دیگر ممکن است یک بشقاب برنج با ادویه کاری سفارش می‌دهم». او حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شرکت را ترک می‌کند و دخترش را از کلاس رقص برمی‌دارد. یک فنجان چای گیاهی آخرین چیزی که در روز می‌خورد و ساعت ۱۰ شب به تخت‌خواب می‌رود.