صدای ترافیک خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

صدای ترافیک خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

میلاد

شکیب

1395/04/20

3705

بار بازدید شده
Traffic-noise-increases-the-risk-of-heart-attack خطر حمله قلبی با میزان صدای ترافیکی که شما در معرض آن قرار می‌گیرید افزایش می‌یابد. این خطر در صدای ترافیک جاده‌های ماشینی و راه‌آهن بیشتر و در صدای هواپیما کمتر است.
3705
صدای ترافیک خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
Vidoal
4.76
صدای ترافیک خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
خطر حمله قلبی با میزان صدای ترافیکی که شما در معرض آن قرار می‌گیرید افزایش می‌یابد. این خطر در صدای ترافیک جاده‌های ماشینی و راه‌آهن بیشتر و در صدای هواپیما کمتر است.

نتایج پژوهش‌های آندرس سیدلر و همکارانش که در مجله Deutsches Ärzteblatt International به چاپ رسیده، براساس ارزیابی اطلاعات قانونی شرکت‌های بیمه و روی بیش از یک میلیون آلمانی بالای ۴۰ سال انجام شده است.

این مطالعه روی افرادی انجام شده که در منطقه راین-مین آلمان زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای که مردم آن در معرض صدای ترافیک راه‌آهن و خودرو هستند. پژوهش‌گران تحلیل‌های خود را به بیمارانی که از حمله قلبی تا سال ۲۰۱۴/۲۰۱۵ مردند محدود کردند و متوجه شدند ارتباط آماری معنادار و مهمی بین در معرض صدا قرار گرفتن و حمله قلبی وجود دارد. محققان معتقدند افرادی که در معرض صدای هواپیما هستند خطر کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند و این موضوع را می‌توان این‌گونه توجیه کرد که برعکس صدای قطار و خودرو، بلندی صدای هواپیما هیچ‌گاه به صورت مداوم به بالای ۶۵ دسی‌بل (db) نمی‌رسد.

گرچه به طور کلی این پژوهش یک ارتباط ساده بین صدای ترافیک و حمله قلبی را نشان می‌دهد، اما پژوهش‌گران معتقدند افراد زیادی در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که به سر و صدای خودروها و قطارها نزدیک است و به همین دلیل باید یک فکر جدی و کاربردی برای کاهش صدای ترافیک موجود در جاده‌ها و یا صدای قطار کرد. این پژوهش بخشی از مطالعه گسترده‌ای است با نام NORAH (Noise-Related Annoyance, Cognition, and Health) که در اروپا و با موضوع اثرات مخرب صدا روی سلامت انسان انجام می‌شود.

منبع: sciencedaily
سوالات و نظرات کاربران
1
Yashan Poorghaz
Yashan Poorghaz دوشنبه، 01 مرداد 1397
ما بايد سعى كنيم با يك رانندگى دقيق و خوب از ايجاد ترافيك جلوگيرى كنيم ارامش حق همه ى ماست به اين علت ميگم كه خدا نكرده يك نفر بيمار باشه و سر و صداى بوق خودرو ها او رو عذاب ميده پس سعى كنيم با احتياط رانندگى كنيم حرف منو قبول دارين يا نه؟
0
مهدی نیک زادسمسکندی
مهدی نیک زادسمسکندی پنج شنبه، 10 فروردین 1396
اگه مردم بی خود ماشین شخصی بیرون نیارن یا به جای استفاده از وسیله شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنن نه ترافیک داریم و نه بیماری هایی که در اثر این ترافیک ها بوجود میاد
0
احمد چغندری
محمد عظیمی پری سه شنبه، 17 اسفند 1395
ای کاش علم برای معزلات اینچنینی هم چاره اندیشی کنه و به اونها هم نظم بده
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
ترافیک واقعا اعصاب خورد کنه و اعصاب خوردی مادر همه بیماری های روحی و البته جسمی است. به شخصه این مورد را واقعا قبول دارم
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده شنبه، 06 آذر 1395
طبق این پژوهش الان باید همه ی ایرانی ها بیماری قلبی داشته باشن پس
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
(پاسخ) مگر همه ایرانی ها در تهران و چند شهر بزرگ زندگی می کنند؟
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 03 دی 1395
ممنون واقعا خیلی ترافیک بده هم از کار های روز مره ما را عقب می اندازد و هم صدای ترافیک اعصاب رو خورد میکنه
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
واقعن صدای ترافیک و عبور و مرور باعث ایجاد استرس میشه و طبیعتا خطر بیماری قلبی رو افزایش میده