منشا صداهای اسرارآمیز از مناطق دوردست قطب شمال از کجاست؟

منشا صداهای اسرارآمیز از مناطق دوردست قطب شمال از کجاست؟

میلاد

شکیب

1395/08/15

11632

بار بازدید شده
mysterious-pinging-sound-coming-sea-floor ارتش کانادا گروهی را مامور کرد تا در مورد صدای «غژغژ»مانندی که از کف دریا بیرون می‌آید تحقیق کنند و نتایج این تحقیقات منتشر شده است.
11632
منشا صداهای اسرارآمیز از مناطق دوردست قطب شمال از کجاست؟
Vidoal
4.46
منشا صداهای اسرارآمیز از مناطق دوردست قطب شمال از کجاست؟
ارتش کانادا گروهی را مامور کرد تا در مورد صدای «غژغژ»مانندی که از کف دریا بیرون می‌آید تحقیق کنند و نتایج این تحقیقات منتشر شده است.
 
صیادان در دریای آرکتیک در کانادا متوجه صدایی غژمانند یا بوق‌مانند شدند که از منطقه Fury and Hecla Strait به گوش می‌رسید. Fury and Hecla Strait یک آب‌راهه است که ۱۲۰ کیلومتر طول دارد. پائول کواسا، یک سیاست‌مدار محلی، به وب‌سایت خبری CBC گفته که به نظر می‌رسد این صداها از کف دریا بیرون می‌آید و باعث شده بسیاری از حیوانات از این منطقه مورد علاقه صیادان دور شوند. این منطقه را یخ فراگرفته و معمولا پستانداران دریایی آن را ترک می‌کنند. او می‌گوید: «تابستان امسال هیچ خبری از هیچ‌کدام از این حیوانات نبود و این مسئله ما را به شک انداخت».
 
گزارش‌های متعددی به ارتش داده شد و در نهایت ارتش تصمیم گرفت هواپیمای گشت‌زن CP-۱۴۰ Aurora را روز پنج‌شنبه گذشته به این منطقه اعزام کند. سخنگوی وزارت دفاع کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح کانادا از اظهار نظرهایی که در مورد صداهای عجیبی که از کف دریا در منطقه Fury and Hecla Strait در منطقه ناناووت آگاه است. تیم تحقیقاتی جست‌وجوهای مختلفی را در این منطقه شامل یک جست‌وجوی صوتی به‌مدت ۵/۱ ساعت انجام داد و هیچ ناهنجاری صوتی پیدا نکرد. تیم تحقیقاتی هیچ‌نوع تماس سطحی یا زیرسطحی در دریا را شناسایی نکرد. آن‌ها دو گروه وال و شش شیرماهی را در منطقه مورد نظر پیدا کردند. در حال حاضر، وزارت دفاع هیچ برنامه‌ای برای تحقیقات دیگر ندارد».
   
با وجود این بیانیه، مردم از خیال‌پردازی و اظهار نظر درباره منبع این صداها دست برنداشتند. عده‌ای معتقدند این صداها مربوط به نقشه‌برداری‌های سونار (Sonar) عملیات استخراج محلی است و عده‌ای منبع این صداها را ناشی از فعالیت‌های فعالان صلح سبز می‌دانند. سونار سیستمی است که توسط کمپانی‌های استخراج مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نقشه‌های دقیقی از سطح دریا برای پیدا کردن نفت و گاز دور از دریا ایجاد شود. معروف است که سیستم سونار برای پستانداران دریایی مانند وال‌ها و دلفین‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند. با این حال، کمپانی Baffinland Iron Mines که مطالعات سونار در نزدیکی این منطقه انجام داده به وب‌سایت خبری CBC گفته که هم‌اکنون هیچ نوع تجهیزاتی در این منطقه در آب مستقر نیست. عده‌ای هم معتقدند فعالان صلح سبز این صداها را برای دور کردن موجودات زنده از دست صیادان ایجاد می‌کنند که این ادعا از سوی این گروه رد شده است.
 
صداهای مرموز معمولا باعث می‌شود مردم به نیروهای فرازمینی فکر کنند. در اوایل سال ۲۰۱۶ یک صدای بلند شبیه صدای فلوت باعث بیدار شدن مردم پورتلند در اورگون شده بود. ساکنان این منطقه، این صدا را چند دهه پیش نیز شنیده بودند. در همین حال در اونتاریو، یک صدای غرش‌مانند که به Windsor Hum معروف شد، ساکنان این منطقه را به‌مدت ۶ سال سردرگم کرده بود. برخی این صدا را، صدایی شبیه رعد و برق یا صدای بسیار زیاد یک بلندگو توصیف کرده بودند که قادر است پنجره‌ها را به لرزه دربیاورد. (ویدئو زیر در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ ثبت شده است.)
 
 
به نظر می‌رسد این صدا از جزیره‌ای ساطع می‌شود که توسط فنس‌هایی احاطه شده و در آن یک کارخانه فولاد وجود دارد. راز و رمزهایی که در مورد این کارخانه وجود دارد باعث حدس و گمان‌های بی‌اساسی شده است. برخی معتقدند این صداها حاصل فعالیت‌های یک هواپیمای بیگانه یا ساخت‌وسازهای یک تونل زیرزمینی است که توسط یک میلیاردر انجام می‌شود.
 
منبع: theguardian

نظر شما در این مورد چیست؟ نظر شما در مورد منشا این صداها چیست؟ آیا باید به تئوری توطئه روی آورد یا پای یک اتفاق علمی وسط است؟ لطفا نظر خود را با ما درمیان بگذارید.
سوالات و نظرات کاربران
0
mmm photo
mmm سه شنبه، 14 شهریور 1396
بابا اینا خودشون میدونن چیه ولی صداشو در نمیارن تا کسی نفهمه ، مخفی بمونه
-1
رضا photo
رضا چهارشنبه، 08 شهریور 1396
شیپور اسرافیل
0
زهرا  غلامی
زهرا غلامی شنبه، 21 اسفند 1395
به نظر من صدای زیردریایی های جاسوسی روسیه است
0
Mohammad  Jp
Mohammad Jafarpour سه شنبه، 26 بهمن 1395
صدای موبی دیکه اومده انتقام بگیره
0
مهری آزادی نسب
مهری آزادی نسب دوشنبه، 18 بهمن 1395
به نظر من احتمال وجود توطئه یا اتفاق علمی یکسان است و نیاز به بررسی بیشتر است
0
Analyst chemist
Analyst chemist یکشنبه، 03 بهمن 1395
من هیچ نظری نمی دهم چون اطلاعات کافی ندارم... حتی خودم مستقیما اون صداها رو نشنیدم... پس چطور باید این حق رو به خودم بدم که اظهار نظر بکنم؟ بر اساس چی و بر چه مبنایی؟!
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
ممکنه پای فعالیت های مخفی در میون باشه. کشورهای غربی و آمریکا آزادن که هر کاری خواستن بکنن و سازمانهای بین المللی اونها رو بازخواست نمیکنه.همین چند وقت پیش یک بمب اتمی جدید رو آزمایش کردند.
0
مهدیه میری
مهدیه میری جمعه، 24 دی 1395
جالب بود.یاد مثلث برمودا افتادم.اسرار امیزن هر دو.شاید هم یه فعالیتی دارن اونجا انجام میدن که نمیخوان کسی بفهمه.مثل این فیلما
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی چهارشنبه، 22 دی 1395
از من نظر من پای یک اتفاق علمی وسط است. اماهرچی فکر میکنم اصلا نمیتونم جوابی براش پیدا کنم ک منشاء این صدا چیه.اما خیلی کنجکاو شدم جوابش بدونم. اگ علتش فهمیدین حتما بگین
0
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
خیلی کنجکاو شدم واقعا .. دقیقا مثل صدای ضبط شده از فضا هست .
0
parastoo photo
parastoo پنج شنبه، 02 دی 1395
. I heard this Wierd sound 3am in Vancouver ,Canada. nobody can explain what was that it is really horrible.
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
صداش کی خیلی گوش خراش بود به احتمال زیاد یک جایی فعالیت انسانی هست که میخوان مخفی بمونه
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 29 آذر 1395
خیلی عجیب بود و صدایی مه داشت ازاردهنده بود و به نظرم امکان وجود موجودات فرا زمینی در کره خاکی وجود داره ولی در کل خیلی تعجب انگیز بود
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
ممنون،جالب و قابل تفحص و بررسی هست...
0
Sad  Sad
Sadegh Ebrahimyar شنبه، 22 آبان 1395
کسی می دونه چرا ارتش گروهی رو مامور تحقیق کرده؟
0
Photoclip Channel
Photoclip Channel پنج شنبه، 04 آذر 1395
(پاسخ) چون این صداها باعث نگرانی مردم و درست شدن شایعه های زیادی شده بود. یه گروه مامور کرد که به این شایعه ها پایان بده.
0
امین photo
امین دوشنبه، 01 آذر 1395
ما دنبال شایعه میریم،باید ببینیم تحقیقات مخفیانه آمریکا به کجا ختم میشه
0
فاطمه صیامی دولق
فاطمه صیامی دولق شنبه، 29 آبان 1395
سلام به نظره من یک اتفاق علمیه که باید بیشتر در موردش تحقیق بشه
0
حامد اسماعيل پور photo
حامد اسماعيل پور یکشنبه، 16 آبان 1395
بنظر من ايجاد اين نوع صدا عبور هوا با فشار زياد از معبري خيلي نازك است مثل صداي شيپور و تن اين صدا بيشتر اين احتمال رو افزايش ميده كه عبور هوا از شريان فلزي باشه و مصنوعيه كار طبيعت نيست
0
پریسا صادقی photo
پریسا صادقی یکشنبه، 16 آبان 1395
بر اساس تحقیقات علمی ،علت ایجاد اینگونه صداها میتواند حاصل ارتعاش و لرزش بوجود آمده در اثر برخورد امواج قوی دریا باصفحات بستر دریا باشد.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده یکشنبه، 16 آبان 1395
من هم یه مدت پیش یه کلیپ مشابه همین دیدم. اون فیلم تو روز گرفته بود و صدا شیپوری که میاومد بم تر از این بود. اگه دولت کانادا منبع این صدا رو کشف نکنه و همینجوری مردم به خیال پردازیشون ادامه میدن.
0
یکنفر photo
یکنفر یکشنبه، 16 آبان 1395
شبیه صدای زنگ هست.اگر صداناشی از کارکردن با فلز هست.چرا صدای زنگ داره درحالیکه باید نامنظم باشه.از نظر من پدیده غیرانسانیست
0
مریم photo
مریم یکشنبه، 16 آبان 1395
سلام.بنظرمن قوم یاجوج وماجوج اونجان واون صداها مال اوناست بازم برین تحقیق کنین
0
مهیار photo
مهیار یکشنبه، 16 آبان 1395
به نظر منم چیزی فرازمینی وجود نداره هرچی هست دلیلی علمی داره
0
سعید نوروزی
سعید نوروزی یکشنبه، 16 آبان 1395
معلومه صدا از یه جور وسیله هست و علت انسانی داره
0
امیر شیرین زاده (یاشار) photo
امیر شیرین زاده (یاشار) شنبه، 15 آبان 1395
به طور قطع نمیتوان نطر داد اما با توجه به بکر بودن و داشتن شرایط خاص جغرافیایی و کمتر شناخته شدن مناطق قطبی، احتمالن پدیده ای علمی و طبیعی در این موصوع نقش دارد.
0
حسن photo
حسن شنبه، 15 آبان 1395
سلام. در نزدیکی قطب مدان مغناطیسی زمین نامنظم است و البته چگالتر. وجود تجهیزات آهنی درون میدان و حرکت آنها باعث تولید صذا می شود
0
Vahid Sharifi
Vahid Sharifi شنبه، 15 آبان 1395
(پاسخ) اینکه چگالی میدان مغناطیسی در نزدیکی قطب بسیار بیشتر از سایر نقاط هست توش شکی نیست اما اینکه میدان مغناطیسی در اثر برخورد با سازه های فلزی این صدا رو تولید می کنه پایه و اساس علمی نداره. میدان مغناطیسی در قطب ها فقط ایجاد شفق قطبی می کنه.به این صورت که پرتو های کیهانی که به زمین شلیک میشن توسط میدان به قطب ها رونده میشن و اونجا با اعمال نیرو از طرف میدان یونیزه میشن(اصطلاحا میگن تو قوطی های مغناطیسی به دام میوفتن) و باعث ساتع شدن نور میشن که اسمش رو گذاشتن شفق قطبی.
0
نازنین اصفهان‌پور
نازنین اصفهان‌پور شنبه، 15 آبان 1395
مث داستانای موراکامی میمونه. خیلی جالبه
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی شنبه، 15 آبان 1395
من از اون لحظه که این خبر رو شنیدم کنجکاو شدم...خیلی برام جالبه بدونم باید هیجان انگیز باشه...شاید برای فراری دادن انسان هاست یا هر چیز دیگری
0
ابراهیم رحیمیان photo
ابراهیم رحیمیان شنبه، 15 آبان 1395
قطعا چیزی فرا زمینی نیست و همانطور که خودتان اشاره کردید هر چه هست یا بواسطه انسان تولید میشود و یا ناشی از ذوب شدن یخچالهای بزرگ و طبیعی است .
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري شنبه، 15 آبان 1395
مسخره بود بنظرم
0
سهیل  کریمی
سهیل کریمی شنبه، 15 آبان 1395
وقوع پدیده علمی بدیهی ایست، اما با وجود پیچیدگی ها و سختی یافتن حقیقت، تئوری بیگانگان هم بد نمی نماید....!