نشانه‌های حسادت بیش از حد در یک رابطه

نشانه‌های حسادت بیش از حد در یک رابطه

میلاد

شکیب

1396/03/23

6138

بار بازدید شده
Signs-of-Excessive-Jealousy-in-a-Relationship چگونه می‌توانید متوجه شوید که همسر یا نامزد شما از حسادت شدید رنج می‌برد؟ در ادامه می‌خواهیم در مورد این موضوع با شما صحبت کنیم.
6138
نشانه‌های حسادت بیش از حد در یک رابطه
Vidoal
4.78
نشانه‌های حسادت بیش از حد در یک رابطه
حسادت و عدم قطعیت می‌تواند هر رابطه‌ای را از بین ببرد. این احساسات سمی یک رابطه سمی را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود شما نتوانید آن رابطه‌ای که همیشه آرزویش را داشته‌اید، تجربه کنید. احتمالا در زندگی شما آدم‌های زیادی هستند که با داشتن حس علاج‌ناپذیر حسادت انرژی شما را از بین می‌برند.

حتی در شبکه‌های اجتماعی افرادی را می‌بینید که در مورد همین موضوعات حرف می‌زنند. اما چگونه می‌توانید متوجه شوید که همسر یا نامزد شما از حسادت شدید رنج می‌برد؟ در ادامه می‌خواهیم در مورد این موضوع با شما صحبت کنیم؛ ابتدا نشانه‌های حسادت شدید را به شما می‌گوییم که باعث تخریب رابطه شما شده و سپس راه‌های مقابله با آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

علائم حسادت شدید در یک رابطه
- به شما نشان می‌دهد که چگونه لباس بپوشید، رفتار کنید و چه مدل مویی داشته باشید.
- دغدغه و نگرانی زیادی در مورد فعالیت‌های اجتماعی شما دارد.
- شما را دائما می‌پاید (حتی در میوه‌فروشی).
- در مراودات اجتماعی شما دخالت می‌کند.
- دائما به شما تلفن می‌کند تا بفهمد کجا هستید.
- در مورد همه چیز جدیت بیش از اندازه‌ای به خرج می‌دهد.
- با این‌که گفت‌وگویی آزادانه با شما داشته باشد مشکل دارد.
- نکات مثبت را در شما نمی‌بیند و کارهایی می‌کند که تحقیر شوید.
- نقطه نظر منفی، عزت نفس پایین و کمبود اعتماد به نفس دارد.
- زود عصبانی می‌شود و گاهی توجه بیش از حد روی جزئیات بی‌اهمیت دارد.

یکی از دشواری‌های زنان در درک کردن مردان این موضوع است که زن‌ها گاهی رفتارهایی مانند اعتماد به نفس، اراده، پشتکار و جاه‌طلبی را با رفتارهای پرخاشگرانه به دلیل عدم اعتماد قاطی می‌کنند. وقتی مردی به دلیل عدم امنیت در رابطه یا حسادت رفتارهای سرسختانه از خود نشان می‌دهد عملا مسیر رابطه را به سمت شکست می‌کشاند. در مرحله آشنایی، چنین فردی جذاب و کاریزماتیک به نظر می‌رسد، اما وقتی رابطه از مرحله آشنایی به مرحله ثبات می‌رسد، این فرد شروع می‌کند به داشتن افکار منفی که در نتیجه اعتمادش را به طرف مقابل از دست می‌دهد و رفتارهای ناشی از حسادت از خود نشان می‌دهد.
 

مواجهه با یک فرد حسود
پیش از آن‌که در مورد مواجهه و مقابله با طرف حسود (نامزد، همسر یا دوست) خود تصمیم‌گیری کنید، بهتر است ببینید آیا این رابطه قابل نجات است یا خیر. شاید هرکس شیوه‌ای مشخص برای تشحیص این موضوع داشته باشد اما ما هم راهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است ابتدا کمی روی خود تمرکز کنید، علائق خاموش‌شده خود را دوباره شناسایی کنید و از این طریق به درونیات خود دست پیدا کنید. وقتی این اتفاق روی دهد، می‌توانید به‌راحتی آدم‌هایی را که به اهداف و رویاهای شما اهمیت می‌دهند شناسایی کنید. در این حالت کاملا می‌توانید بین آدم‌هایی که از شما حمایت می‌کنند و آدم‌هایی که اهمیتی به شما نمی‌دهند فرق قائل شوید. با این اوصاف، می‌توانید بفهمید که رابطه‌تان قابل نجات است یا خیر. اگر طرف مقابل شما ماندنی باشد، باید بتوانید با او گفت‌و‌گوی سازنده با بازخوردهای مثبت و ارزشمند داشته باشید.

۵ گام تا مقابله با انسان حسود
۱- به‌تدریج طرف مقابل خود را به سمت موضوع هدایت کنید.
صحنه را بچینید. مثبت باشید. «بیا دوباره ارتباط برقرار کنیم و کمی در مورد رابطه‌مان فکر کنیم. می‌خواهم با تو صادق، مثبت و رک باشم. اصلا دلم نمی‌خواهد دوباره دعوا کنیم اما می‌خواهم بدانم مشکل تو چیست/ خودت می‌دانی مسئله چیست و می‌خواهم در این مورد با هم حرف بزنیم».

۲- صادقانه به او بگویید که رفتارهایش چه تاثیری روی شما می‌گذارد.
خیلی راحت و بی‌پرده احساسات خود را بیان کنید.

۳- از او بپرسید آیا می‌تواند رفتارهایش را تغییر دهد.
بپرسید: «آیا آماده‌ای که رفتارها، کنش‌ها و حرف‌هایت را تغییر دهی؟».

۴- به حرف‌ها و واکنش‌های او توجه کنید، شرایط را ارزیابی کنید و آماده حرکت بعدی خود شوید.
خوب گوش کنید. سعی کنید به واکنش‌ها و پاسخ‌های او گوش کنید و بخش‌های صادقانه و حقیقی رفتارهای او را شناسایی کنید. جدی‌ترین پاسخ از سمت او می‌توانید این جمله باشد که احساسات و حرف‌های شما را درک کرده است. اما اگر طرف مقابل، شما را سرزنش یا مسخره کرد، خیلی به رابطه اهمیتی نمی‌دهد و تلاشی برای حفط رابطه نمی‌کند.

۵- از تغییرات رفتاری او قدردانی کنید؛ در غیر این صورت دوباره نیازها و احساسات خود را بازگو کنید.
گفت‌وگو را بازبینی کنید و اگر نیاز بود دوباره خواسته‌های خود را مطرح کنید. حرف‌های طرف مقابل را تکرار کنید و طوری رفتار کنید که بفهمد حرف‌های او را شنیده‌اید و سپس دغدغه‌ها و نیازهای خود را بیان کنید. برای مثال بگویید: «خیلی خوش‌حالم که تصمیم داری رفتارهایت را در قبال من تغییر دهی». یا اگر طرف مقابل به حرف‌ها و واکنش‌های مخرب خود ادامه داد به او بگویید: «متاسفم که نمی‌توانیم همدیگر را درک کنیم. این چیزها برای من بسیار مهم‌اند و روی احساساتم اثر می‌گذارند اما به نظر می‌رسد تو اصلا با این موضوع موافق نیستی. به نظرم این رابطه را دیگر نمی‌توانم ادامه دهم و با این اوصاف دیگر در این رابطه نخواهم بود».
سوالات و نظرات کاربران
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی دوشنبه، 26 تیر 1396
شاید این علائمی که برشمردید نشانه های حسادت باشد شاید هم نشانه ی حسادت نباشد افرادی که وسواس فکری دارند نیز این علائم را دارند