راز و رمزهای یک رابطه قدرتمند

راز و رمزهای یک رابطه قدرتمند

میلاد

شکیب

1395/08/26

9707

بار بازدید شده
Secrets-Strong,-Successful-Relationship در این مطلب می‌خواهیم درباره جنبه‌هایی از رابطه صحبت کنیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید رابطه شما رابطه‌ای قوی و ماندگار می‌شود.
9490
راز و رمزهای یک رابطه قدرتمند
Vidoal
4.35
راز و رمزهای یک رابطه قدرتمند
رابطه‌ها بخش مهمی از زندگی‌اند. آن‌ها شیوه‌ای برای برقراری ارتباط، درک شدن و دوست داشته شدن‌اند. به دلیل اهمیت رابطه، لازم و ضروری است که برای ایجاد یک ارتباط و پیوند قوی تلاش کنیم. داشتن یک رابطه موثر نیازمند تلاش، صبر و درک متقابل است. مهم‌تر از این موارد، یک رابطه درست نیازمند تعهد واقعی، ارتباط موثر، عشق بالغانه و درس گرفتن از خطاها و اشتباهات گذشته است. یک رابطه زمانی ضعیف و بی‌رمق می‌شود که این جنبه‌ها به طور کامل درک نشده یا به آن‌ها بی‌توجهی شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره جنبه‌هایی از رابطه صحبت کنیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید رابطه شما رابطه‌ای قوی و ماندگار می‌شود.
 
تعهد
خیلی مهم است که بفهمید تعهد از نظر همسر شما چه معنایی دارد و همسر شما هم باید این موضوع را درک کند:
  • تعهد: داشتن یک قصد روشن برای استوار ماندن در اعتقاد و عمل به یک ایده‌آل واحد بدون توجه به گزینه‌های دیگر و صرف نظر از وضعیت‌ها، سختی‌ها و تعارض‌هایی که از دل پیروی از این ایده‌آل بیرون می‌آید.

ارتباط
ارتباط نکته‌ای کلیدی در یک رابطه موفق است:
  • بفهمید که همسرتان چه زمانی نیاز به نزدیکی به شما دارد و چه زمانی دوست دارد دور باشد، به افکار و احساسات یکدیگر احترام بگذارید، به نیازهای طرف مقابل خود توجه کنید و او را همان‌طور که هست بپذیرید.
  • کاری کنید که همسر شما در رابطه احساس مهم بودن و ارزش داشتن داشته باشد، از رویاها و اهداف یکدیگر حمایت کنید و درباره عشق و تعهد دوباره و دوباره به یکدیگر اطمینان دهید.
 

عشق بالغانه در برابر عشق نابالغانه
یک رابطه خوب نیازمند عشق سالم و بالغانه است. خیلی مهم است که تفاوت بین عشق بالغانه و عشق نابالغانه را تشخیص دهید:
  • عشق سالم/ بالغانه: صبر، احترام، اعتماد داشتن، گوش کردن، اعتماد کردن، مراقبت کردن، پذیرفتن، لذت بردن از موفقیت و لذت دیگری، عشق را بدون شرط پذیرفتن، بخشیدن، در زمان لزوم رها کردن، خداحافظی کردن ... اما نه کامل و نه همیشه.
  • عشق نابالغانه: نیاز، تقاضا، تلاش برای تغییر دیگری، انتظار داشتن، دائما موضوعی برای بحث داشتن، رد کردن عشق صمیمانه، چک کردن دیگری، بی‌طاقت و بی‌حوصله بودن در قبال اشتباه دیگری، حرف زدن اما گوش نکردن، رابطه جنسی را با عشق اشتباه گرفتن، حسود بودن و ترسیدن، ترک کردن، آسیب زدن ... اما نه همیشه و به‌ندرت از قصد.
 
فهمیدن اشتباهات گذشته
قدرت بخشیدن به رابطه فعلی یا شروع کردن یک رابطه جدید نیازمند درس گرفتن از اشتباهات گذشته و استفاده کردن از این درس‌ها در رابطه جدید یا رابطه آینده است. الگوهای رفتاری خود را شناسایی کرده و آن‌ها را تصحیح کنید. به این مسائل آگاه باشید و از آن‌ها دوری کنید:
  • تنبلی در رابطه، نقش والدین را برای همسر بازی کردن، بحث‌های تکراری بدون نتیجه، تمرکز روی کودکان و نادیده گرفتن خود رابطه، نداشتن تعهد و سرزنش کردن طرف مقابل.
با داشتن درک و بینش درست درباره روش تعامل و ارتباط شما با مهم‌ترین فرد زندگی‌تان، شما می‌توانید یک رابطه قدرتمند و موفق داشته باشید.
 
منبع: psychologytoday

پیشنهاد می‌کنیم مطالب و ویدئوهای زیر را نیز مطالعه کنید:
چرا عشق می‌ورزیم؟ (ویدئو)
فرزندآوری و ارتباط آن با کیفیت زندگی زناشویی (مطلب)
مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟ (مطلب)
چه زمانی از سال طلاق به بیش‌ترین حد خود می‌رسد؟ (مطلب)
توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد (مطلب)
سوالات و نظرات کاربران
0
ازاده photo
ازاده یکشنبه، 14 خرداد 1396
مطالب بسیار سطحی بود و گنگ .ولی بهتر از هیچی هست
0
نادر photo
نادر یکشنبه، 14 خرداد 1396
بنظرم عشق نابالغانه که بهش اشاره شده عامل اصلی یک ارتباط ناموفق و زندگی نافرجامه مطلب بسیار خوب وعالی بود سپاس از زحماتتون
0
بیتا خلج
بیتا خلج یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396
به نظر من یکی از مهمترین روشهای ایجاد یک رابطه سالم در زندگی زناشویی پذیرفتن و درک تفاوتهای فیزیکی و احساسی و شخصیتی میان زن و مرد هست
0
بهزاد قلیزاده
بهزاد قلیزاده چهارشنبه، 30 فروردین 1396
خوب بود
1
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
درک متقابل و بالا بردن استانه تحمل .
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 23 دی 1395
شاید بشه همه اینها رو در صبر و شکیبایی متقابل بین زن و شوهر خلاصه کرد.
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
احساس نمی کنید مقاله خیلی کم محتوا بود؟!با وجود زحمات میلاد عزیز اما این مقاله از نظر محتوایی مشکل داشت و مطالبی گفته شد که اکثر عامه مردم از اون با خبرند!
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
تعریف تعهد خیلی گنگ بود. چک کردن مداوم و شک کردن و نقش والدین بازی کردن یکی از آفات هست
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی یکشنبه، 21 آذر 1395
تعهد،وفاداری و درک متقابل ....از ابزارهای لازم روابط موفق هستند...
0
سید حسین سعادتمند
سید حسین سعادتمند چهارشنبه، 10 آذر 1395
مطلب زیبا و هنرمندانه ای بود . دمتون گرم. خیلی اموزنده بود.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده چهارشنبه، 03 آذر 1395
سپاس از مطلب زیباتون. مطالبی که اشاره کردید واقعا مهمند و در رابطه نقش اساسی دارند
0
میرمحمد حسینی
Mohammd Hosseini سه شنبه، 02 آذر 1395
ممنون, مطلب جالبی بود واقعا برای داشتن یک رابطه قدرتمند این چیزها نیازه
0
منیرسادات موسوی
منیرسادات موسوی شنبه، 29 آبان 1395
خیلی جالب ومفید در عین حال ساده وبی پرده بود احساس میکنم جامعه ایرانی به مطالب عمیق اینچنینی برای باز پرورری خانواده ها نیاز دارد تشکر از شما
0
نیما ا
نیما ا پنج شنبه، 27 آبان 1395
پژوهشها بر روی خانواده ها در سراسر جهان ثابت کرده که زوجهای هم‌جـنـسگرا در زمینه تعهد و رابطه سالم به طرز چشمگیری موفقتر از زوجهای دگرجـنـسـگرا عمل میکنند. و همچنین کودکانی که والدین هم‌جـنـسگرا دارند از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایر کودکان برخوردارند.
0
محسن حسینی رنجبر
محسن حسینی رنجبر جمعه، 28 آبان 1395
(پاسخ) لطفن رفرنس هم ارائه بفرمایید قربان؛ در غیر اینصورت می‌شه در ادامه‌ی جمله‌ی "پژوهش‌ها بر روی خانواده‌ها در سراسر جهان ثابت کرده‌ که..." هر چیزی رو ادعا کرد؛ حتی اینکه "مصرف گوشت انسان بیش از هر گوشت دیگری تقاضا دارد"!
0
Sahand photo
Sahand پنج شنبه، 27 آبان 1395
باتشکر از شما. مطلب مفیدی بود.