مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟

مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟

میلاد

شکیب

1395/05/12

92300

بار بازدید شده
men-and-women-friendship آیا مردها و زن‌ها می‌توانند در یک رابطه سودمند دوستانی معمولی برای هم باشند؟ پاسخ‌های زیادی به این پرسش داده شده که ما در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.
92300
مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟
Vidoal
4.08
مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟
آیا مردها و زن‌ها می‌توانند در یک رابطه سودمند دوستانی معمولی برای هم باشند؟ پاسخ‌های زیادی به این پرسش داده شده که ما در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

حافظه جمعی ما پر از فیلم‌ها و سریال‌هایی است که مملو از عشق‌های اسطوره‌ای است. پسری در عنفوان جوانی دختری را می‌بیند و یک دل نه صد دل عاشق او می‌شود. او برای دختر نامه‌های عاشقانه بی‌نام می‌نویسد و سر راه دختر گل سرخ می‌گذارد. دختر اما دل در گرو شخص دیگری دارد و با پسر دیگری دوست می‌شود. عاشق دلشکسته که تاب این شکست غم‌انگیز را ندارد دست به خودکشی می‌زند و در آخر دختر متوجه می‌شود که همیشه و در همه حال عاشق همان جوان اولی بوده است. این خط مشی رمانتیک ابتدایی، سوژه نمایش‌هایی همچون داوسون کریک و دوستان (Dawson’s Creek and Friends) و فیلم‌هایی همچون زیاد مانند عشق (A Lot Like Love) و برنده شدن یک قرار عاشقانه با تاد همیلتون (Win A Date With Tad Hamilton) بوده‌اند. پرسش اینجاست که آیا دوستی زن و مرد ممکن است به یک عشق افلاطونی و عمیق بدل شود یا خیر؟
 
دوستی دو جنس مخالف
مردها و زن‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، با هم مراوده دارند و از کودکی باهم بزرگ می‌شوند، از این ‌رو روابط بین آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. موضوع از زمان اولین حضور در اجتماع آغاز می‌شود، وقتی کودکان وارد مدارس پیش‌دبستانی می‌شوند در آنجا اولین گروه‌های جنسیتی را تشکیل می‌دهند. این گروه معمولا متشکل از افراد هم‌جنس است که گرایشات نزدیک به فرد دارند. این مسئله ادامه می‌یابد تا این که در سنین بالاتر و در اواخر دوره دبیرستان گرایش بین دو جنس آغاز می‌شود. دوستی با جنس مخالف مانند یک واکنش شیمیایی می‌ماند. فرد در این دوستی خواهان درک این مسئله است که بودن با فرد مقابل چه احساسی را در او برمی‌انگیزد.

دکتر ایدکو تابوری (Ildiko Tabori) روان‌شناس بالینی می‌گوید: «وقتی ما به دنبال دوست‌یابی (چه جنس مخالف و چه جنس موافق) هستیم به دنبال افرادی می‌گردیم که از لحاظ شخصیتی و احساسات شبیه ما باشند. اشتراک در توسعه روابط دوستانه بسیار مهم است». با توجه به این مسئله آیا زن و مرد می‌توانند دوستان معمولی باشند؟
 
دوست، عاشق یا هیچ‌کدام
یکی از جاذبه‌های دوستی و اتصال دو فرد به یکدیگر ایجاد رابطه خالی از شهوت و بر اساس حسن نیت است که علم ثابت کرده چنین روابطی وجود دارند. در مجله روابط شخصی و اجتماعی (Social and Personal Relationships) مقاله‌ای چاپ شده که طی آن ابراز شده که افراد از دو جنس مخالف با هم دوست بوده‌اند، اما روابط آن‌ها هرگز به روابط عاشقانه کشیده نشده است. در این تحقیق افرادی که دوستی آن‌ها به روابط عاشقانه و جنسی کشیده نشده بود و صرفا یک دوستی معمولی را تجربه کرده‌ بودند، روابط دوستانه محکم‌تر و طولانی‌تری داشتند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که روابط زن و مرد می‌تواند خارج از یک رابطه جنسی و عاشقانه ادامه یابد (منبع).
 

آوریل ماسینی  کارشناس روابط و نویسنده مخالف این عقیده است؛ او می‌گوید روابط بین زن و مرد الزاما برای توسعه روابط عاشقانه شکل می‌گیرد و تمایلات جنسی بالاخره بین دو نفر از دو جنس مخالف زبانه خواهد کشید. او در ادامه می‌افزاید: «این عقیده که زن و مرد می‌توانند با هم دوستان معمولی باشند، با موانعی همراه است. در حقیقت دوستی معمولی بین زن و مرد هرگز به وجود نخواهد آمد و همیشه تمایلات جنسی در پس‌زمینه این دوستی وجود خواهد داشت و سرانجام توسط یکی از دو نفر ابراز خواهد شد» (منبع).

جاذبه‌های جنسیتی می‌تواند بر هیجان و نشاط روابط بیافزاید اما همان‌طور که ماسینی نیز می‌گوید در عین حال می‌تواند موانعی بر سر راه یک دوستی ساده و معمولی باشد. وجود موانع جاذبه‌های جسمی و جنسی حتی در بین دوستانی که روابط بسیار خوب و طولانی دارند همیشه وجود دارد. در پژوهشی که طی سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد نشان داده شد که اکثر دوستی‌های زن و مرد حداقل در سطوح پایین دارای گرایشات و تمایلات جنسی است. در این تحقیق مشخص شد که مردان برای داشتن رابطه عاشقانه به دوستان زن خود تمایل بیشتری دارند (منبع).

تحقیق و نظرسنجی دیگری در سال ۲۰۰۰ میلادی در آمریکا انجام شده که طی آن ۳۰۰ دانشجو مورد نظرسنجی قرار گرفتند. از این تعداد ۶۷ درصد از آن‌ها در خلال رابطه دوستانه با جنس مخالف وارد روابط جنسی شدند و جالب است بدانید که ۵۷ درصد آن‌ها هرگز به قصد انجام راوبط جنسی وارد این رابطه دوستانه نشده‌ بودند. از این ‌رو منطقی است که نتیجه بگیریم با توجه به سرشت زنان و مردان هر چقدر هم که طرفین در حفظ فاصله و پایبندی به دوستی عمیق و سالم بیندیشند ممکن است تمایلات جنسی و جسمی در آن‌ها شکل گیرد که برخی قادر به کنترل آن هستند و برخی دیگر در مقابل این تمایلات تاب و تحمل خود را از دست می‌دهند (منابع: spr، medicaldaily، medicaldaily).

توضیح: نکته قابل ذکر این است که این پژوهش‌ها همگی در جوامع غربی صورت گرفته و نتایج آن‌ها هم در همان جوامع با فرهنگ‌های مختص به خود قابل بحث است. ضروری است در جامعه اسلامی ایران با تعالیم و فرهنگ مختص به خود، پژوهش‌هایی بومی و اختصاصی صورت گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

منابع: psychologytoday/ isites/ spr/ medicaldaily/ medicaldaily/ askapril
سوالات و نظرات کاربران
0
fatemeh photo
fatemeh دوشنبه، 24 مهر 1402
از نظر من بستگی به رفتار خودت داره داره.اگر نیتت اینه که دوست معمولی باشی باید حتی اگر بهت ابراز علاقه کرد به شوخی جوابشو بدی یا بحثو عوض کنی. اما اگر می خوای رابطه عاشقانه بشه باید جدی تر باهاش برخورد کنی که متوجه بشه این رابطه رو به چشم دوستی نگاه نمیکنی و اگر میخوای مجذوبت بشه باید خودت رو دوست داشته باشی تا متوجه ارزش تو بشه. و اگر میخوای اون بدونه چقدر براش مهمی از این جنملات استفاده کن: تو برام خیلی مهمی. وقتی با تو وقت میگذرونم بهترین اوقات زندگیمو سپری می کنم. خوشحالم از اینکه دیدمت.و...
1
دوست خوب من  photo
دوست خوب من پنج شنبه، 04 فروردین 1401
سلام ، نظر من اینه که میشه به شرط این که دوطرف دارای فرهنگ و آداب و رسوم یکسانی باشند.من یک پسر 29 ساله مجرد هستم و 5 ساله که بهترین دوستم خانمی 28 ساله و متاهل هست. هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم. ما همدیگه رو خیلی دوست داریم و این مساله از هیچ کس پنهان نیست حتی از همسر ایشون یا پارتنر من. از ابتدای دوستیمون هم هیچکدوم قصد ازدواج یا رابطه جنسی نداشتیم. ما برای همدیگه مثل خواهر و برادر هستیم و هیچ کس نمیتونه جای چنین دوستی رو برامون پر کنه چون تفکراتمون به همدیگه نزدیکه و به خوبی یکدیگر رو درک می کنیم. این جور دوستی ها به شرط اینکه دو طرف با هم صادق باشند و واقعا همدیگر رو دوست داشته باشند بسیار مفید و قابل احترام هستند.
-1
امین اظری
امین اظری دوشنبه، 21 آذر 1401
(پاسخ) شما وقتی باهاشون دوست شدین متاهل بود؟ یعنی در حد ارتباط خانوادگی دارین؟
-1
امین اظری
امین اظری یکشنبه، 27 آذر 1401
(پاسخ) سلام یعنی باهم روابط خانوادگی و رفت و امد دارین؟ چجور مدیریت کردین؟
-1
مصطفی photo
مصطفی جمعه، 14 بهمن 1401
سلام به همگی ببخشید من سوالی داشتم در مورد دوستی و اینا من الان ۱۸ سالمه و وارد دوستی با یه دختر شدم ک از اولشم عاشقانه بود و همو مثلا دوست داشتیم ولی من بهش شک داشتم با پسرای دیگ میچته اخرشم فهمیدم ک ارع میچته بمن میگفت سه چهار ساله دوستیم و هیچ نظری روم ندارن من خونوادم و زندگیم مذهبی طوره و زیادبا رفیق دختر نگشتم ولی اونا مثلا وضعشون خوبه و راحت طلبن من بهش گیر میدادم نچته با بقیه تاجاییم ک من میدونم پسر اونایی ک باهاش میچتن ۱۷ ۱۸ سالشونه و دنبال لذتن از حس های خودم اینو میگم من میترسم بهش تجاوز بشه ولی اون میگه دوست عادیه. اخرشم که من مثلا عشقش بودم اونام ک نمدونم چن نفرن شاید صد نفر رفیقاش بخاطر رفیق عشقو ول کرد عادیه؟ یا من خیلی بی فرهنگم نمیتونم درک کنم؟
0
فاطمه photo
فاطمه جمعه، 03 خرداد 1398
من یه خانمم تا حالا چندین نفر به من پیشنهاد فقط دوستی دادن و هیچ کدوم به فقط دوستی ختم نشده یعنی زمان زیادی نگذشته که پیشنهاد ها و رفتارهای دیگه ای مشاهده شده. به نظر من امکان نداره رابطه فقط دوستی. ما خودمونو گول میزنیم اگر ما دنبال فقط رابطه دوستی هستیم چرا جنسیت رو مطرح میکنیم.مگه خانم ها دوست خانم کم دارن یا آقایون دوست آقا کم دارن چرا ما دنبال رابطه فقط دوستی توی جنس مخالف هستیم؟ چرا ما نیاز به رابطه فقط دوستی با جنس مخالف داریم؟
-2
M H
M H شنبه، 12 مرداد 1398
(پاسخ) دقیقا
1
AMIN MAYAHI
AMIN MAYAHI دوشنبه، 03 بهمن 1401
(پاسخ) سلام خواهر گلم وقت شما بخیر ببخشید به نظر من شما کمی اشتباه می کنید ، زیرا رفتار و کردار همه انسان ها شبیه هم نمی باشید یک آقا پسر می خواهد فقط روابط دوستانه وصمیمی بادختران داشته باشد که از روابط و کردار دختران بیشتر باخبر شود و یا برای تفریح باهم رستوران یا پارک روند و.... ولی یک اقاپسر می بینیم نه به قصد کار هاری دیگر می خواهد روابط دوستانه برقرار کنید حتی خود دختران . ولی ازروی رفتار و کردار و صحبت کردن اش مشخص هست . برای مثال من اگر بخواهم با دختری دوست شوم حد و مرز خوم رو می توانم کنترل کنم
-1
Sara photo
Sara چهارشنبه، 27 مهر 1401
عزیزان من یه سوالی داشتم من تو رابطه هستم و دوست پسرم آدمی بود که بیشتر عمرشو در حال درس خوندن بود و جدیدا که وارد کار شده با جمع همکاراش که شامل دختراهم میشه جمعی صمیمی تشکیل دادن و میرن بیرون و خودش شخصا اونهارو دوست خطاب کرده و حقیقتن دلم کمی شکست و میترسم بنظرتون مطرح کنم باهاش یا کنار بیام عادی جلوه بدم و هیچی نگم؟
1
Z.a photo
Z.a شنبه، 20 فروردین 1401
من خودم به عنوان یک دختر میتونم بگم که دوستی معمولی دوجنس مخالف هم وجود داره البته که تو این جامعه همه به فکر سوء استفاده هستن اما خیلی از دختر پسرا هستن که رابطه عاشقانه یا رابطه جنسی ندارن و فقط باهم دوستن و دوستیشون مثل دوستی با جنس موافقه درد و دل و گفتن و خندیدن و...... اما متاسفانه هنوز توی ایران جا نیفتاده و اگر دختر پسری باهم باشن همه فکرهای بدی درموردشون میکنن و اینکه دختر و پسر میتونن رفیق باشن رو ما ایرانیا باید درک کنیم و قصد از دوستی با جنس مخالف رو فقط رابطه عاشقانه و یا جنسی نبینیم .)
4
علیرضا photo
علیرضا جمعه، 14 دی 1397
من به عنوان یک مرد تجربه شو دارم ، وقتی دختری به شما پیشنهاد می کنه که دوست معمولی باشیم ، یعنی شما در اولویت نیستید اما شما رو لازم داره به قول معروف ( بهتر از هیچی هستید ) یعنی واسش بمونید تا اون دختر یکی رو پیدا کنه ، وقتی پیدا کرد دیگه سمت شما نمی یاد ، اما تا اون موقع به هر طریقی هزینه هاشو گردن شما میندازه حالا به نام دوستی هر سواستفاده ای که بخاد از سادگی شما می کنه ، پس حواستون جمع باشه ، هر کسی این لفظ دوست معمولی رو به زبون بیاره ، هدف خوبی نداره ، و سعی کنید بهش وابسته نشید ، چون شما رو توی نیمکت ذخیره گذاشته به خودتون احترام بذارید و اجازه ندید هیچ کسی شما رو به حد خودش پایین بکشه ، استانداردهاتون رو بالا نگه دارید ، از رابطه خارج شید و بگردید دنبال یه رابطه ی واقعی که ارزش هزینه کردن رو داشته باشه .
3
M H
M H شنبه، 12 مرداد 1398
(پاسخ) موافقم و دقیق است این حرف.
3
Mahtab z
Mahtab z چهارشنبه، 16 مرداد 1398
(پاسخ) فردی که سو استفاده میکنه تو هرنوع رابطه و با هر نوع جنسیتی نمیتونه نقش مطلوبی توی اون رابطه واست داشته باشه (:
1
آوا آراد
آوا آراد شنبه، 22 مرداد 1401
(پاسخ) همش هم اینطور نیست بعضی ها واقعا اینجوری هستند اما کسایی که بعد رابطه با هم دوست معمولی هستند یا هنوز عاشق همن یا اصلا عاشق نبودن
2
الهه  photo
الهه شنبه، 26 مرداد 1398
من اکثرا سایت و کانالتون رو دنبال می کنم و همیشه مطالب مفید و آموزنده اید دارید....شاید عجیب باشه اما بجز خود موضوع مورد بحث در این مطلب من بیشتر تحت تاثیر توضیح آخر و عنوان کردن اهمیت بومی سازی ، قرار گرفتم . با تشکر از زحمات شما برای جمع آوری و تهیه این مطالب 🙏 پ.ن : راستی مرسی که منبع رو میزارید. کمتر سایتی پیدا میشه که این کارو بکنه
3
M H
M H شنبه، 12 مرداد 1398
مزخرف ترین و حال بهمزن تزین واژه که پسرا می شنوه از دخترا همین دوست معمولی است. دوست معمولی یعنی زاپاس، درجه دو، کارچاق کن ووو. روابط دختر و پسر امکان نداره یک رابطه معمولی باشه. برای دختری که اینو می گه متاسفم و برای پسری که اینو‌ میشنوه و قبول میکنه بیشتر... ما فرشته نيستيم و امكان نداره به جنس مخالف مان مخصوصاا اونى كه قراره دوست باشيم نگاه جنسى نداشته باشيم. البته نگاه جنسى نه به اون معناى خيلى غليظ...
0
احمد خلفی
احمد خلفی شنبه، 29 تیر 1398
نمیشه که دوست معمولی باشن ولی خب دوس نداریم قبول کنیم اینو
0
جواد photo
جواد یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398
سلام متن کاملا تحقیقی و پژوهشی و صحیح هست اگر کسی غیر از این میگویید یا خود را فریب می‌دهد ویا دیگران را. حتی انسان های که از نظر پزشکی مشکل دارند از این تمایلات بی بهره نبستند مسئله کنترل و یا حیا ... موضوع دیگر و مقدسی هست دوست عزیزی که ژاپن را مثال زده بد نگفته جای برسی دارد که دو پاسخ دارد اول در بعضی مناطق ژاپن وسایل نقلیه عمومی و دستشویی (اکثرا) زن و مرد جداست چرا؟ دوم در در نقاط مختلف جهان بستگی به غذا و آب و هوا رفتار مردانه و زنانه تفاوت دارد که جای بحث دارد و گاهی هم نقص هست
1
Hamed Garaoghlani
Hamed Garaoghlani سه شنبه، 03 اردیبهشت 1398
درکشورژاپن روابط جنسی به اطاق خواب محدودمی شونددرحالی که درجامعه ژاپن دختروپسرباهم روابط نزدیکی دارند.پس معلومه تواین کشورروابطشون ازنوع دوستی بدون نظرجنسی هستش. این فقط یک نمونه هستش ومیتونه خیلی بیشترهم باشه البته اگرنظام آموزشی کشوردرست باشه وفرهنگ کشورغنی باشه
2
سیامک photo
سیامک جمعه، 02 فروردین 1398
دوستی و صمیمت و عشقی که میان انسان با بچه ها و یا حیوانات شکل می گیرد ، بسیار عمیق تر و ابدی و جالب تر است ! می دانید چرا ؟ چون در آن خبری از شهوت جنسی نیست . به قول نیچه : همبستری ازدواج را هم خراب می کند !
1
AmirHossein photo
AmirHossein دوشنبه، 06 اسفند 1397
الآن یک سالو نیم هست که با یه دختری یه رابطه ی کاملا معمولی دارم و خیلی از کسایی که رابطه ی من و اونو فهمیدن ،میگن امکان نداره، "ینی تو واقعا هیچ حسی نداری" ، میگن نمیشه که یه دوستی معمولی باشه ،ولی خب برای من شده
1
سعید photo
سعید یکشنبه، 09 دی 1397
جمله آخر خوب بود.این تحقیقات در جوامع غربی هست و استناد و تعمیم اونا ب جوامع شرقی منقطی نیست.جنس انسان از گوشت است اما گوشت در دو دیگ متفاوت طعم یکسانی ندارند
0
عاطفه میری
عاطفه میری جمعه، 24 دی 1395
یه کلیپ دیدم که از همون خارجی ها این سوال رو میپرسید. دخترها همه میگفتن که اره میشه فقط دوست معمولی بود اما پسرها میگفتن نه نمیشه
1
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) :|
-2
یونس ذکایی
یونس ذکایی دوشنبه، 23 بهمن 1396
(پاسخ) این خودش جای بحث داره
1
داریوش پارسا
داریوش پارسا یکشنبه، 06 آبان 1397
(پاسخ) کلیپ هیچ منبع موثقی حساب نمیشه
0
مرتضی photo
مرتضی یکشنبه، 10 تیر 1397
سلام وقت بخیر همسر من حدود 3 ماه توی سالن مطالعه مختلط درس میخوند(مکان مطالعه جدا گانه بود)ولی از این موضوع اطلاع کافی ب من نداد. الان بعد از 3ماه متومه رابطه صمیمی بین اون و دوستای اونجا شدم ب طوری که کامل از اون چیزی ک انتظارشو داشتم دور بود وقتی به همسرم موضوع رو گفتم منو به بی اعتمادی متهم کرد ولی حاضر به قبول اشتباهش. نشد و میگه من ازاد هستم و مستقل و حد و مرز خودمو میدونم ولی تحمل این موضع برای من سخته....الان هم که میخواد از اونا دل بکنه واقعا سختشه میخام یدونم.در این مدت. کاملا هم ب نیاز های من پاسخگو نبود....چیکار کنم؟
4
داریوش پارسا
داریوش پارسا یکشنبه، 06 آبان 1397
(پاسخ) شما هر کاری هم بکنی نمی تونی اونچه کسی در مسیر تجربه و شناختش پیش رو داره رو ازش بگیری مگه میشه ذات علایقی ی کسی رو عوض کرد؟! شما فرض کن از اون محیط و اشخاص دور شد یعنی هیچ محیط دیگه ای براشون پیش نمیاد که در ادامه همراهیشون کنه -- من فقط توصیه می کنم شما خیلی دوستانه و صمیمی برخورد کنی تا در نقش غلط ی معلم یا تعصب و غیرت و غیره .. چ.ن این واکنشا فقط روز ب روز از شما دور ترش می کنه ی دوست خوب باش تا بتونی ب دنیای نگرش همسرت نزدیک بشی نه اینکه هر روز شاخ و برگاشو جدا کنی بعدم در نظر بگیر که الان قرن 21 هست و این تعاملات موضوع پیچیده ای نیست!
4
داریوش پارسا
داریوش پارسا یکشنبه، 06 آبان 1397
از هیچی قده این واژه معمولی متنفر نیستم معمولی یعنی چی؟ یعنی سنتی؟ کلیشه ای؟ روتین؟ خب معیار و مشخصاتش چیه منظور رابطه منهای ارتباط جنسی هست؟ ارتباط جنسی بیش از تعامل بدن آمیختگی ی روحی و هاله ای رو در بر می گیره رابطه ی جنسی پیش نیازش تبادل و اشتراک و شناخت معنوی و روحی و حسی و روانی هست --- چطور میشه در رابطه ی روتین ب ارتباط جنسی رسید! اگر کسی تونست پله ی آخر رو اول مسیر تجربه کنه بهتره خودشو ب ی پزشک معرفی کنه چون واقعا برای بدنی که در هر شرایطی می تونه تحریک بشه متاسفم.
4
محمد شافعی
محمد شافعی جمعه، 19 مرداد 1397
و اگر جامعه ای دارای سطح پایینی از تمایل حنسی مشروع باشه محکوم به تغییر نژاد است و ممکنه به نابودی کشیده بشه. اسلام و یا هر دین آسمانی در وجهی از دستورات خودش به زنان و مردان این قوت جنسی و قوت نسل رو در نظر داشته . روایانی مثل اینکه ازدواج باید به سمت افراد و اقوام قبیله غریبه بره اکنون ثابت شده که کاملا صحیح است به این علت که نقایص ژنتیکی در دو نژاد مختلف و دور ،همدیگر رو پوشش می دن و نسلی سالم تر به وجود می اورند. اینکه ما توی ایران ، عربستان ، سوئد یا هرجای دیگری زندگی می کنیم دلیل زیر پا گذاشتن فطرت لایتغیر بشری نمیشه. الی ابد زن به مرد و مرد به زن تمایل داره و همیشه یک عده ای تمایلات غیر این در وجودشان است(البته بسته به شرایط جامعه بسیار کم یا زیاد خواهند بود).
3
محمد شافعی
محمد شافعی جمعه، 19 مرداد 1397
مطلب واضح بود و کسی که مقاله رو خونده باشه متوجه میشه که هر دو این نظرات میتونه درست باشه. چون اشاره کرده که در سطوح پایین تر و سطح فرهنگی و تحصیلی کمتر روابط جنسی به عنوان یک اصلی به حساب میاد و مورد توقع طرفین است (حالا به هر نحوی شده) البته در اصل سرشت و طبیت انسان، ازدواج قرار داده شده تا نسل بشر تکثیر بشه و از امیال فوق العاده قوی و موثر هستش.
1
عادل سوپک
عادل سوپک دوشنبه، 25 تیر 1397
زن مرد میتونن دوست باشن ولی این دوستی تا جایی پیش میره که اگه یه روز هم دیگر رو نبینند دچار افسردگی خواهند شد . و البته به کسایی توصیه میشه که با خانوم ها دوستی کنند باید با اونیکه قصد ازدواج با اون دارند درغیر اینصورت اتفاق های ناگواری رخ خواهد داد از جمله : شکست سنگین عشقی
-3
یکی photo
یکی سه شنبه، 12 تیر 1397
عزیزم اگه تو جوامع اسلامی بررسی بشه اینقدر تو کودکی بین دو جنس فاصله ایجاد کردن که اگه برای آزمایش کنار هم بذارنشون صد در صد به تمایل جنسی کشیده میشه. بهرحال آدم ها دنبال چیزی که براشون سوال باشه میرن. مخصوصا اگه شرایط طرح سوال هم فراهم باشه. حالا شما فکر کن تو جوامع اسلامی خانم و آقا را بذاری کنار هم بگی برین همو کشف کنین بینین روابطتون به کجا کشیده میشه!!!!!
1
Kosar Talebi
Kosar Talebi پنج شنبه، 31 خرداد 1397
😑😑😑😑😑😑😑😑
1
عرفان یوسفی نژاد
عرفان یوسفی نژاد دوشنبه، 14 خرداد 1397
رابطه جنسی روابط اینجوری دوستانرو میپاشونه
1
مریم photo
مریم دوشنبه، 03 اردیبهشت 1397
هرچند برخی از افراد توان مدیریت اینگونه روابط رو ندارن و احتمل بروز روابط جنسی وجود داره ولی درصد قابل توجهی از افراد که میتوانند اینگونه دوستی ها رو کنترل و مدیریت کنند نباید از مزایای دوستی با جنس مخالف محروم باشن
-1
علی photo
علی جمعه، 31 فروردین 1397
رابطه جنسی روابط اینجوری دوستانرو میپاشونه . من خودم حدود ۴ ساله تو همچین رابطه ای هستم . خدایی تو فکر آدم میاد ولی جوری نیست ک نشه جلوشو گرفت . کلا همین که گفتن دوری و دوستی و این ک از اول دوستی واسه رابطه جنسی شکل نگیره چیزیه ک ۴ سال مارو نگه داشته . منم استرس داشتم یهو چیزی رخ نده ک اینو خوندم اروم شدم . ولی در کل از نظر من تو ایران و فرهنگ ایرانی رابطه جنسی چیزیه که دوستیای اینجوریو میپوشونه . خارج ایران تازه رابرو قوی هم میکنه 😂😂😂😂
1
رامین photo
رامین سه شنبه، 15 اسفند 1396
سلام این تحقیق اگر در ایران هم انجام میشد ب نظر من فرقی نداشت شایدم درصد بیشتری منجر به رابطه جنسی میشد. اگر ضرورتی در کار نباشد(درس، کار) رابطه با جنس مخالف اشتباه است و حتما یکی از دو طرف تمایل به رابطه عاشقانه یا رابطه جنسی پیدا خواهند کرد و انجام خواهند داد هر چقد رابطه طولانی مدت باشد احتمالش بیشتر است البته اینو هم بگم من فرض کردم دو طرف مجرد باشند و از لحاظ سنی نزدیک باشند. سعی کنید روابطتون با جنس مخالف کوتاه باشد و "حد" را رعایت کنید و من الله توفیق.
5
ماهور photo
ماهور دوشنبه، 20 شهریور 1396
من سوئد زندگی میکنم برخلاف مطالبی که در ایران در ذهن مردم هست ، اینجا خیلی روابط سالم و جامعه سالم هست‌. تن فروشی جرم محسوب میشه و مردی که بخاطر روابط به یک‌ خانم پول پرداخت کنه محاکمه میشه . هیچ مردی برای هیچ خانمی جرات نداره مزاحمتی ایجاد کنه چون میدونه مجازات سنگینی داره و قانون برای این مساله خیلی جدی و محکم عمل میکنه . مرد های مسن اجازه دوست شدن با دختر های کم سن رو ندارن و پلیس درصورت مشاهده دو نفر با اختلاف سن زیاد ، از مرد سوال میکنن و درصورت خطا ، مجازات های سنگین وجود داره خانم ها در حمایت اداره های اجتماعی قرار دارند، دولت حمایت مالی ، مسکن و ... را برعهده میگیره تا یک خانم در فشار مالی و اقتصادی نباشه این موارد و هزاران قانون مفید دیگه ، باعث شده انسان ها روابط سالمی داشته باشند دوست اجتماعی میتونه فقط دوست بمونه و هیچ فشار ، مزاحمت ، تهدید و اجباری از طرف مرد وجود نداره ممکنه دو دوست به این نتیجه برسند که با هم همخانه بشن اما فقط دو دوست با حفظ فاصله باقی خواهند ماند و پس از مدتی همدیگر را ترک کنند.
0
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) عزیزم باید به این توجه داشته باشی که سوید یک کشور زن سالاره پس کلا قابل قیاس نیست با سایر کشور ها
-2
hossein dehghani
hossein dehghani شنبه، 21 بهمن 1396
(پاسخ) من یک مطلب در مورد تجاوز جنسی خواندم که بیشترین آمار تجاوز جنسی و خود کشی را سوید داره، نمیدونم درست بود یا نه ولی من خودم شخصا دوست دارم روزی قوانیین سوید در ایران اجرا بشه. به خصوص شفافیت مالیش.
0
سارا  photo
سارا دوشنبه، 23 بهمن 1396
با کسی در ارتباط هستم که خیلی دوسش دارم این آقا با خانمی که قبلا مشاورشون بودن دوست اجتماعی هستن و باهم بیرون میرن و دردل میکنن و تمام مسائلشون رو به هم میگن واون خانم در پیام ها از کلمات لوس بازی خیلی استفاده میکنن و خیلی محبت آمیز صحبت می کنن از رابطه ما هم خبر دارن من خیلی ناراحتم اما دوستم میگه چه اشکالی داره ما فقط دوست اجتماعی هستیم میخواستم بدونم واقعا ممکنه؟؟؟
1
معصومه  هداوند
معصومه هداوند پنج شنبه، 14 بهمن 1395
آیا سرشت آدمها در شرق و غرب فرق میکنه ؟؟
4
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
(پاسخ) نه فرقی نمی‌کند ولی محیط روی انسان و عکس العملهایش تاثیر می‌گذارد
2
حسین بهرامی
حسین بهرامی شنبه، 21 مرداد 1396
(پاسخ) واقعا الان موضوع بحث این بود.؟
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری چهارشنبه، 27 دی 1396
(پاسخ) سوال قشنگی بود
1
یوسف حبیبی سوها
یوسف حبیبی سوها یکشنبه، 15 مرداد 1396
به نظرم بعضی از دوستان قضیه رو خیلی بغرنج میکنن. حتی اینکه میگن به هیچ وجه نمیشه دوست معمولی بود و اگرم باشه انگشت شمار و اشتباهه رو من متوجه نمیشم دقیقا طبق چه جامعه آماری عرض میکنن. اگر بر اساس اطرافیان خودمون بخواییم نتیجه گیری بکنیم من خلاف این دوستان میتونم بگم که نه اتفاقا خیلی هم میشه دوست معمولی بود. کما اینکه دارم و حتی ازدواج کردن و حتی رابطه دوستی من با همسرشون برقرار شده. حالا در کل به نظر من میشه ولی بسیار طبیعی و بدیهی هستش که بستگی زیادی به محیط و جامعه (شهر بیشتر منظورمه) ای که زندگی میکنیم داره. همچنین بستگی به تربیب و فرهنگ خانوادگی و سطح شعور طرفین هم داره. اینکه این دوستی معمولی تبدیل به رابطه عاشقانه بشه هم متوجه نمیشم ایرادش چیه. بالاخره آدم یا از دوستاش همسر انتخاب میکنه یا خانواده و دوستان معرفی میکنن. همچنین مساله زشتی نیست که دو دوست معمولی تصمیم بگیرن وارد رابطه عاشقانه بشن: حالا چه از طرف یه نفر چه از طرف هر دو. والا :))
-2
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) بله ولی به شرطی که بر طبق موازین و اصول اسلام باشه
1
یوسف حبیبی سوها
یوسف حبیبی سوها یکشنبه، 24 دی 1396
(پاسخ) سلام. به نظرم برداشت از اصول و موازین شرعی هم در گرو میزان رشد هرکس هست. دین در پاسخ به اینکه بشر چه هدف متعالی داره بوجود آمده اما مذهب به آیینهایی که پیرامون یک دین شکل میگیرن گفته میشه. مذهب در جامعه ما بسیار سلیقه ای شده. اینکه شما میفرمایید "به شرطی که" رو من نوعی اعمال عقیده با تحمیل و زور میدونم. بایدی در کار نیست دوست عزیز چرا که حتی اگر نظر شما صحیح باشه بشر "اما شاکرا و اما شکورا" است. اگر بلافاصله بخواهین بگین که پس اینطوری باشه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر کجاست من در پاسخش میتونم بگم که مطمئن نیستم شخص آمر یا ناهی خودش بری از گناه و یا اشتباهات هست. اگر بخواهین بگین که ائمه معصوم چی میتونم جواب بدم به شما که در خصوص عصمت این عزیزان هم جای بث وجود داره چرا که مطرح شدن عصمت این اشخاص خودش بر اساس نظریه ای در علم های وابسته به اسلام و به خصوص شیعیان هستش. برای بحث مطلب زیاده من خلاصه عقیده ام رو در بالا خدمت شما و دوستان دیگه عرض کردم و از اون موقع تا الان همچنان هم نظرم پابرجاست. موفق باشین.
-7
alisina nazari
alisina nazari جمعه، 24 دی 1395
اگر پایبند مسایل دینی باشیم و رابطه با جنس مخالف را فقط در حد مسایل کاری و درسی پیش ببریم اون آمار 67درصد برای ما اتفاق نمی افتد که خوشبختانه همین طور هست بنظرم جامعه ما نسبت به غرب در رابطه با ارتباط جـ‌نسـ‌ی سالم تر هست.
3
امید قنبری
امید قنبری دوشنبه، 23 مرداد 1396
(پاسخ) بله بله 100 درصد. و این آمار تجاوز و کودک آزاری و سقط جنین مال که هیچ حرفی ازش نمیشه هم مال اوناست!!!! برادر من چرا به جای جواب دادن به سوال صورت مسئله رو پاک میکنی؟ یه زمانی هرکس هرچقدر از بدنش رو هم بیرون میذاشت کسی واسش مهم نبود . ولی توی دهه ی هفتاد و هشتاد تا جایی که یادمه وقتی مانتو ی زن هم بالا میرفت همه سریع نگاه میکردن. اگه بزاریم دوجنس باهم در تعامل باشن دیگه مثل ندید بدید ها با هرکسی رابطه ی عاشقانه برقرار نمیکنن. خودم تجربش رو داشتم. و حتی فکرشم نکردم. به مدت 2ساله.
-2
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) اقای قنبری حرفایی میزنید عجیب !مگه شهوت یا میل و گرایش انسان تمومی داره؟!؟!؟!؟!؟ جا داره تاکید کنم من یک دهه هشتادی هستم
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
تو جامعه ما به هیچ وجه نمی‌شود زن و مرد دوست معمولی باشند. اگر هم باشند خیلی محدود و انگشت شمار است.
2
پوريا اميرآبادي
پوريا اميرآبادي چهارشنبه، 28 تیر 1396
(پاسخ) همین که شما میگی نمیشه، نمیش تو کشورهای خارج از ایران مدارس و دبیرستانا دخترها و پسرها در کنارهم میشینن و یک دوستی معمولی باهم دیگه دارن. همونطور که یک مرد با مرد و یک زن با زن دوست میشه. البته بسنگی تعریفمون از دوست معمولی داره. اگه تعریف شما از دوست معمولی دوستی بدون ارتباط جنسیه. کاملا شدنیه. لطفا طرز فکرهای سنتی رو بریزید دور.
1
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) بستگی به ادمش داره
-1
د ا ن  photo
د ا ن شنبه، 10 تیر 1396
سلام ، بله همیتطوره من الان دانشجوام ، هر وقت یکی از دوستای من با جنس مخالفش دوست شده زود تموم کرده و یکی دیگه... چرا که دوستی خطراتی داره اگه بخوای دامنتو نگیره باید کوتاه باشه... وگرنه... . اقا چه کاریه ما که نداریم مردیم مگه داریم زندگسمونو میکنیم تازه اعصابمونم کمتر از اونا خرد میشه!!1
-1
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) کاملا موافقم
-1
Mobin photo
Mobin سه شنبه، 18 آبان 1395
سلام من نه تحقیقی در این رابطه کردم و نه تحصیلاتی دارم تو رشته روانشناسی ولی تجربم نشون داده ک هیچ چیز نشد نداره در عین حال هر چیزی ارزش تجربه کردن نداره و دوستی با جنس مخالف با بهترین نیت هم ک شروع بشه ب خاطر وضعیتی ک دشمن برای ما درست کرده و وسوسه هایی ک هر لحظه تهدیدمون میکنن آخرش طبق همون تحقیق گفته شده احتمال اینکه ب ابراز علاقه توسط یک نفر ختم بشه بسیار زیاده ولی همونطور ک گفتم نشد نداره مهم تر اینکه هر چیزی ب جنبه افراد بستگی داره ممنون از اطلاعات مفید و کارآمدتون
1
محمود ک
محمود ک پنج شنبه، 23 دی 1395
(پاسخ) این توهم اینکه دشمن در پی نفوذ هستش هم جک خیلی خوبیه. طوری درباره خودتون نظر می دید انگار نقطه ثقل عالم کاینات هستید و کل جهان تمام هم و غمشون اینه که به شما ضرر بزنن. حالا نه اینکه تمامی دستاوردهای بشری مال ما ایرانی ها هستش و هر چی مردم جهان دارن از صدقه سری ما هستش.
-3
Setareh Malek
Setareh Malek شنبه، 23 دی 1396
(پاسخ) اقا محمود چقدر طرز تفکرت خود باخته است ایران رو دستم نگیر اگر حتی یکم فیلم امریکایی ببین باشی باید تا حالا اسم ایران رو زیاد تو فیلماشون شنیده باشی همین نشون میده که ما چقدر مهم هستیم
-1
پیمان photo
پیمان دوشنبه، 11 دی 1396
بی شک خدایی که انسان رو آفرید انسان و روحیاتش رو بیشتر از هر کسی میشناسه باید ببینیم نظر خدا در این باره چیه نظر اون مهمه
3
احسان photo
احسان سه شنبه، 16 آبان 1396
این امر کاملا غلط و غیر ممکنه ساخته ذهن خلاق و باهوش نسل جدید و امروزی این بشریت تمام جهان است تو کشور های خارجی یه پسر اینقدر دختر دیده اینقدر وقت گذرونده اینقدر تو اغوش جنس مخالف رفته ک این موضوع رو عادی میدونه ن ک عادیه هر نوع دوستی باشه لذت جنسی داره تو یه سوال ریاضی برای یه دختر حل کن یه چشمه محبت ببین کمک و حس غرور و افتخاریکه نصیبت میشه لذت جنسیه لذت جنسی شهوت نیست لذت اون روحتو هست ک میخواد به تکامل برسه هر مدلی دوستی با نامحرم لذت جنسی داره احساس داره بسته به طرفش مقدارش کم یا زیاده ایرانی و خارجی هم نداره چرت گفتن بهتون دوستی زمانی معنا داره ک بخوای به خواهرت کمک کنی اونم باید برای رضای خدا باشه و واسه همونم خیلی باید نفست رو ملامت کنی و بدون حتی اگر وجود داشته باشه همچین چیزی فقط و تنها فقط چیزی نیست جز منفعت طلبی از خوابه خرگوشی بیدار شو این روح تو هست گدایی مهر و محبت میکنه اسلم خداهم مقصودش از ارتباط با نامحرم چیزی جز تعامل اجتماعی و کمک به خواهر مسلمانت نیست اگر انسان قرار بودشهوت نداشته باشه انسان نبود فرشته بود حالا ک فرشته نیستیم حداقل حیوون نباشیم
1
الی  photo
الی سه شنبه، 18 مهر 1396
سلام به نظر من این روابط در تمام جوامع وجود داره در ایران هم وجود دارد .و مردان تمام جنسی به جنس مخالف رو بیشتر دارن . اسم دوست صرفا یه اسمه اما در حین این دوستی علایق خودشو نشون میده که بعد دو نفر روابط دوستی رو به نوعی کمتر میکنن البته در مورد جامعه اسلامی بیشتر این دوری وجود داره به خاطر حیا و حرمت
-2
ahmadreza h
ahmadreza h دوشنبه، 16 مرداد 1396
درسته که در هرصورت دوستی (با جنس مخالف)افکار دوطرف به رابطه جنسی کشیده میشه اما در آخر این خود دو طرفن که تصمیم میگیرن.
2
احسان photo
احسان چهارشنبه، 04 مرداد 1396
سلام چرا میگید نمیشه دوست معمولی بود من خودم ۲تا از قدیمی ترین دوستانم که با ۱کیش ۱۴سال و ۱کی دیگه ۹سال دوست هستم از جنس مخالفن ۱رابطه دوستانه بدور از شهوت.
3
aliii photo
aliii جمعه، 24 دی 1395
دوستان ما در ایران زندگی می‌کنیم محض اطلاعتون(!) جایی که دختر و پسر سالها از هم دور هستند و به یکباره در یک محیط مختلط و در ارتباط با هم قرار می‌گیرند، خب در چنین شرایطی با کمال بدبینی‌ای که به هم دارند (در اکثر موارد) و صد البته عدم شناخت، رابطه‌ی دوستانه به نظرم قابل تعریف نیست. متاسفانه باورهایی از ریشه اشتباه داریم و بسیار تاسف‌بارتر اینکه فترغ از این‌که در کجای این کره‌ی خاکی زندگی می‌کنیم، همیشه مغزمون راهی برای توجیهِ این عقاید اشنباه داره...
-1
alisina nazari
alisina nazari جمعه، 24 دی 1395
(پاسخ) ولی به همین دلیل جوانان ایرانی رابطه سالم تری با جنس مخالف دارند و حداقل 67درصد روابط به ارتباط جـ‌نسـ‌ی ختم نمیشود
3
پوريا اميرآبادي
پوريا اميرآبادي چهارشنبه، 28 تیر 1396
(پاسخ) این آمارو شما از کجا گرفتی؟ اگه از متن این امارو برداشتی باید بهت توصیه کتم که متنو بهتر بخونی اونجا گفته 67 درصد منجر به روابط جنسی میشن و این تحقیق هم تو امریکاست نه ایران
0
سینا photo
سینا سه شنبه، 27 تیر 1396
پاراگراف آخرتون خرابم کرد...
-3
فائزه photo
فائزه دوشنبه، 26 تیر 1396
با پسرا نمیشه دوست معمولی بود
1
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی دوشنبه، 27 دی 1395
از نظر من همیشه دوستی با جـ‌نس مخالف تبدیل ب رابطه عاشقانه و جـ‌نسی نمیشه. اما میشه احتمال بیش از پنجاه درصد داد. و از نظر من رابطه دوستانه بیشتر اوقات تبدیل ب عشق وعلاقه یا حتی رابطه جـ‌نسی نمیشخ. مگر اینک ب قول دوستمون رابطه بیش از حد طولانی بشه و یکی از دوطرف ابراز علاقه کنه.
1
مهری آزادی نسب
مهری آزادی نسب دوشنبه، 27 دی 1395
به نظر من رابطه دوستانه بین دو جنس مخالف در صورتی که کوتاه باشد در حد رابطه دوستانه باقی می ماند اما اگر طولانی شود و دو نفر زیاد با هم رابطه داشته باشندبه احتمال زیاد رو نفر به هم علاقه مند خواهند شد.
1
فواد شهیدی
فواد شهیدی شنبه، 25 دی 1395
این دوستی بستگی به عوامل زیادی همچون محیط اشنایی ، شخصیت های فرد،حد و حدود هرکس،و در اخر اینکه طرف ادم کسی رو داشته باشه یا نه و...! نمیشه به صورت کلی گف که میتوان دوست معمولی و... . شد یا نشد هرچند همه ماها توجیهاتی داریم مث داداشی و خواهری و.... که زیر شاخه یکی از اینهاست دوستی یا دوستی معمولی!
-5
ز photo
ز پنج شنبه، 14 مرداد 1395
وقتی اسلام میگه زن و مرد در غالب یک چهارچوب باید رفتار کنند حتما خدا یه چیزی میدونه که گفته، حالا غربی ها با تحقیق به این مسئله می‌رسند در حالی که ما حرف دین رو قبول نداریم، علم تحقیق رو هم نداریم روز به روز عقب افتاده تر میشیم.
-1
محمد جواد سالاری
محمد جواد سالاری شنبه، 15 آبان 1395
اگه میشد مطمئنا خدا هم به طور طبیعی تعریف میکرد و این همه بر دوری و جدایی این دو تاکید نمیکرد
-3
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
مرد ها و زن ها نمیتوانند با هم دوست باشند
-4
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
دوستی خوب نیس. هرکی پی تمایلات خودش کشیده میشه و کار حرامی هست
-4
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 30 آذر 1395
به نظرم تا اونجايي كه ممكنه دو نفر از دو جنس مخالف نبايد با هم صميمي بشن.مگر اين كه محرم باشند. به جز بحثهاي فرهنگي و ديني تحقيقات جوامع غربي هم نشون ميده وقتي رابطه بين دو جنس مخالف صميمي بشه حتي اگه دنبال گناه هم نباشن ناخوآگاه اثر مخربش رو مي گذاره
1
محمود ک
محمود ک پنج شنبه، 23 دی 1395
(پاسخ) شما بی زحمت به همون تحقیقات بومی خودت اکتفا کن و اینقدر از تحقیقات غربی های منحرف مایه نذار. غربی ها همشون در قعر جهنم خواهند بود.
0
محبوبه قلی پور photo
محبوبه قلی پور پنج شنبه، 23 دی 1395
به نظرمن اگه دوستی بین مرد وزن خالصانه باشه واقعا امکانپذیره.وقتی دونفر افکار وعقاید وزاویه دیدشون به زندگی ومسایل مشابه باشه ولو اینکه از دوجنس مخالف باشن میتونن دوستای خوبی برای هم باشن.
2
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور چهارشنبه، 22 دی 1395
به نظر من دوستی بین دو جنس مخالف شدنیه.تمایلات نفسانی همیشه وجود داره. دوستی معمولی بین دو نفر که ازنظر فکرواندیشه وشخصیت شبیه هم هستن وزاویه دیدشون به زندگی ازیه نگاه ست ولو اینکه ازدوجنس مخالف باشن میتونه بدرد بخور وباعث رشد شخصیتی دوطرف بشه.واگه علاقه ای هم بوجود بیاد میشه گفت از بهترین نوع رابطه ست .
-1
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی یکشنبه، 21 آذر 1395
روابط بایستی بر مبنای علاقه،شور و اشتیاق ،هیجان شکل بگیرد تا از عادی شدن جلوگیری شود...
-6
null byte
null byte شنبه، 15 آبان 1395
این جا ایرانه یعنی این که نهایتا بتونی تا مهدکودک با یه دختر سر یه میز بشینی میشه به من بگی تو این شرایط دوست معمولی یعنی چی؟
0
Reza Banivakil
Reza Banivakil شنبه، 15 آبان 1395
بنظر من می‌توانند!
0
احسان قاضی عسکر
احسان قاضی عسکر شنبه، 01 آبان 1395
به نظر من یکی از چیزهایی که میتونه باعث بشه بزرگ سالان بتونن روابط طبیعی و دوستی معمولی با دوست جنس مخالف خود رو در بزرگ سالی داشته باشن این هست که در کودکی از جنس مخالف دور نگه داشته نشن و همبازی جنس مخالف هم داشته باشن .
-2
Mostafa photo
Mostafa سه شنبه، 27 مهر 1395
نميش به طور قطع در اين رابطه نظر داد چون افراد داراي اخلاق و شدت نياز متفاوت هستند . امين يه نكته هميشه ثابت هست كه هر چيزي شدني و ممكنه و صد در صد نميشه منكرش شد
-2
Alireza akbari photo
Alireza akbari سه شنبه، 27 مهر 1395
به نظر من یه انسان سالم میتونه با نیت پاک یه دوستی معمولی رو برقرار کند به شرط آنکه دیدش را پاک نگه دارد ذهنش را و آنچه که میشنود شدنی هست . اما شما برفرض مثال شب یه فیلم غیراخلاقی ببینی صدرصد تاثیرشو فردا میبینی صدرصد نگاهت نیتت تغییر میکنه.
1
Amir.rbs photo
Amir.rbs دوشنبه، 26 مهر 1395
در جامعه ما، از سنین کودکی تعاملات و روباط بین دو جـ‌نـ‌س بسیار محدوده، ب طوری ک خیلی از افراد حتی در سن جوانی، توانایی ارتباط مناسب با جـ‌نـ‌س مخـ‌الف رو ندارند، این ها باعث میشه فرد بیشتر ب تمایلات جـ‌نـ‌سـ‌ی کشیده بشه
-3
نادیا نعیمی
نادیا نعیمی شنبه، 24 مهر 1395
پیش فرض قضیه مربوط به نهاد آدمی ست و آموزه های فرهنگی یک منطقه نمی تواند در اصل قضیه تغییری ایجاد کند بلکه تعداد ارتباطها کمتر شده و یا برای وقوع به زمان طولانی تری نیاز دارد
1
راشد photo
راشد دوشنبه، 12 مهر 1395
بسته به جوامع میتونه متفاوت باشه. من فکر میکنم تو جامعه ما باتوجه به محدودیت های اجباری، نگاه ها بیشتر بسمت نگاه جـ‌نـ‌سـ‌ی سوق داده شده.
1
سپهر photo
سپهر یکشنبه، 04 مهر 1395
به هر حال مورد مطالعه عموما یکیست یعنی انسان یعنی در غرب و شرق تمایلات و و خواسته های انسانی کم و بیش یکیست
-2
ایمان photo
ایمان یکشنبه، 28 شهریور 1395
لطفا منابع دقیق همراه با جزئیاتِ آدرس مطلب مورد نظر. صرفا نام بردن وب سایت منبع علمی حساب نمیشه. مثلا کسی می تونه چیزی بگه و به جای آوردن اسم و آدرس مقاله علمی، تنها به بردن نام گوگل بسنده کنه!
1
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 28 شهریور 1395
(پاسخ) سلام، لینک دقیق منابع در انتهای مقاله موجود است، لطفاً کمی دقت کنید، ما برای این مقاله ۶ منبع به همراه لینک دقیق ارائه دادیم.
0
Suli photo
Suli چهارشنبه، 24 شهریور 1395
سلام اگر قراره که سیاست به خرج بدیم و در اخر بگیم که ما تو ایران هستیم ،پس همچین تحقیقی اصلا نیاز نبوده
1
سامان photo
سامان چهارشنبه، 13 مرداد 1395
در کشورهایی غربی که ارتباط میان زن و مرد آسان تر و تعامل بیشتری میان آنها وجود داره،چنین فضایی که در مقاله اشاره شد، به وجود میاد، در حالی که در ایران با وجود حجاب و ممنوعیت و محرومیت های اجتماعی زنان و مردان به مراتب امکان تبدیل شدن روابط دوستی معمولی، به رابطه عاشقانه (جـ‌نسـ‌ی) محتمل تر هستش
1
حسن photo
حسن جمعه، 15 مرداد 1395
سلام بهتره این گونه با موضوع برخورد نکنیم که برای من تا حالا چیش نیامده و از این قبیل، بهتره به این فکر کنیم که چه جور رابطه ای برای بیشتر افراد یک جامعه مفیده و نه برای عده ی کمی. با تشکر
1
Maryam photo
Maryam جمعه، 15 مرداد 1395
سلام،واقعا دوستی بدون شکلگیری حس عاشقانه امکانپذیره، منو یکی ار دوستانم که مردهم هستند، از دانشگاه دوست معمولی بودیم، و هر دو الان ازدواج کردیم و با هم رفت و امد خانوادگی داریم
-1
علی photo
علی چهارشنبه، 13 مرداد 1395
به قول معروف جانماز آب نکشیم. در 90 درصد ارتباط با خانمها ما به رابطه جـ‌نسـ‌ی فکر میکنیم. ولی مساله در نوع تاثیرش در رفتار ماست. در شخص من با توجه به تعریف ماهیت اون رابطه یا بسمت رسیدن بهش حرکت میکنم و یا با همه جذابیتش کلا از ذهنم پاک میکنم. بنظر من این یک اصل اخلاق اجتماعیه.
2
حمید photo
حمید چهارشنبه، 13 مرداد 1395
درود به عنوان یک مرد نرمال از نظر تمایلات عاطفی بیشتر دوستان صرفاً دوست من دختر هستند و تا اینجا هیچ مشکلی و ارتباط خارج از حدی نداشته ام . به نظر من اگر قبل از ایجاد دوستی نیت مشخص باشه و برای رابطه ارزش قائل بشیم میتونیم روابطمون رو مدیریت کنیم سپاس
1
سعید قاسمی  photo
سعید قاسمی چهارشنبه، 13 مرداد 1395
به نظر من توی جامعه ما هم روابطی از جنس اون ۵۷% پیدا میشه قطعا ولی کسی حاضر نیست قبول کنه
1
امیر photo
امیر چهارشنبه، 13 مرداد 1395
مطلب جالبی بود.در کل با نظر وجود تمایلات جـ‌نسـ‌ی موافقم.و در جوامع اسلامی یا شبیه کشور ایران هم صدق می کند.
-1
جاوید photo
جاوید چهارشنبه، 13 مرداد 1395
نظرم اینه که ، در جوامعی که گوشه ذهن افراد مسائلی مثل ابراز نیاز جـ‌نسـ‌ی یک تابو بحساب میاد ، احتمال روابط دوستانه بدون دروغ و کلک بعیده !
0
Hamid photo
Hamid چهارشنبه، 13 مرداد 1395
به نظرم درسته اما طبق علم آمار به طور «میانگین» چنین نتایجی استنتاج شده است و طبق همین علم آمار ما داده های پرت و استثنایی هم داریم.

نويسنده

میلاد شکیب
میلاد شکیب

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.

گردآورنده

سامان امینی
سامان امینی

سامان هستم و رستگاری خود را در یافتن پرسش‌های بی‌پاسخ دنیای اطرافم می‌یابم. در پنج سال گذشته تمرکز خود را بر ژورنالیسم علم گذاشته و تصمیم دارم بهترین خبرنگار علم کشورمان شوم.